Nylondraad
-
- Bead Dreamer
Is nylondraad eigenlijk een goed materiaal om mee te werken? Ik gebruik momenteel niets anders dan staaldraad, maar nylondraad lijkt me wel handiger voor sommige technieken, simpelweg omdat dat soepeler is. Ik heb het al eens geprobeerd, maar toen bleven mijn knijpkraaltjes gewoon niet zitten. Moet ik dan knopen of hoe maak je daar een slotje aan? 

Carpe Diem
Leer uit je fouten
Leer uit je fouten
Re: Nylondraad
Bij nylondraad is het verschillend welk soort je gebruikt, ik heb hier een klosje liggen (merk weet ik niet meer, staat er niet op) dat is rotspul, krult heel erg. Maar als je fireline gebruikt, dat is wel prettig om mee te werken, al wil dat nog wel eens in de knoop gaan zitten. Zelf vind ik Ko draad het prettigst werken, dat splijt minder snel en gaat ook niet zo in de knoop zitten.
Zie mijn berichtje in je andere topic.
-
- Bead Dreamer
En waar vind je dan fireline of Ko draad?JMHols schreef:Bij nylondraad is het verschillend welk soort je gebruikt, ik heb hier een klosje liggen (merk weet ik niet meer, staat er niet op) dat is rotspul, krult heel erg. Maar als je fireline gebruikt, dat is wel prettig om mee te werken, al wil dat nog wel eens in de knoop gaan zitten. Zelf vind ik Ko draad het prettigst werken, dat splijt minder snel en gaat ook niet zo in de knoop zitten.

Carpe Diem
Leer uit je fouten
Leer uit je fouten
Volgens mij heeft bijna elke webshop met kraalbenodigdheden het wel. Wel opletten welke dikte je neemt, ik gebruik meestal 0,06 maar iets dikker kan ook wel.
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
C-lon is ook fijn draad om mee te werken, dikte D!
-
- Bead Dreamer
Trekt dat dan eigenlijk veel op nylondraad, maar is het gewoon wat dunner? 

Carpe Diem
Leer uit je fouten
Leer uit je fouten
Nylondraad (fireline) heb je in verschille de diktes. C-lon is ook fijn dat klopt, maar dat wil bij mij nogal eens splijten waardoor het moeilijker in de naald te krijgen is, dat heb ik bij Ko draad nog niet gehad.
-
- Bead Dreamer
Dankjewel.
Als ik het ergens tegenkom zal ik het eens overwegen om het te kopen. 

Carpe Diem
Leer uit je fouten
Leer uit je fouten
-
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Fireline kun je ook kopen bij creadream:OrnamentoPuella schreef:Dankjewel.Als ik het ergens tegenkom zal ik het eens overwegen om het te kopen.
http://www.creadream.nl/alle-producten/ ... /fireline/" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes
Elly
-
- Bead Dreamer
Bedankt voor het opzoeken
, maar ik koop eigenlijk (nog) niets in webwinkels. 

Carpe Diem
Leer uit je fouten
Leer uit je fouten
-
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Dit is bij de eigenaresse van dit forum maar dat wist je misschien al wel. Fireline kun je ook weleens bij de hengelsportwinkels vinden maar niet iedereen verkoopt dit merk.OrnamentoPuella schreef:Bedankt voor het opzoeken, maar ik koop eigenlijk (nog) niets in webwinkels.
groetjes
Elly
-
- Bead Dreamer
-
- Bead Discoverer
Ik heb ook nylondraad gekocht, maar ik merk dat ik het steeds vaker ben gaan gebruiken om er als proef een sieraad op te rijgen ipv op een sieradenbord. Zonde dus. Ik gebruik altijd gecoat staaldraad, vooral omdat ik bang ben dat het nylondraad toch kapot gaat (geen bewijs voor hoor, is vooral mijn startersangst
. Wat ik ervan weet is dat je een slotje eraan maakt door een knoopje te leggen (met een rocaillekraaltje) in het nylondraad en daaromheen een kalotje te bevestigen. Aan dat kalotje kun je een slotje bevestigen.

Love for natural beads
-
- Bead Dreamer
Oké, bedankt.
Ooit zal ik ook wel eens van diezelfde angst afgeraken om nylondraad echt te gaan gebruiken. 

Carpe Diem
Leer uit je fouten
Leer uit je fouten