Hulp bij afwerking paardenhaar-armband

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Sune01
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:vr 23 nov 2012 18:22
Hulp bij afwerking paardenhaar-armband

Bericht door Sune01 » vr 30 nov 2012 23:56

Hallo,

Sindskort ben ik verslaafd aan het maken van paardenhaararmbandjes.
Dit is een voorbeeld:
Afbeelding

De armbanden zien er (vind ik zelf) heel netjes en professioneel uit, alleen loop ik altijd te stoeien met de sluiting. Deze maak ik nu met knopen en een knoop (klinkt dat logisch?.. :? ) En de vlecht van paardenhaar wikkel ik vast met ijzerdraad, lijm en daarom heen waxkoord. Maar volgens mij moet het professioneler kunnen.
Het voordeel van deze sluiting is dat hij verstelbaar is door het knoopje iets op te schuiven, dus ik ben op zoek naar een alternatief die dat ook kan.

Daarnaast zoek ik ook nog een oplossing voor de 'onderkant' van de armband, wat tegen de huid zit. Ik gebruik nu strookjes waxkoord, maar had het idee dat een strookje leer misschien een nettere (en comfortabele) oplossing zou zijn.

Hebben jullie nog ideeen?

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Hulp bij afwerking paardenhaar-armband

Bericht door Zina » za 01 dec 2012 17:49

Heb je nog een kleinere foto? Want ik kan nu alleen de helft zien :P
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Hulp bij afwerking paardenhaar-armband

Bericht door SeaBeads » di 11 dec 2012 01:57

Ha Sune01,

Ik kan je op geen enkele manier helpen maar wil even kwijt dat ik deze armband geweldig vindt. Dat paardehaar vlecht echt heel mooi.

Groeten van Karin.

kayleygh
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:ma 06 mei 2013 11:11

Re: Hulp bij afwerking paardenhaar-armband

Bericht door kayleygh » ma 06 mei 2013 21:45

heey,
ik ben ook aan het experimenteren met paardenhaar en ik heb eigenlijk geen idee hoe je dit zou moeten afwerken. maar ik vroeg me af of je ergens een voorbeeld heb hoe je dit sieraad maakt want ik vind hem ontzettend mooi!!!:-)

groetjes Kayleygh!!

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Hulp bij afwerking paardenhaar-armband

Bericht door Krista » di 07 mei 2013 07:01

Heb je al eens geprobeerd de uiteindes in een eindkapje te plakken? zoiets als dit >>> http://www.artsandcraftsbyliek.nl/index ... x&cPath=18
Leer is mooi aan de achterkant, kun je ook weer mooi afwerken met roccailles.
glass is hot

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Hulp bij afwerking paardenhaar-armband

Bericht door Monique Westerlink » di 14 mei 2013 20:26

Je kan dit heel mooi afwerken met leersluitingen deze zijn er vanaf 5 mm (binnenmaat) tot 32 mm. Ze worden ook gebruikt in de sieraden van Josh, Blin-Q en Jolie. Je kan deze sluitingen eraan lijmen met hasulith sieradenlijm.Hieronder staan een paar voorbeelden want je hebt ze met een haakje, kliksluiting of magneetsluiting.Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Gesloten