Uhmm..

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Biancadevr
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:wo 05 dec 2012 16:37
Locatie:Almere
Uhmm..

Bericht door Biancadevr » ma 04 feb 2013 20:56

Hoi allemaal,

Iemand vroeg me deze ring te maken, maar ik snap 1 ding niet. Kan zijn omdat het frans is :D , maar volgens de maakster moet je beginnen met RAW, maar op de foto lijkt het een peyote ring. Iemand een idee hoe dat zit. Alvast bedankt!

http://peetjes.canalblog.com/archives/2 ... 46066.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Uhmm..

Bericht door Sandra » ma 04 feb 2013 21:12

Als ik naar de 1ste foto kijk herken ik inderdaad RAW (right angle weave). Je zou kunnen zeggen dat de kraal redelijk breed getekend is en minder hoog zeg maar. Dus als je naar de 1ste tekening op de 1ste foto kijk zie je in het midden kralen waarbij je verticaal (zeg maar van boven naar onder) rijg en daarboven en onder kralen waarbij je horizontaal (zeg maar van links naar rechts) rijg. Snap je? Bij de tekening zie je middelste kralen meer breed dan hoog en bovenste & onderste kralen meer hoog dan breed. Zo kan je herkennen dat je bij bovenste kraal horizontaal rijgt.
hoop dat het duidelijk is :lol: beetje lastig uit te leggen zo.

pastwatch
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 12:14
Locatie:België

Re: Uhmm..

Bericht door pastwatch » wo 06 feb 2013 11:08

je kan een mailtje sturen naar Peetje... ze is nederlandstalig. :-)

maar het is idd RAW
~Put your smile on my face ~

Gebruikersavatar
Biancadevr
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:wo 05 dec 2012 16:37
Locatie:Almere

Re: Uhmm..

Bericht door Biancadevr » do 07 feb 2013 21:00

Bedankt voor de hulp en tip Sandra en pastwatch!!
Ik ga het even uitzoeken!

Gesloten