gevlochten armbandje vastmaken?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
CreaSyl
Bead Interested
Berichten:151
Lid geworden op:ma 03 okt 2011 19:05
Locatie:heerhugowaard
gevlochten armbandje vastmaken?

Bericht door CreaSyl » za 12 nov 2011 09:21

Hallo Dames,

Sindskort maak ik gevlochten armbandjes van suede. Maar ik zit altijd te vloeken als ik de veterklemmetjes eraan doe..omdat het soms niet past (gebruik 9x4mm veterklemmen).

Zou ik een andere maat veterklemmen moeten gebruiken of iets anders om de veters bij elkaar te houden??

alvast bedankt voor de tips

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: gevlochten armbandje vastmaken?

Bericht door Sandra » za 12 nov 2011 15:15

Makkelijkste is inderdaad iets grotere eindkappen. Wat je eventueel kan proberen is de suede schuin afknippen, dan is dat wat in de eindkap moet toch weer wat kleiner, wellicht dat het dan wel past.

Gebruikersavatar
margroetje
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:zo 24 apr 2011 15:23
Locatie:Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: gevlochten armbandje vastmaken?

Bericht door margroetje » ma 12 dec 2011 00:43

Wat ik wel eens doe is aan het eind (en begin) van een leren en suede bandje, na het vlechten, is eerst een koordje heel strak eromheen draaien, waarbij het koordje niet dubbel komt te liggen. Zo bind je mooi de vlecht af en krijg je een heel gelijk uiteinde. Daarna een eindkapje eromheen met Cementlijm. Het blijft goed zitten. Laat het onverhoopt toch eens los, dan valt de vlecht niet uit elkaar, omdat het koordje (of draad) eromheen zit.
Veel marGroetjes!

Gesloten