Het begin van de ruilen & een aantal weetjes

Vorm een groepje om kralen of andere materialen te ruilen.
Forumregels
- Het ruilen is op eigen risico.
- Stuur een e-mail naar info@kralen.com met daarin het url van het topic zodra het ruilen afgerond is en de topic dus verwijderd kan worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:
Het begin van de ruilen & een aantal weetjes

Bericht door Mar-JoYa » zo 28 okt 2007 19:52

In verband met het opschonen van dit topic, heb ik dit onderwerp gemaakt met het bericht waar het allemaal mee begon en nog wat andere goede tips en weetjes.
marja! schreef:Ik heb ondertussen een hele voorraad kralen verzameld.

Nu heb ik kralen waar ik eigenlijk toch niets mee doe,
kralen waar ik er veel te veel van heb,
kralen waar ik er een paar van over heb,
enz...

...kortom restjes. En volgens mij heeft iedere kralengek hier wel 'last van'

Ik heb een mix gemaakt van 150 kralen. Er zit wat swarovski tussen (3 en 4 mm), een paar cloisonne, wat weddingcakes, druppels, facet kralen; (op de cloisonné na) allemaal glaskralen. http://members.home.nl/mmarskamp/kralenmix.jpg

Mijn idee is het volgende: ik stuur mijn mix op naar iemand anders. Deze persoon mag hier zoveel kralen uithalen als ze wil en vult het aantal weer aan tot 150.
Vervolgens gaat de nieuwe mix naar de volgende persoon en dit een keer of 3/4. De laatste persoon stuurt de mix weer naar mij terug.

Mijn mix weegt 180 gram. Het versturen van het pakje kost dus 1,56 euro

Ik begrijp dat er wel wat risico's aan zitten:
-Het ergste geval; het pakje raakt kwijt met de post.
-Je kan er de duurste kralen uithalen en er goedkope weer ik stoppen, zodat ik uiteindelijk met een pakje rommel zit (maar ik ga graag uit van de goedheid van de mens: zorg dat je kralen van gelijke waarde omwisselt)
-

Zou dit werken?
Wie lijkt dit een leuk idee?
Of is het alleen een hoop gedoe.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
nog even in het kort de uitleg :wink:
Joska schreef:Een kralenruil gaat als volgt;
Er wordt een groepje gevromd van mensen die willen ruilen, meestal een stuk of 6. Een iemand start en stelt een pakketje samen die wordt gestuurd naar nr 2 op delijst, deze haalt eruit wat ze me wil hebben en stopt er aan aantal en materiaal weer vergelijkbaar spul interug, dan gaat ie naar nr 3 en zo verder tot ie weer terugkomt bij nr 1. Dit is meestal hoe de regels zijn, soms wijken de ruils wat af maar dan staat het vermeld in het betreffende topic! Enne het is ook heel leuk!
DMBijoux schreef:Ik denk wel dat je 1 regel moet maken dat je wel glaskralen terugkrijgt want anders zit je straks met plastic rommel ;)
nathalie_25 schreef: Ik denk dat je het aantal kralen gelijk moet houden. En dat iedereen gewoon zo eerlijk moet zijn om niet een prachtige Venetiaanse glaskraal te ruilen voor een rond basiskraaltje ofzo. Lijkt me dat het dan toch goed moet gaan.
Doornroosje schreef:Is ook wel handig dat het gewicht nog wat omhoog/omlaag kan want niet alle kralen wegen evenveel... bij ruilen kan natuurlijk het gewicht iets veranderen. Ik ga er vanuit dat iedereen ongeveer de waarde van de kralen weer terug stopt en niet op de weegschaal kijkt om het gewicht gelijk te houden :lol:
liefs
marja! schreef: Een paar dingen die mij opvielen (niet positief of negatief opvatten aub, zie het als objectieve waarneming)
-Het totale aantal kralen is zeker omhoog gegaan (ik heb ze nog niet geteld)
-Er zit veel meer 'klein grut' in als toen het pakketje wegging.
-Ik had er van bijna alle kralen meer dan 1 ingedaan, aantal variëerde van 3 tot iets meer dan 10, nu zitten er heel veel eenlingen in, dus lastiger te verwerken.-Na het berichtje van een andere kralengroepje viel het aantal beschadigde kralen mij mee! (of iedereen heeft de beschadigde er steeds uitgehaald)
pickwick schreef:...en ik moet eerlijk zeggen dat de inhoud me best tegenvalt! ik heb er echt mooie kralen in gestopt waar je echt iets mee kon doen en ik heb allemaal kralen terug gekregen waar naar mijn idee niets meer mee te doen is. heel veel kralen zijn stuk of beschadigd, het zijn ook allemaal kleuren die haast niet te combineren zijn...... ook zitten er veel eenlingen in.....

ik heb al een aantal kralen de prullenbak ik gegooid, want die zijn zo beschadigd dat ik ze niet wil gebruiken...... en met de rest kan ik ook eigenlijk niets....

ik wil hier niemand de schuld van geven hoor, maar ik weet wel dat ik niet meer met een kralenruil start...... ik wil nog wel meedoen, maar dan begin ik niet meer.....

ik vind het wel erg jammer, want ik had van te voren aangegeven dat ik op vertrouwde dat iedereen er mooie kralen in zou stoppen, maar dat is niet gebeurd....... jammer
maar ja, weer wat geleerd.
flapflap schreef:
Haematodipsia schreef:Ik kan me ook voorstellen dat de verzendkosten in het begin vaak minder zijn dan op het einde van de ruil of is dat niet zo?
Dat is dus inderdaad iets waar je op moet letten.
Sommige mensen worden over enthousiast en hebben de neiging om meer terug te stoppen, maar je moet dus oppassen dat je onder een bepaalde grens blijft (meestal is dat 250 gram, dan kost het 1,56) (in Nederland althans).
Laatst gewijzigd door Mar-JoYa op zo 28 okt 2007 20:30, 6 keer totaal gewijzigd.
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 28 okt 2007 19:58

:idea: De gesloten topics in dit onderdeel zijn allemaal verwijderd, dit ivm het schoonhouden, maar ook om het even weer wat overzichtelijker te maken.

Wil elke starter van een ruil die nog niet gesloten is zelf kijken of zijn topic gesloten kan worden. Gesloten topics kunnen dan weer verwijderd worden, zodat het schoon en overzichtelijk blijft hier :idea: :wink: ) Alvast bedankt voor de medewerking :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 18 feb 2008 13:02

Even een schopje: geef aub even aan of je oude topic al dan niet verwijderd kan worden, dan kunnen we weer wat opschonen.
~Audrey~

Gesloten