Tubular Netting...

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:
Tubular Netting...

Bericht door claudy » do 21 jun 2012 10:03

Typisch geval van: bezint, eer je begint! Ik heb het grootste deel van een Tubular Netting ketting af, maar ik wil niet meer... Had beter kunnen stoppen bij formaat armband, maar daar is het nu te laat voor. Ik weet niet hoe ik hem nu af moet maken. Verder rijgen heb ik eigenlijk geen zin meer in en vind ik saai worden, Ik zou het hele geval op een grijze draad (waxkoord oid) kunnen doen en dan een slot er op maar dat is het ook niet helemaal...

Wie helpt me op weg? Dit doe ik dus echt nooit meer zo!!! (al is het wel heel lekker, dat gedachteloze rijgen :-) )

De ketting is inmiddels 34 cm. lang en gemaakt van 4mm facet, .11 rocailles en .15 rocailles.

Groetjes,

Claudy
Bijlagen
20120621 tubular netting zilver1.jpg
20120621 tubular netting zilver1.jpg (134.27KiB)4755 keer bekeken
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door CreaBecca » do 21 jun 2012 10:32

Ten eerste ik heb helemaaal geen verstand van dit patroon.

Maar is het niet mogelijk om het tot en dunne draad terug te rijgen, zodat je een enkele(of je haalt de draad er dubbel doorheen voor de sterkte) draad met rocailles of wel de facetjes overhoudt? Dat gedeelte hangt immers toch in de nek?
Afbeelding

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door SandraM » do 21 jun 2012 11:23

Misschien even laten liggen en later weer aan verdergaan? Het ziet er wel heel mooi uit hoor! En anders misschien met kraaltjes of ketting/veter of zoiets het bovenste gedeelte van de ketting afwerken. Maar ik weet niet of dat mooi is??? Succes ermee in ieder geval, en ik hoop dat we het eindresultaat te zien krijgen :yes:

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door Zina » do 21 jun 2012 11:28

Persoonlijk zou ik het even laten liggen en misschien wat anders tussendoor doen. Dat doe ik ook wel vaker als ik er even flauw van ben.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Tubular Netting...

Bericht door Ellen » do 21 jun 2012 11:33

Zina schreef:Persoonlijk zou ik het even laten liggen en misschien wat anders tussendoor doen. Dat doe ik ook wel vaker als ik er even flauw van ben.
Dat zou ik nou ook doen :D
Je krijgt er over een tijdje vast weer zin in, om het af te maken. Het is een mooie ketting in wording......
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 21 jun 2012 11:40

Ik zou het ook lekker even aan de kant leggen en laten bezinken, zo ben ik begonnen aan een cabochon armband maar me inspiratie ervoor is weg. Andere vinden de armband zoals die nu is geweldig maar ik zie het niet. Ik leg het dan weg en kom het vanzelf weer tegen, vind ik het dan nog niks dan haal ik het wel uit elkaar. Anders maak ik het vanzelf af :mrgreen:
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door Jewel » do 21 jun 2012 18:00

Rijg er zo'n voorgevormde spiraal doorheen, 2 kralenkappen op beide eindjes, bedeltjes aan de kapjes en je hebt een leuke wikkel-spiraal-armband :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door SandraM » do 21 jun 2012 18:48

Jewel schreef:Rijg er zo'n voorgevormde spiraal doorheen, 2 kralenkappen op beide eindjes, bedeltjes aan de kapjes en je hebt een leuke wikkel-spiraal-armband :wink:
leuk idee!!!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door Zina » do 21 jun 2012 19:51

Jewel schreef:Rijg er zo'n voorgevormde spiraal doorheen, 2 kralenkappen op beide eindjes, bedeltjes aan de kapjes en je hebt een leuke wikkel-spiraal-armband :wink:
Dat ben ik nu toevallig ook aan het doen, alleen heb ik aan het einde 2 rivoli's. Maar ik weet niet of dat bij dit ontwerp nog kan omdat er al gewerkt is met 4 mm in het midden. Dus ik weet niet of de spiraalwikkel er nog doorheen past.
Altijd aan het kralen...

Per Elle
Bead Fan
Berichten:383
Lid geworden op:ma 22 jun 2009 18:30
Locatie:Noordwijk
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door Per Elle » do 21 jun 2012 21:11

Jewel schreef:Rijg er zo'n voorgevormde spiraal doorheen, 2 kralenkappen op beide eindjes, bedeltjes aan de kapjes en je hebt een leuke wikkel-spiraal-armband :wink:
Goed idee idd en als het niet past over een spiraalarmband zou je het ook over een spiraal voor een halsketting kunnen doen.

Succes ermee,
Ellen

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door claudy » vr 22 jun 2012 06:58

Bedankt voor alle reacties! Mijn creatieve brein wordt weer een beetje actief :-) Ik laat de ketting voorlopig nog even liggen maar voor dit moment wint de halsketting spiraal het. Mijn ervaring met een armband spiraal is niet zo goed (te slap)

Ben nu met het volgende tubular netting projectje bezig :-)

Claudy
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door claudy » ma 25 jun 2012 08:46

heb hem toch afgemaakt met hulp en advies van mijn creatieve middelste zoon van 11 :-)

Ik zal kijken of er ik er een foto van kan maken!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Tubular Netting...

Bericht door SandraM » ma 25 jun 2012 08:54

claudy schreef:heb hem toch afgemaakt met hulp en advies van mijn creatieve middelste zoon van 11 :-)

Ik zal kijken of er ik er een foto van kan maken!
:applaus: :applaus: :applaus:

Gesloten