Rocailles

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16
Rocailles

Bericht door OrnamentoPuella » vr 29 jun 2012 08:32

Heeft iemand misschien leuke ontwerpjes ofzo voor rocailles? Ik heb er heel wat (maar nu ook wel niet genoeg voor bead embroidery) en dan vooral 11/0. Ik wil wel weer een spiraalketting maken, maar met 11/0 rocailles is dat weer zo'n gepruts en mijn staaldraad werkt ook niet altijd mee.
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Rocailles

Bericht door JMHols » vr 29 jun 2012 09:06

Wat zoek je? Trouwens, ik werk niet met staaldraad bij rocailles maar met fireline of Ko draad, dat werkt veel fijner vind ik. Bij sieraden met rocailles moet je vaak meerdere keren door de kraal en dan is staaldraad snel te dik volgens mij. Trouwens, als je googled op "free bead patterns" zul je al veel gratis patronen vinden. Mag het ook een kooppatroon zijn, dan uiteraard googlen op bead pattern. Hoemaaktuhet.nl, daar staan trouwens ook veel gratis patronen.

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: Rocailles

Bericht door MB » vr 29 jun 2012 09:36

Op deze website staan een heel aantal gratis patronen 30 pagina's, misschien zit daar een leuk
patroon voor je bij: http://beadsmagic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
~Groetjes Margriet~

singasong
Bead Lover
Berichten:435
Lid geworden op:za 09 mei 2009 13:24
Locatie:Ingen
Contacteer:

Re: Rocailles

Bericht door singasong » vr 29 jun 2012 09:58

Wat ook leuk is om te haken met nylondraad en rocailles. En dan niet het 'gehaakte' in elkaar te draaien om er een dikkere ketting van te maken maar een dikkere nylondraad er doorheen te rijgen om de 3 of 4 losse, dan goed aanschuiven. Die dikke draad gebruik je dan eigenlijk om de ketting te maken.

OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16

Re: Rocailles

Bericht door OrnamentoPuella » vr 29 jun 2012 11:18

MB schreef:Op deze website staan een heel aantal gratis patronen 30 pagina's, misschien zit daar een leuk
patroon voor je bij: http://beadsmagic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die site ben ik precies al eens tegengekomen... :roll: Maar er zitten inderdaad wel leuke patroontjes tussen. :D
JMHols schreef:Wat zoek je? Trouwens, ik werk niet met staaldraad bij rocailles maar met fireline of Ko draad, dat werkt veel fijner vind ik. Bij sieraden met rocailles moet je vaak meerdere keren door de kraal en dan is staaldraad snel te dik volgens mij. Trouwens, als je googled op "free bead patterns" zul je al veel gratis patronen vinden. Mag het ook een kooppatroon zijn, dan uiteraard googlen op bead pattern. Hoemaaktuhet.nl, daar staan trouwens ook veel gratis patronen.
Ja, staaldraad is al wel rap te dik, maar die andere soorten draad ken ik niet en ben ik eigenlijk ook nog nergens tegengekomen. :?
singasong schreef:Wat ook leuk is om te haken met nylondraad en rocailles. En dan niet het 'gehaakte' in elkaar te draaien om er een dikkere ketting van te maken maar een dikkere nylondraad er doorheen te rijgen om de 3 of 4 losse, dan goed aanschuiven. Die dikke draad gebruik je dan eigenlijk om de ketting te maken.
Oei, haken. :o Dat lijkt me toch wel nog wat te moeilijk hoor. :oops:

In ieder geval al allemaal bedankt voor de moeite! :D :wink:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Rocailles

Bericht door Algante » vr 29 jun 2012 11:34

In de nieuwsbrief van juni van Kralen.com wordt een tutorial van een hele leuke kreukelketting aangeboden :D
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten