zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Sandra » za 09 nov 2013 16:41

Jaaaaaren geleden (pfoeh denk inmiddels wel 8 jaar geleden :shock: ) verkocht ik Indische kralenmixen en daar zaten onder andere zwart/witte bij met daarin hele leuke chevron kralen. Ik zal zo vanaf mobiel foto posten. Ik wil er eindelijk eens wat mee gaan maken en idee is het te kettelen met tussenin schakelketting met kleinere kraaltjes. Nu kan ik natuurlijk zwart, wit en rood ermee combineren. Maar ik twijfel of het niet leuker is nog een kleurtje erbij te doen. Kan natuurlijk wat bedeltjes en metalen kralen erbij doen maar zie ik niet echt als een kleur.....jullie een idee? Of zal ik het toch maar alleen met zwart, wit en rood combineren?

Alvast bedankt voor de tips!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Sandra » za 09 nov 2013 16:44

Bij deze foto :)

Of ik moet het juist met heel veel kleuren combineren, beetje vrolijk / druk ofzo....
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (189.44KiB)7799 keer bekeken

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door JMHols » za 09 nov 2013 16:49

Zelf zou ik het dan bij die kleuren houden. Mooie kralen trouwens.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Algante » za 09 nov 2013 18:43

Hele leuke kralen ♥ knalroze derbij? Of juist iets pastellerigs, lichtblauw?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door jokevbiesen » za 09 nov 2013 18:49

Prachtige kralen, persoonlijk zou ik er niets bij doen qua kleur.

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Moniek74 » za 09 nov 2013 20:29

Ja hele leuke kralen zeg. Ik zou ook niet meer kleuren erbij doen. Zat wel te denken of het niet leuk zou zijn om de kralen te verwerken in een knoopketting met rood waxkoord. Volgens mij hebben ze namelijk best grote rijggaten en dan is zo'n techniek wel extra leuk. Maar tis maar een ideetje hoor. Benieuwd wat het uiteindelijk wordt!!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Sandra » za 09 nov 2013 20:36

Moniek74 schreef:Ja hele leuke kralen zeg. Ik zou ook niet meer kleuren erbij doen. Zat wel te denken of het niet leuk zou zijn om de kralen te verwerken in een knoopketting met rood waxkoord. Volgens mij hebben ze namelijk best grote rijggaten en dan is zo'n techniek wel extra leuk. Maar tis maar een ideetje hoor. Benieuwd wat het uiteindelijk wordt!!
Oeh ja leuk idee, maar dan kettelen met rode wire misschien! Rijggat is nl niet zo groot, is van dat stoffige (dat als je draad er al doorheen krijgt er zoveel stof af komt).

Iedereen bedankt voor de tips, ga het dan toch alleen met rood, wit en zwart combineren. Ik hou vaak van drukke kleurcombinaties maar ben zelf vaak (te) voorzichtig, vandaar even de twijfel. Misschien combineer ik met zwarte en rode wire, dan is het toch weer iets drukker dan gewoon geketteld.
Nu nog de tijd en energie vinden ;) maar zal posten als ik wat heb gemaakt.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het uiteraard graag.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Sandra » za 09 nov 2013 20:38

Hm misschien dat ik ook iets hiermee kan proberen http://www.creadream.nl/zijden-lint-rood-draad/ .... heb stuk of 30 liggen....ja leuk idee om rood 'feller / meer' toe te passen dan alleen rode kralen :)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Sandra » za 29 mar 2014 15:22

:) ben even aan het spelen met ringetjes en kraaltjes, gebeurd niet vaak dat mijn 'gepruts' wat oplevert waarmee ik door wil gaan ;) was spontaan idee om 2 ringen over elkaar heen te laten gaan.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (44.54KiB)7669 keer bekeken

francisca02
Bead Starter
Berichten:56
Lid geworden op:vr 07 mar 2014 21:41

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door francisca02 » za 29 mar 2014 23:45

Leuk idee! Maar om de een of andere reden vind ik het er toch niet zo bij passen.
Maar dat komt omdat ik die zwart, wit rode kralen alleen al mooi vind.

Gebruikersavatar
ukkies
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:vr 28 nov 2008 14:35
Locatie:In de omgeving van Haarlem
Contacteer:

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door ukkies » zo 30 mar 2014 08:59

Sandra schreef::) ben even aan het spelen met ringetjes en kraaltjes, gebeurd niet vaak dat mijn 'gepruts' wat oplevert waarmee ik door wil gaan ;) was spontaan idee om 2 ringen over elkaar heen te laten gaan.
Persoonlijk zou ik die rode kralen (die grote) weg laten. De leiden mi te veel af van de schitterende zwart-wit-rode.
Die kleine kraaltjes vind ik wel leuk.
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes
~ Mahatma Gandhi ~

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Algante » zo 30 mar 2014 09:10

Ik vind het wel heel leuk, mooi en speels <3 misschien (nóg) kleinere kraaltjes voor het tussenringetjesontwerp, of de witte weglaten, zodat de rood-zwart-witte kralen er uit knallen. Ik vind het tussenringetjesontwerp namelijk ietsjes uit de toon vallen qua grootte, dus dat ze onevenredig veel aandacht vragen. 't Is maar een idee, hoor, mss werkt het helemaal niet hihi.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door jokevbiesen » zo 30 mar 2014 09:37

Ik vind het heel leuk zo, zou het zo laten.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Vengy » ma 31 mar 2014 18:38

ik denk ook dat die kleinere kraaltjes erg afleiden
maar misschien juist met alleen de ringetjes wat doen
je krijgt wel veel verschillende ideeen zo he :roll:
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: zwart-wit-rode kralen -> nog andere kleur erbij?

Bericht door Sandra » ma 07 apr 2014 10:19

Iedereen nog bedankt voor de reacties. Pff alles is zo druk hier, en vooral, ik heb de slechte gewoonte alles te lezen vanaf mobiel en dan te denken 'reageer later vanaf pc' en dan vergeet ik het alweer.
ukkies schreef:
Sandra schreef::) ben even aan het spelen met ringetjes en kraaltjes, gebeurd niet vaak dat mijn 'gepruts' wat oplevert waarmee ik door wil gaan ;) was spontaan idee om 2 ringen over elkaar heen te laten gaan.
Persoonlijk zou ik die rode kralen (die grote) weg laten. De leiden mi te veel af van de schitterende zwart-wit-rode.
Die kleine kraaltjes vind ik wel leuk.
Bedankt voor je opmerking! Ik twijfelde er al beetje over maar kon het niet laten zo te laten omdat ik de rode kralen zo leuk vond combineren met de rocailles. Maar twijfelde wel al omdat de speciale kralen veel minder opvallen.
Zo pas eindelijk weer tijd gehad en nu besloten het zonder de rode kralen te doen, en dan bij de open ringen om en om zwart / wit te rijgen met dan 1 rode kraal. De rode kralen vallen dan precies in het midden, met daaromheen de zwart/witte, precies zoals de kralen. Gaat nog tegen vallen denk ik omdat het wel gepriegel is: je legt de ringen goed, zet 1 klein ringetje eraan, en dan glijden de kralen vaak weg en is het priegelen om weer de rode in het midden te krijgen. Maar desnoods maak ik ketting met alleen in het voorste gedeelte deze kralen en daarachter schakelketting.
Als ik smaak te pakken heb ga ik nog verder met de rode kralen en mixjes als 2de ketting, vind het wel vrolijk zo. Maar vind het zonde de zwart/witte kralen niet op te laten vallen.
En dat terwijl ik het waarschijnlijk niet eens vaak zal dragen :doh: :gek: maar puur omdat ik de kralen zo leuk vind 'en ze daardoor veel aandacht verdienen'. Ach wat, jullie kralenfans begrijpen vast wat ik bedoel. :lol: Beetje hetzelfde als leuk beeldje kopen en dat niet op bovenste plank van de boekenkast willen zetten maar liever opvallend op de dressoir.

Gesloten