Capricho alternatieven voor swarovski?
Hoi allemaal
Ik ben al een tijdje bezig met sieraden maken voor mezelf, maar dan met name kettelen en simpel rijgwerk. Ik ben nu ook begonnen met naald en draad en nu wil ik me gaan wagen aan een capricho (met het filmpje op youtube). Ik mag voor de kerst van mijn vriend wat kralen bestellen die ik daarvoor wil gebruiken en zat al even te kijken in de webshop van hier, maar er is zoveel keuze haha!
Ik wil dus niet al te veel uitgeven voor zo'n eerste werkstuk en swarovski valt dus af. De miyuki kralen kom ik wel uit, maar ik zit me nu af te vragen wat ik kan gebruiken ipv die swarovski kralen van 4 mm.
Ik vind parels ook wel mooi, zou dat kunnen werken? Of kan ik gewoon iedere kraal van 4mm pakken? Dus eventueel tjechisch facet ook? Of misschien beide erin verwerken?
Het is dus een eerste project en ik wil dus nog geen kostbare kralen erin verwerken (als het bevalt kan dat alsnog bij een volgend werkstuk), dus hebben jullie ideetjes?
Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes, Sanneke
Ik ben al een tijdje bezig met sieraden maken voor mezelf, maar dan met name kettelen en simpel rijgwerk. Ik ben nu ook begonnen met naald en draad en nu wil ik me gaan wagen aan een capricho (met het filmpje op youtube). Ik mag voor de kerst van mijn vriend wat kralen bestellen die ik daarvoor wil gebruiken en zat al even te kijken in de webshop van hier, maar er is zoveel keuze haha!
Ik wil dus niet al te veel uitgeven voor zo'n eerste werkstuk en swarovski valt dus af. De miyuki kralen kom ik wel uit, maar ik zit me nu af te vragen wat ik kan gebruiken ipv die swarovski kralen van 4 mm.
Ik vind parels ook wel mooi, zou dat kunnen werken? Of kan ik gewoon iedere kraal van 4mm pakken? Dus eventueel tjechisch facet ook? Of misschien beide erin verwerken?
Het is dus een eerste project en ik wil dus nog geen kostbare kralen erin verwerken (als het bevalt kan dat alsnog bij een volgend werkstuk), dus hebben jullie ideetjes?
Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes, Sanneke
Re: Capricho alternatieven voor swarovski?
Het kan heel goed met parels.
- Zina
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Je kan bij http://www.shop.czechglaskralen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ook machine cut swarovski look a like kralen kopen, ik geloof dat ze iets van 1,00 per 30 kralen kosten, en als je het echt goedkoop wil maken kan je ook altijd voor plastic gaan.
Altijd aan het kralen...
Ik zat te denken aan deels (kunststof) parels en deels facet tjechisch, zou dat werken in zo'n armband? Of gaat het dan raar vormen?
En ik zag dat in het filmpje de armband helemaal rond wordt gemaakt, maar ik zag hier ook mooie voorbeelden met een magneetsluiting. Heeft iemand daar misschien een beschrijving van? Of is het verstandig eerst met die ronde te beginnen? Echt wel lastig hoor al die keuzes met dit soort dingen, vooral als je wat nieuws wilt gaan proberen.
En ik zag dat in het filmpje de armband helemaal rond wordt gemaakt, maar ik zag hier ook mooie voorbeelden met een magneetsluiting. Heeft iemand daar misschien een beschrijving van? Of is het verstandig eerst met die ronde te beginnen? Echt wel lastig hoor al die keuzes met dit soort dingen, vooral als je wat nieuws wilt gaan proberen.

- nienkesieraden
- Bead Fanatic
- Contacteer:
ik gebruik altijd 4mm bicones. je hebt al heel goedkope hoor. en de mijne wordt altijd plat, dus met magneetsluiting. weet alleen zelf niet waarom. ik doe alles hetzelfde. haha
Ik persoonlijk zou niet 2 totaal verschillende kralen durven combineren, bv facet en ronde parels, zou bang zijn dat het dan toch niet mooi valt door wat maat en vorm verschil.
Op viewtopic.php?f=14&t=45953" onclick="window.open(this.href);return false; kun je deze vinden, gemaakt door DoraM met kunststof facetkralen van CreaDream:

Op viewtopic.php?f=14&t=45953" onclick="window.open(this.href);return false; kun je deze vinden, gemaakt door DoraM met kunststof facetkralen van CreaDream:

Daar twijfelde ik dus ook over, of dat samen zou kunnen. Maar dan probeer ik het eerst met die facet kralen en dan pak ik daar meerdere kleuren van. Na wat oefenen kan ik dan wel een keer gaan experimenteren, maar nu eerst maar volgens de instructies
Kunnen jullie mij ook aanraden welke draad ik daarvoor het beste kan gebruiken? ik gebruik nu simpel dun nylon (soort visdraad), zou dat ook daar mee kunnen? Of is dan dat fireline of ander merk spul beter? Dan kan ik dat meteen mee bestellen!
Oja! En weten jullie nog hoeveel 4 mm facet/bicone/swarovskis erin zijn gegaan?

Kunnen jullie mij ook aanraden welke draad ik daarvoor het beste kan gebruiken? ik gebruik nu simpel dun nylon (soort visdraad), zou dat ook daar mee kunnen? Of is dan dat fireline of ander merk spul beter? Dan kan ik dat meteen mee bestellen!

Oja! En weten jullie nog hoeveel 4 mm facet/bicone/swarovskis erin zijn gegaan?
Over het algemeen kan je beter fireline of rijggaren gebruiken dan standaard nylondraad. Nylondraad is bv dik waardoor lastiger meerdere keren door dezelfde kraal, en volgens mij vormt het dan minder snel goed, alsof het stugger is. Maar er zijn natuurlijk verschillende soorten nylondraad en bij sommige patronen maakt het niet uit. Je kan evt kijken hoe dik jouw nylondraad is, de meesten zijn redelijk dik waardoor het hier onhandig kan uitpakken. En je kan even afwachten wat anderen hiervoor gebruiken.
Wat aantallen betreft las ik op viewtopic.php?f=14&t=45953" onclick="window.open(this.href);return false; dat ze zo 'n 40 gram had gebruikt.
Wat aantallen betreft las ik op viewtopic.php?f=14&t=45953" onclick="window.open(this.href);return false; dat ze zo 'n 40 gram had gebruikt.
Ik heb wel heel erg fijn nylon dat heel makkelijk meerdere keren door kleine rocailles gaat, dus dat gaat dan denk ik wel lukken.
En goed om te lezen wat het totale gewicht is van de armband, dan kan ik even narekenen hoeveel ik ongeveer nodig ga hebben. Zal wel nog wat extra bestellen ook voor de zekerheid, dan kan ik altijd nog kijken of er nog een tweede projectje volgt hihi
En goed om te lezen wat het totale gewicht is van de armband, dan kan ik even narekenen hoeveel ik ongeveer nodig ga hebben. Zal wel nog wat extra bestellen ook voor de zekerheid, dan kan ik altijd nog kijken of er nog een tweede projectje volgt hihi
Ik heb voor de roze capricho nymo C gebruikt dat werkt voortreffelijk
Eigenlijk gebruikt ik dat voor alle projecten.
Eigenlijk gebruikt ik dat voor alle projecten.
Ik heb besteld vast bij Creadream (kan toch niet wachten tot de kerst
), en heb gekozen voor kunststof bicone voor dit project. Laat het natuurlijk wel zien als het af is!
Bedankt voor het meedenken!

Bedankt voor het meedenken!
Zoo mijn bestelling is al binnen! Dat is lekker snel! Ik hoop dat ik ook snel wat tijd kan vinden om ermee te starten. 

Hihi meteen al een beginnersfoutje gemaakt! Was al begonnen, maar kwam er achter dat ik te weinig kraaltjes heb besteld... Dus nog maar weer even op een vloppie wachten. Toppie wel dat Creadream zo snel levert!
En wat zijn die miyuki kralen fijn zeg! Echt een verschil met die goedkopere rocailles, waar vaak het gaatje net niet helemaal van open is!
En wat zijn die miyuki kralen fijn zeg! Echt een verschil met die goedkopere rocailles, waar vaak het gaatje net niet helemaal van open is!