Help! probleempje met fimo... :(

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door nienkesieraden » za 21 apr 2012 20:25

Hey hey.
ik ben ent heel enthousiast begonnen emt de mokume gane techniek met fimo. En er hele dunne plakjes afgeschaafd als het ware met een lang buigzaam mes. Nu heb ik een heel blad vol ligen met mooie dunne plakjes met felle kleurtjes (roze groen en oranje) en er zilverleaf en glittertjes in verwerkt. Deze wil ik op een klein houten (onbewerkt) kistje doen. Maar kan ik de fimo erop doen en dan in de oven zetten incl kistje? Of plak ik ze vast met lijm en zo ja welke? Heb secondelijm en fimo glanslak bij de hand op dit moment. Wil er eigenlijk vanavond wel mee verder anders liggen die plakjes hier in de weg en gaan ze kapot denk ik.
Heeft iemand tips of aanwijzingen voor me?
Groetjes Nienke.

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door KimLee » za 21 apr 2012 20:30

Ik maak wel eens thee dozen met fimo, maar die deksel haal ik er dan van af, en dan plak ik de plak fimo er op met fimo liquid, ik weet niet of je dat heb? dam blijft het goed plakken, en dan kan de deksel en al in de oven..

En anders als je dat niet hebt, dan zou ik je fimo gewoon in de oven doen, maar dan wel als 1 geheel, zodat die plakjes aan elkaar plakken, en dan wel iets groter maken dan je deksel zelf, zodat je het er dan weer kan op plakken met gewoon lijm, en dan bij kan snijden met je mesje..

Begrijp je me een beetje???
Liefs,
Kimmie

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door nienkesieraden » za 21 apr 2012 20:32

Heb helaas geen fimo liquid in huis maar ik wel een goed idee om eerst te bakken aan elkaar en drna te plakken. Maar kan het niet met andere lijm of met fimo glanslak en dan alsnog in de oven?

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door KimLee » za 21 apr 2012 21:01

Ik ou proberen om alle plakjes zo goed mogelijk naast/aan elkaar te leggen, waarom.. omdat je kans heb dat die plakjes, vooral als ze erg dun zijn, een beetje gaan krullen, en zo krijg je ze nooit meer perfect naadst elkaar als je ze op je kistje gaat plakken..

Je kan niet eerst lijmen en of lakken en dan nog eens in de oven, kan wel, maar ik denk dat je hele huis dan onder de rook staat, en die geur...poeh.. daar wil je echt nu even niet mee zitten hoor.. misscien als het mooi weer is, zodat je dan lekker alle ramen kan open zetten, maar nu denk imk niet...

En als je dan je plakjes die dus dan als 1 hele plak uit de oven komt, die kanje wel dan op je kistje plakken met lijm.. dat maatk niet uit welke lijm je gebruikt...

En dan de randjes netjes bij/af snijden en dan mooi aflakken...

nou dan moet het wel goed komen...
Liefs,
Kimmie

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door KimLee » za 21 apr 2012 21:03

oohh en even nog iets anders, als je er toch vanavond niet aan toe komt.. dan kan je die schaal, of wat je dan ook heb, gewoon heel goed afdekken met plastic folie ofzo, dan kan het makkelijk blijven staan hoor...

Soms werk ik ook niet mijn dingen meteen af, en dan do eik het ook zo, en dan ga ik de volgende dag weer verder.. no problemo.
Liefs,
Kimmie

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door KimLee » za 21 apr 2012 23:41

En???? is het gelukt????
Liefs,
Kimmie

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door nienkesieraden » zo 22 apr 2012 14:01

Ja. :D heb eerst gebakken, mar wel met t houten doosje eronder. Zodat ie mooi plat bleef. En erna met houtlijm erop geplakt en ff vastgeklemd.

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door KimLee » ma 23 apr 2012 07:41

Hahahaha.. goed zo!!! ben benieuwd hoe het kistje er uit ziet!
Liefs,
Kimmie

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Help! probleempje met fimo... :(

Bericht door SandraM » ma 23 apr 2012 08:28

ik ben benieuwd hoe je kistje eruit ziet. heb je een foto???

Gesloten