trouwjuweel maken - help!

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Neleke
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 13 jan 2012 22:36
trouwjuweel maken - help!

Bericht door Neleke » zo 22 apr 2012 22:56

Hallo allemaal,

ik snuister hier vaak rond op het forum en bewonder de mooie dingen die jullie maken.
Zelf maak ik vaak juwelen met fimo, maar nu heb ik jullie raad nodig.

Mijn zus trouwt in augustus, en ze wil graag dat ik haar juwelen maak. Ze gaat voor een lange witte jurk met bustier. Onder de borst is er een dunne band parels en zilveren kastjes met kristalletjes.

Ik heb niet direct een idee welk juweel (ketting en oorbellen) ik daarvoor zou maken. Ik denk dat fimo een beetje te zwaar zal uitvallen, en denk eerder aan een klassieker juweel. Iets met parels en kristalletjes. Maar ik ben daar helemaal niet in thuis, weet absoluut niet waar deze aan te kopen, wat er goed is en wat niet. Moet ik voor swarovski gaan? Of ergens zoetwaterparels aankopen?

Ze is niet gewoon van veel juwelen te dragen, dus ik zou voor iets fijns gaan.

de vierde foto (kleed alexandra, zonder de bloemen op de schouders) is het : http://www.bruidscouture-elena.be/bruid ... rylise.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat denken jullie?

Nele

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: trouwjuweel maken - help!

Bericht door Algante » zo 22 apr 2012 23:22

Wat leuk, dat je het trouwjuweel voor je zus gaat maken.

Misschien is een 'zwevende' ketting iets?
Bijvoorbeeld zoiets:
Afbeelding
Via deze link kun je heel wat voorbeelden vinden, links in het menu klikken voor meer informatie en/of beschrijving:
http://www.kralen.com/Instructies/Rijgen/10/
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: trouwjuweel maken - help!

Bericht door Ellen » ma 23 apr 2012 17:19

Ik vind zo'n mooi parelkettinkje ook mooi erbij. En dan met een mooi slotje aan de voorkant?
Spannend dat je je de juweeltjes mag maken voor je zus, een hele eer hoor :D
Groetjes Ellen.

ilka
Bead Believer
Berichten:228
Lid geworden op:ma 10 jan 2005 13:44
Locatie:Alken, België
Contacteer:

Re: trouwjuweel maken - help!

Bericht door ilka » ma 23 apr 2012 21:15

Ik heb voorvmijn huwelijk een springketting gemaakt. Is iets meer gevuld maar toch niet te druk als je met kleine pareltjes werkt.

Laat ons weten wat het wordt! Ik ben benieuwd!
Groetjes van Ilka

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Re: trouwjuweel maken - help!

Bericht door Armande » do 03 mei 2012 15:45

De meeste bruiden vallen toch altijd voor zoetwaterparels, en dan in een subtiele ketting. Dat is waarschijnlijk ook mooier als het lijfje vrij druk bewerkt is met stenen en parels.
Kralen make the world go round!

Gesloten