staaldraad...

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
isake
Bead Discoverer
staaldraad...

Bericht door isake » di 09 aug 2011 12:07

Hey,

Ik wil graag nog wat maken, maar heb alleen maar staaldraad in huis... Zou dringend eens om rijggaren moeten maar ik heb de auto niet door het slechte weer, dus zit een beetje vast!

Iemand leuke ideetjes voor met staaldraad?

Groetjes

Algante
Moderator

Re: staaldraad...

Bericht door Algante » di 09 aug 2011 12:40

Liefs en groetjes, Algante :geluk:

isake
Bead Discoverer

Bericht door isake » di 09 aug 2011 12:41

het is deze http://www.creadream.nl/staaldraad-10-m ... ijs-draad/" onclick="window.open(this.href);return false;

isake
Bead Discoverer

Bericht door isake » di 09 aug 2011 12:44

Kan je daar ook mee rijgen met dat soort draad?

Algante
Moderator

Bericht door Algante » di 09 aug 2011 13:18

Ja, dat kan ook. Zie bijvoorbeeld deze lijst, die je kunt vinden via de zoekmachine: http://www.kralen.com/zoeken/390/ en dan als trefwoord invullen: 'staaldraad'

Veel plezier! Ik ben benieuwd wat je gaat maken.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 09 aug 2011 13:44

Nog even ter aanvulling: als het om standaard rijgpatroontjes gaat, dus niet 'ingewikkeld' rijgwerk met kleine rocailles, dan wordt meestal staaldraad gebruikt. Het is sterk, krijgt niet snel 'n knik en kan makkelijk via knijpkralen afgewerkt worden. Je zou bij http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; onder instructies - rijgen kunnen kijken, meestal wordt er staaldraad gebruikt.

isake
Bead Discoverer

Bericht door isake » di 09 aug 2011 14:48

Bedankt, dit is het geworden...
Moet alleen aan de afwerking nog wat oefenen denk ik! Alle denk dat ik weet wat ik had moeten doen maar ja nu te laat, maakt niet, uit dat is weer een les geleerd!

Afbeelding

twinsister
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door twinsister » wo 10 aug 2011 10:19

misschien vind je dit iets om te maken, hiervoor heb je staaldraad,knijpkralen en een leuke kraal nodig.

Afbeelding
geen zorgen voor de dag van morgen

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 10 aug 2011 10:33

Je kan op kralen.com -> instructies -> rijgen -> sieraad afwerken lezen hoe je staaldraad kan afwerken. Overigens kan je voor deze rijgpatroon (right angle weave) eigenlijk ook wel fireline of rijggaren gebruiken. Bij het patroon die je nu had kan het gelukkig nog wel met staaldraad, maar er zijn ook rijgvarianten waar je echt beter rijggaren of fireline kan gebruiken. Zodra draad meerdere keren door de kralen heen moet en niet op hoort te vallen kan je beter geen staaldraad gebruiken, daar is het niet soepel genoeg voor.

isake
Bead Discoverer

Bericht door isake » wo 10 aug 2011 10:34

Oh die is ook heel mooi

isake
Bead Discoverer

Bericht door isake » wo 10 aug 2011 10:35

Sandra schreef:Je kan op kralen.com -> instructies -> rijgen -> sieraad afwerken lezen hoe je staaldraad kan afwerken. Overigens kan je voor deze rijgpatroon (right angle weave) eigenlijk ook wel fireline of rijggaren gebruiken. Bij het patroon die je nu had kan het gelukkig nog wel met staaldraad, maar er zijn ook rijgvarianten waar je echt beter rijggaren of fireline kan gebruiken. Zodra draad meerdere keren door de kralen heen moet en niet op hoort te vallen kan je beter geen staaldraad gebruiken, daar is het niet soepel genoeg voor.
Het was inderdaad niet zo simpel om te doen met de staaldraad maar het is toch gelukt!

Gesloten