verdwenen pakjes

Vorm een groepje om kralen of andere materialen te ruilen.
Forumregels
- Het ruilen is op eigen risico.
- Stuur een e-mail naar info@kralen.com met daarin het url van het topic zodra het ruilen afgerond is en de topic dus verwijderd kan worden.
Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 27 mar 2007 18:29

Ik vraag me af of een sticky/algemene afspraken, een goed idee is, want ik vind het mijn eigen risico als ik een ruil start, je hebt de keus om hem te starten of niet zeg maar, wil hiermee niemand voor het hoofd stoten hoor.

Als je een sticky maakt met basisdingen wordt dat als leidend gezien iemand het daar niet mee eens is. Als het als sticky gezet wordt kan het gezien worden als "forummening" ( weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) terwijl dit forum geen mening heeft. Houdt iemand zich niet aan de sticky, wie verwijt je dat dan :? Het lijkt mij zinvoller om het per ruil af te spreken, zo is het de verantwoordelijkheid van de mensen in de ruil.
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » di 27 mar 2007 18:30

:) Denk dat je het ook beter per ruil kan afspreken, dan weet iedereen waar die aan toe is vantevoren :wink: als dan niet er mee eens bent kun je er uitstappen
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Crearen
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:ma 15 mei 2006 21:56
Locatie:Ten Boer (groningen)
Contacteer:

Bericht door Crearen » di 27 mar 2007 18:41

een sticky is niet nodig...je spreekt het af als je start, de deelnemers gaan daar dan mee akkoord. Wil je dat niet...doe je niet mee. Denk niet dat het de bedoeling is om iets aan iemand op te dringen.
Iedere ruil moet vrijblijvend blijven en teveel regels, maakt het er niet leuker op.

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » di 27 mar 2007 18:49

echt afspraken maken is niet nodig denk ik. ik weet niet wat ik vind over dat diegene die het pakketje nog niet gehad hebben, ook moeten vergoeden zeg maar... maar stel dat ik mee zou doen, en ik heb kralen liggen waar ik toch helemaal neits mee doe, zie ik het probleem niet om die (of een deel daarvan) op te sturen naar de starter :wink:
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » vr 30 mar 2007 21:15

Dat is wel zo, maar het is in de praktijk vaak zo dat mensen enthousiast een ruil beginnen, en dan niet van te voren alvast gaan afspreken wat ze doen in het geval dat het fout gaat.
En dan is het misschien handig om een sticky te hebben waarin mensen hun ervaringen zetten, en misschien tips om het tot een goede oplossong te brengen, zoiets...
~Audrey~

Gesloten