negatieve kanten kralenruil

Vorm een groepje om kralen of andere materialen te ruilen.
Forumregels
- Het ruilen is op eigen risico.
- Stuur een e-mail naar info@kralen.com met daarin het url van het topic zodra het ruilen afgerond is en de topic dus verwijderd kan worden.
Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » di 20 jun 2006 18:17

ik heb al geregeld meegedaan met een ruil en moet zeggen dat het toch telkens enorm verschilt qua kwaliteit en grote
de laatste ruil vond ik goed meevallen

ik neem gewoon de kralen eruit die ik leuk vind weeg deze en ga dan op zoek bij mijn eigen kralen voor te ruilen en stop hetzelfde gewicht er terug in :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » di 20 jun 2006 18:21

Ik herken het wel. Ik gebruik zelf eigenlijk praktisch geen kunstof, dus vind het ook flauw als iemand in een glaskralenruil kunstof terugruilt (in de ruil waar ik de starter was. :( ).
Sowieso weeg ik af hoeveel ik eruit heb gehaald en stop dat gewicht ook terug. Zo maakt het niet eens uit hoeveel ik heb gekregen, maar stop ik wel gewoon hetzelfde gewicht terug.
Overigens, met een metaalruil heb ik ook een keer meegedaan, daar zaten echt van die goedkope plastic dingen in. Erg jammer. Waarom denk je trouwens dat niemand starter wil zijn? :lol:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 20 jun 2006 18:31

is het misschien een idee een briefje erbij te doen van:
gestart met: 250 gram
persoon 1: uitgehaald 25 gram, toegevoegd 25 gram
persoon 2: uitgehaald 40 gram, toegevoegd 40 gram

dan moet het totaalgewicht steeds ongeveer hetzelfde zijn...zodra iemand het krijgt waarvan het gewicht niet klopt met het briefje aan de bel trekken. valsspelers die meer eruit halen dan erin doen kunnen dan niet mee doen...
kan ook het volgende zijn: 20 gram standaard, eenvoudige kralen zijn goedkoper dan 10 gram speciale handgemaakte kralen met bv pukkels. kan best dat sommigen niet aan gewicht dachten maar aan de waarde per kraal...

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » di 20 jun 2006 18:48

das een idee :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » di 20 jun 2006 18:49

Tja hier dus zo'n 'valsspeler'...
Ik denk dat we niet zo heel erg precies naar het gewicht moeten kijken, maar ook naar de kwaliteit van het materiaal. Het valt of staat met de eerlijkheid van de deelnemers.

Ik heb namelijk met de houtkralenruil ca. 6 grote kralen en 9 iets minder grote kralen uitgehaald. (verder nog een aantal kleintjes). Die 15 kralen grote waren samen al ca. 80 gram.
Ik heb zo'n beetje mijn hele houtvoorraad erin teruggedaan, maar kon maar niet aan het gewicht komen. Op ca. 250 gram moest bleef ik dus ca. 50 gram schuldig...

Maar als je gaat kijken naar de prijs van de kralen, dan heb ik er minstens zoveel in teruggestopt als dat ik eruit had gehaald, waarschijnlijk wel veel meer. Dan kun je dus eigenlijk niet meer naar het gewicht kijken, omdat het gewicht dan niet meer in verhouding staat met de prijs van de kralen...

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 20 jun 2006 20:00

Wat ook meeespeelt (vind ik) is hoeveel dezelfde je erin terugstopt.
Als je bijvoorbeeld 10 dezelfde kralen terugstopt is dat voor je gevoel meer waard dan bijvoorbeeld 15 verschillende kralen.

Ik ben zelf altijd 1 van die mensen die zo bang is dat iemand zou kunnen vinden dat ik te weinig terugstop, dat ik uiteindelijk altijd meer terugstop dan ik eruit heb gehaald.
Heb mezelf op die manier dus wel eens in de vingers gesneden, dat ik er pas op het postkantoor achter kwam dat het pakje in een zwaardere tariefgroep viel :?
~Audrey~

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » di 20 jun 2006 20:41

sandra schreef:is het misschien een idee een briefje erbij te doen van:
gestart met: 250 gram
persoon 1: uitgehaald 25 gram, toegevoegd 25 gram
persoon 2: uitgehaald 40 gram, toegevoegd 40 gram

dan moet het totaalgewicht steeds ongeveer hetzelfde zijn...zodra iemand het krijgt waarvan het gewicht niet klopt met het briefje aan de bel trekken. valsspelers die meer eruit halen dan erin doen kunnen dan niet mee doen...
kan ook het volgende zijn: 20 gram standaard, eenvoudige kralen zijn goedkoper dan 10 gram speciale handgemaakte kralen met bv pukkels. kan best dat sommigen niet aan gewicht dachten maar aan de waarde per kraal...
denk dat het van die briefjes wel een heel goed idee is ;)
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 20 jun 2006 20:57

het is maar een idee, want wat lissie zegt klopt ook helemaal. het scheelt wel of je 30 gram aan gewone kralen of 10 gram aan speciale kralen toevoegt... denk dat het sowieso vaak lastig is...kan best zijn dat iemand denkt 'oh die kraal is 50 cent waard', terwijl iemand het al 'n keer ergens voor 20 cent heb gezien...

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 20 jun 2006 21:02

flapflap schreef: Heb mezelf op die manier dus wel eens in de vingers gesneden, dat ik er pas op het postkantoor achter kwam dat het pakje in een zwaardere tariefgroep viel :?
Dat heb ik ook gehad
Nu pas ik wel op dat ik er niet TE veel in doe
Het liefst heb ik het aantal grammen ruim onder de max grammen
Dus als je 200 gram hebt en geen 250 gram want dan moet je goed oppassen

Groeten esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » wo 21 jun 2006 12:11

het eerlijkst vond ik eigenlijk de swarovski ruil: iedere maat kraal had een aantal punten, en die moest je gewoon tellen en er evenveel terug in doen :D Lijkt me wel haalbaar voor ruilen waar niet alles door elkaar in zit :D
ipoingtudut

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » wo 21 jun 2006 18:25

poing schreef:het eerlijkst vond ik eigenlijk de swarovski ruil: iedere maat kraal had een aantal punten, en die moest je gewoon tellen en er evenveel terug in doen :D Lijkt me wel haalbaar voor ruilen waar niet alles door elkaar in zit :D
:D Dat is een super idee ja! En eerlijk denk ik ook nog.
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » wo 21 jun 2006 21:16

esther baan schreef:
flapflap schreef: Heb mezelf op die manier dus wel eens in de vingers gesneden, dat ik er pas op het postkantoor achter kwam dat het pakje in een zwaardere tariefgroep viel :?
Dat heb ik ook gehad
Nu pas ik wel op dat ik er niet TE veel in doe
Het liefst heb ik het aantal grammen ruim onder de max grammen
Dus als je 200 gram hebt en geen 250 gram want dan moet je goed oppassen

Groeten esther
Ik weeg het altijd als het is aangekomen ;)
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gesloten