wire kralen met wire winder - hoe?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
nicky.v25
Bead Believer
Berichten:235
Lid geworden op:vr 28 sep 2007 11:23
Locatie:Oud-Heverlee (België)
Contacteer:
wire kralen met wire winder - hoe?

Bericht door nicky.v25 » ma 16 jan 2012 12:28

Hey,

Momenteel koop ik kant en klare wire kralen, maar ik wil ze graag zelf maken met zo'n winder.

Heeft iemand een idee hoe je dit doet?
Op Google en hier kom ik er niet uit :-(

Dit is wat ik bedoel: Afbeelding
(¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: wire kralen met wire winder - hoe?

Bericht door Sandra » ma 16 jan 2012 12:31

Ik persoonlijk denk dat het niet kan met wire winder....wellicht wel met de hand op de een of andere manier, maar dan is het wel lastig om het zo mooi rond te maken.
Wat wel makkelijk kan, is met zilverklei, je doet het dan om 'n soort bol heen die vanzelf verdwijnt tijdens het bakken. Het is dan alleen wel erg prijzige kraal. Op http://www.kralen.com/Tips/Adressen/Wor ... irjam/265/" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitgelegd hoe je het met zilverklei kan doen.

nicky.v25
Bead Believer
Berichten:235
Lid geworden op:vr 28 sep 2007 11:23
Locatie:Oud-Heverlee (België)
Contacteer:

Re: wire kralen met wire winder - hoe?

Bericht door nicky.v25 » ma 16 jan 2012 12:39

Sandra schreef:Ik persoonlijk denk dat het niet kan met wire winder....wellicht wel met de hand op de een of andere manier, maar dan is het wel lastig om het zo mooi rond te maken.
Wat wel makkelijk kan, is met zilverklei, je doet het dan om 'n soort bol heen die vanzelf verdwijnt tijdens het bakken. Het is dan alleen wel erg prijzige kraal. Op http://www.kralen.com/Tips/Adressen/Wor ... irjam/265/" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitgelegd hoe je het met zilverklei kan doen.

Bedankt, maar het is echt met draad dat ik het wil doen. Zodat ik het ook in verschillende kleurtjes kan maken.
Ik heb het al gezien dat ze het doen met de winder, maar dat is weer ff geleden en ik heb geen idee meer hoe dat was :-(
(¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

nicky.v25
Bead Believer
Berichten:235
Lid geworden op:vr 28 sep 2007 11:23
Locatie:Oud-Heverlee (België)
Contacteer:

Re: wire kralen met wire winder - hoe?

Bericht door nicky.v25 » wo 18 jan 2012 19:59

Deze mag dicht
(¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: wire kralen met wire winder - hoe?

Bericht door Sandra » wo 18 jan 2012 20:18

Dit soort topics laten we liever altijd open, voor het geval iemand ooit nog tips of vragen heeft. Ik weet niet of je inmiddels 'n oplossing heb gevonden, waardoor je zoiets zelf kan maken?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: wire kralen met wire winder - hoe?

Bericht door Sandra » di 14 feb 2012 18:11

misschien netjes als je alsnog reageert?

Gesloten