wat doe ik met veel bugles 11-06

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56
wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Vicky P » ma 11 jun 2012 15:37

Ik heb nog heel erg veel mooie bugles liggen, in verschillende lengtes, niet van die hele korte.
Heb zo vaak de doosjes in ijn handen omdat de kleurtjes zo mooi zijn...maar ik heb geen idee wat ik er nu precies mee maken moet. googlen heeft me niet zo veel leuke inspiratie opgeleverd.
Ik zie wel combinaties waarbij oa bugles gebruikt worden, maar heb echt veel ervan nog, en zou het liefst eens wat maken met hoofdzakelijk de bugles.
Hefet iemand een idee of voorbeelden waar ik aan denken kan?
Ik hoef niet direct een patroon, want zelf iets uitvogelen vind ik leuker...heb alleen even wat prikkels nodig zeg maar

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door createss » ma 11 jun 2012 16:27

Hier staat een patroontje van een "franjeketting" waarin o.a. bugles gebruikt zijn.
Dit patroon kun je gebruiken of inspiratie laten zijn voor een eigen creatie :wink:

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Vicky P » ma 11 jun 2012 17:59

createss schreef:Hier staat een patroontje van een "franjeketting" waarin o.a. bugles gebruikt zijn.
Dit patroon kun je gebruiken of inspiratie laten zijn voor een eigen creatie :wink:
hey bedankt, dat is inderdaad wel een leuk idee..ken zoiets wel gemaakt van alleen rocailles maar zo met bugles heel erg leuk, kan ik zeker wat mee..bedankt.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Algante » ma 11 jun 2012 17:59

Dit is dan wel een (gratis) patroon, maar het lijkt wel een leuke en wellicht ter (meer) inspiratie?
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Het patroon is te vinden op: http://www.bjcraftsupplies.com/pattern/ ... acelet.asp

Of deze, een gratis patroon voor leden:
http://www.freepatterns.com/detail.html ... cat_id=462
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En natuurlijk als sliertje onder bellies :D Hieronder de link naar gratis patroon, waar rocailles worden gebruikt, maar lijkt me goed geschikt voor bugles:
http://www.bead-patterns.com/shop/shop. ... ords=15298
Afbeelding
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Vicky P » ma 11 jun 2012 18:47

thanks algante...die oorbellen had ik inderdaad ook al gevonden, die vond ik ook wel leuk...maar te klein als project op zich, maar wel weer in een combinatie met een ketting of armband...die zg sprietenketting lijkt me ook leuk als basis voor een armband en dan met die bellen erbij..hmmm...komt al heel wat inspiratie borrelen.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Algante » ma 11 jun 2012 19:03

Wat vind je hiervan:
Afbeelding

En deze oorhangers, lekker simpel, snel klaar en toch leuk:
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door OrnamentoPuella » ma 11 jun 2012 19:43

En wat zijn "bugles" nu weer? (het is echt niet de bedoeling om grof over te komen... :? )
- aargh Ik kom hier echt zoveel dingen tegen waarvan ik niet eens wat ze betekenen... :oops: :roll: -
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door JMHols » ma 11 jun 2012 21:55

Bugles zijn buisjes, google maar eens op bugle beads. En dan afbeeldingn. Niet alleen bugles want dan zie je chips :)

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door SandraM » di 12 jun 2012 07:12

O, die tas is gaaf, als je heeeeel veeeeel bugles hebt!

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Vicky P » di 12 jun 2012 08:34

SandraM schreef:O, die tas is gaaf, als je heeeeel veeeeel bugles hebt!
oh ja, die tas is zeker gaaf, en ik heb wel zoveel bugles...maar ik denk dat dit nou net iets te veel van het goede is voor mij....ik heb inmiddels een idee waar ik aan ga werken....het eerste wordt in elk geval een haarclip....als die klaar is, zal ik het eens laten zien...ben wel geholpen met de voorbeelden..bedankt meiden

OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door OrnamentoPuella » di 12 jun 2012 15:31

JMHols schreef:Bugles zijn buisjes, google maar eens op bugle beads. En dan afbeeldingn. Niet alleen bugles want dan zie je chips :)
Bedankt! :D Nu weet ik tenminste wat die kleine, buisvormige kraaltjes in mijn verzameling zijn. :mrgreen:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door narda » vr 13 jul 2012 12:13

ik ben nieuw hier en die tas die lonkt naar mij :) moet je daar al een tas voor hebben waar je dat dan rond maakt?
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Tiuri
Bead Designer
Berichten:871
Lid geworden op:vr 16 jul 2010 15:05
Locatie:Barneveld
Contacteer:

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Tiuri » vr 13 jul 2012 13:20

Ik denk dat het makkelijker werkt om het op allemaal losje lapjes (op maat geknipt) te maken, de kralen en dan in elkaar zetten. Maar dat is mijn idee. Ik kan (nog) niet naaien, maar hoop in september een naaicursus te gaan volgen en deze tas heeft mij ook geïnspireerd;-) It's just beautiful... en ik heb ook nog superveel bugles. Maar goed, dat is dus mijn manier, misschien dat iemand een makkelijkere/betere weg weet.
When life gives you cold feet, put on some socks

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door Algante » vr 13 jul 2012 13:55

Ja, wat een toffe tas, he? Mss kunnen we 'matjes' maken van schaakbordpatroon bugle beads, De tas als een 'envelop' dichtvouwen en die met rocailles aan elkaar te stikken. Dan nog een voerinkje erin...

Als het op deze manier zou kunnen, moeten we alleen nog aan een fatsoenlijk schaakbordpatroon zien te komen ;)
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: wat doe ik met veel bugles 11-06

Bericht door narda » vr 13 jul 2012 14:21

zijn die "matjes" dan sterk genoeg , hoef je daar dan geen karton ofzo tussen te steken.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gesloten