knijpkralen gebruiken op waxkoord

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard
knijpkralen gebruiken op waxkoord

Bericht door CreaSyl » wo 23 nov 2011 09:47

Hallo,

Kun je knijpkralen en knijpkraalverbergers ook gebruiken op waxkoord ..en zo ja..welke maat moet ik dan gebruiken?

en dan nog een vraagje. heb je alleen zilver, goud, brons/koper enz. knijpkralen en verbergers..of bestaan er ook kleuren (ben op zoek naar beige).

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: knijpkralen gebruiken op waxkoord

Bericht door Sandra » wo 23 nov 2011 09:58

Ik persoonlijk denk dat het niet kan, maar heb het nog nooit geprobeerd. Je moet dan wel vrij grote knijpkralen zien te vinden. Ikzelf zou bang zijn dat de knijpkraal er weer makkelijk af kan glijden, alsof het minder 'grip' erop heeft dan bij staaldraad. Een knijpkraalverberger kan op zich wel, want dat wordt er alleen omheen geknepen. Eindkapjes zijn gebruikelijker dan knijpkralen.

Verder zijn knijpkralen van metaal dus kun je het ook alleen in metalen kleuren vinden. Misschien dat er verf laagje omheen zou kunnen maar die zou dan beschadigd kunnen raken tijdens het knijpen denk ik.

Gesloten