Kralen ruilen

Vorm een groepje om kralen of andere materialen te ruilen.
Forumregels
- Het ruilen is op eigen risico.
- Stuur een e-mail naar info@kralen.com met daarin het url van het topic zodra het ruilen afgerond is en de topic dus verwijderd kan worden.
Gesloten
Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07
Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » za 23 mar 2013 21:46

Hoi ik ben een echte kralen fan ik heb nog wel een aantal kralen die ik graag zou willen ruilen. Het gaat zo ik stuur het op naar iemand die adt wil en digene stuurd het weer door naar de volgende de waarde moet wel hetzelfde blijven. Zeg het maar als je mee wilt doen.

Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07

Re: Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » zo 24 mar 2013 09:06

Wil niemand ruilen? :?

Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07

Re: Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » zo 24 mar 2013 09:36

Wie doet er mee

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Kralen ruilen

Bericht door JMHols » zo 24 mar 2013 10:07

Sorry, ik doe daar nooit aan mee.

Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07

Re: Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » zo 24 mar 2013 10:09

Oke misschien iemand anders

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Ruil met kinderkralen, facet, parels, schelp, houten kralen

Bericht door Algante » zo 24 mar 2013 17:24

Beste Marit,
Welkom op het forum. Ik hoop dat je hier veel inspiratie en plezier zult kunnen vinden en delen. Leuk, dat je zo enthousiast bent om te ruilen (zoals blijkt uit je vele berichten, die ook over ruilingen gaan/gingen. Ik heb de overvloedige verwijderd).

Iets over ruilen:
Er is volgens mij niet veel belangstelling voor ruilingen (meer). De laatste vraag naar ruilen was in mei 2012. In september 2012 werd onder hetzelfde topic besloten geen ruil op touw te zetten: niemand had er tijd voor (over) om het te organiseren of er aan mee te doen. Weet waar je aan begint, het is een heel georganiseer om het goed voor elkaar te krijgen!

Sandra heeft wo 28 sep 2011 14:53 het volgende bericht geplaatst:
Let op: het ruilen is op eigen risico1
Helaas is een aantal kralenruilen niet goed gelopen de afgelopen tijd. Voor de zekerheid wil ik het volgende posten:
- het ruilen is geheel op eigen risico. Wij als moderators kunnen het niet oplossen en zijn hier niet verantwoordelijk voor. Er mogen altijd vragen gesteld worden en we kunnen soms kijken of we kunnen helpen, maar het blijft op eigen risico.
- de grootste risico is voor degene die de kralenruil start, zij stuurt immers veel kralen op. De ruilstarter heeft de vrijheid te bepalen wie mee mag doen met de ruil. Ze heeft dus ook het recht te zeggen dat iemand niet mee mag doen met de ruil.
- Heb je het even heel erg druk of andere problemen, denk dan goed na of je wel de tijd heb om mee te doen met een kralenruil. Het is niet netjes om anderen lang te laten wachten op de ruil.

Het is verstandig en duidelijk(er) om van te voren af te spreken wat je precies hebt om te ruilen en wat je er voor terug zou willen krijgen.

Hieronder wat bijvoorbeeld regels:
1. De verzendkosten zijn voor jezelf, net als de verpakking, zoals bijvoorbeeld een bubbeltjesenvelop.
2. Dezelfde soort kraal wordt geruild, zoals glas voor glas, kunststof voor kunststof, bedel voor bedel, enz.
3. Houd je zoveel mogelijk aan het (oorspronkelijke) gewicht, zodat de verzendkosten niet lager of hoger worden.
4. Stuur het pakketje tijdig door naar de volgende in het lijstje.
5. Geen eenlingen, behalve bedels, of kraal/kralen in een mix.
6. Foto plaatsen van pakket bij ontvangst en foto plaatsen van pakketje bij verzending (foto's kun je als bijlage toevoegen).

Niet echt een regel, maar met het oog op verzendkosten en tijdsduur wel aan te raden: hou de ruil binnen één land.

Hou ook rekening met het volgende, zoals Bianca al eens opmerkte: Wanneer er niets tussen zit in de envelop kun deze altijd doorsturen naar de volgende. Enige nadeel is dan dat je de verzendkosten kwijt bent, maar dat kan altijd een keer gebeuren als je in een ruil zit. Zo zal je net zien dat degene voor jou de dingen eruit haalt die jij op het oog hebt, maar daarentegen kunnen er ook hele leuke dingen in teruggestopt worden, die voor jou weer interessant zijn.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07

Re: Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » zo 24 mar 2013 19:58

Betekent dit dat ik niet meer kan ruilen

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Kralen ruilen

Bericht door katia » zo 24 mar 2013 20:01

Sorry ,ik zal daar ook niet aan meedoen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Kralen ruilen

Bericht door Zina » zo 24 mar 2013 20:15

Het is niet dat je niet kan ruilen, maar er is weinig animo voor. Zoals algante al uitlegde, niet elke ruil is in het verleden goed gegaan. Hierdoor hebben mensen gauw geen vertrouwen meer in een ruil.

Als jij zo graag wilt ruilen zou je het kunnen proberen, maar het is dan op jouw eigen risico. Jij zal dan eerst een foto moeten plaatsen met wat jij te ruil aanbied en als eerste moeten verzenden. Mocht je ruil onderweg bij de post verloren raken ben jij en jij alleen daar verantwoordelijk voor.

Dus als je echt zo graag wilt ruilen, plaats een foto in het ruil topic en zie of er animo voor is.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Kralen ruilen

Bericht door Algante » zo 24 mar 2013 20:17

Marit hinderks schreef:Betekent dit dat ik niet meer kan ruilen
Nee, ik wilde je er alleen maar op wijzen dat het moeilijk is een ruil op te starten en/of goed te organiseren. En er schijnt (momenteel) ook weinig tot geen belangstelling voor te zijn.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07

Re: Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » zo 24 mar 2013 20:27

Oke ik kan alleen een advertentie zetten op marktplaats

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Kralen ruilen

Bericht door Algante » zo 24 mar 2013 20:47

Marit hinderks schreef:Oke ik kan alleen een advertentie zetten op marktplaats
Als je het plaatsen van foto's bedoelt, je kunt foto's als bijlage toevoegen of uploaden via bijvoorbeeld imageshack of photobucket. Ik denk dat je het beste via Google of een andere zoekmachine kunt vinden hoe je dat kunt doen.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07

Re: Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » zo 24 mar 2013 20:58

Oke dankje

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Kralen ruilen

Bericht door Zina » zo 24 mar 2013 21:26

Als het niet lukt kan je altijd een link naar je marktplaats advertentie plaatsen.
Altijd aan het kralen...

Marit hinderks
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 23 mar 2013 21:07

Re: Kralen ruilen

Bericht door Marit hinderks » ma 25 mar 2013 17:27

hier een aantal fotos van de kralen die ik dan graag zou willen ruilen.

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr

Gesloten