Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Per Elle
Bead Fan
Berichten:383
Lid geworden op:ma 22 jun 2009 18:30
Locatie:Noordwijk
Contacteer:
Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Per Elle » di 21 dec 2010 17:14

Oorbellendopjes worden ze ook wel genoemd. Overigens lijkt me het erop en eraf halen van die dopjes net zoveel tijd in beslag nemen als het doorknippen van de nietstiften.

Groetjes,
Ellen

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 17:36

En als ik ze zou doorknippen, hoe zie jij het dan precies voor je dat ze vastzitten? Gewoon zoals ik zei, een hoek van negentig graden plooien aan de achterkant zodat het staafje met de lengte tegen het doek ligt? (Sorry voor mijn flauwe uitleg, ik ben niet goed in het beschrijven van dingen :D )

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 17:55

Ik heb juist eens naar de Veritas hier gebeld en ze hebben zoiets (al zijn het volgens haar metalen dingetjes met rubber erin), maar die kosten maar liefst 1,65 euro voor 6. En ik heb er 52 nodig dus dat betekent dat het mij 15 euro zou kosten :D En dat is echt te veel :)

Ik was nog aan 't denken: misschien met Playdoh? LOL

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Ines83 » di 21 dec 2010 18:15

Je kan ook met veiligheidsspelden door het doek prikken en daar je wine charms aanhangen?

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 18:28

Toen ik het las vond ik het een super idee maar het is toch niet zo simpel als het lijkt. Ik heb er hier thuis een paar liggen, die zijn ongeveer 2cm groot (veel groter moeten ze toch echt niet zijn volgens mij), maar het lukt me niet om ze eerst van achter naar voor te steken en daarna terug naar achteren. Het eerste deel wel natuurlijk, maar deel twee niet :) Al kan het ook aan mijn chronisch gebrek aan handigheid liggen ;)

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Ines83 » di 21 dec 2010 18:34

poppemieke schreef:Toen ik het las vond ik het een super idee maar het is toch niet zo simpel als het lijkt. Ik heb er hier thuis een paar liggen, die zijn ongeveer 2cm groot (veel groter moeten ze toch echt niet zijn volgens mij), maar het lukt me niet om ze eerst van achter naar voor te steken en daarna terug naar achteren. Het eerste deel wel natuurlijk, maar deel twee niet :) Al kan het ook aan mijn chronisch gebrek aan handigheid liggen ;)
Hmm... dat zou idd wel eens kunnen... Dat geeft niet veel mee zo'n doek zeker? :|

Je kan misschien ook de (papieren) wijnglazen op het doek hangen en telkens zo'n kettelstift zoals je dacht erdoor steken, omplooien en de wine charms door het oogje van de kettelstift steken?

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 18:42

Idd, geeft totaal niet mee. Dus dan moet hij al zeker 3 of 4 cm groot zijn, wat toch een beetje té wordt als er 28 op een doek moeten :)
Ja, door het oogje lijkt me het beste. Ik zal een beetje moeten uittesten. Ik heb alleen niet zo heel veel kettelstiften meer op overschot (wel genoeg om ze allemaal te doen, maar niet genoeg om er nog veel mee te knoeien :D ) Daarom dat ik een andere oplossing toch beter vond. Maar goed, we zullen het toch eens proberen door de stiftjes gewoon om te buigen dan :)
Bedankt voor de hulp :)

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Ines83 » di 21 dec 2010 19:19

poppemieke schreef:Idd, geeft totaal niet mee. Dus dan moet hij al zeker 3 of 4 cm groot zijn, wat toch een beetje té wordt als er 28 op een doek moeten :)
Ja, door het oogje lijkt me het beste. Ik zal een beetje moeten uittesten. Ik heb alleen niet zo heel veel kettelstiften meer op overschot (wel genoeg om ze allemaal te doen, maar niet genoeg om er nog veel mee te knoeien :D ) Daarom dat ik een andere oplossing toch beter vond. Maar goed, we zullen het toch eens proberen door de stiftjes gewoon om te buigen dan :)
Bedankt voor de hulp :)
Moest je er nog dringend een paar nodig hebben, ik heb er hier nog op overschot liggen en ben ook van Antwerpen dus verzending is snel gebeurd :wink:

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 19:20

Ik zal het onthouden, dikke merci. Al hoop ik toch er zo te geraken :) Geen zin in last minute stress ;)

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Ines83 » di 21 dec 2010 19:21

poppemieke schreef:Ik zal het onthouden, dikke merci. Al hoop ik toch er zo te geraken :) Geen zin in last minute stress ;)
Geen probleem, zijn hier allemaal om elkaar wat te helpen!
Als ze lang zijn, kan je ze in twee doen :wink:

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 22:07

Ok, ik heb even uitgetest (van de vier kleine linnen doekjes heb 'k geen extra, maar van de grote wel, die zaten verpakt per twee, dus ik heb al heel wat gaatjes geprikt en zo in één van die grote
:-p)
Ik heb eerst het stiftje in twee geknipt (bedankt voor de tip :wink: ), dan het door het doek geprikt zodat er langs de "goede" kant al een ringetje zit, en dan heb ik achteraan nog zelf een ringetje gedraaid.
Nu zit hij dus vast want er zit aan beide kanten een ringetje. En de charm heb 'k dan aan het ringetje zelf vastgemaakt.
Het ziet er redelijk goed uit. Alleen ga ik heel voorzichtig moeten zijn telkens ik een lusje draai dat ik niet per ongeluk met de tang door het doek ga :-p
Daar ga ik mij morgenmiddag mee bezig houden, dan heb ik vrij. Ik hou jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Ines83 » di 21 dec 2010 22:46

No prob :wink:

Enneuh... als het klaar is, wil ik wel eens zien :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Ellen » do 23 dec 2010 18:00

Poppemieke, ik heb bewondering voor je vasthoudendheid en voor het lieve idee van je om zelf iets te maken voor het uiteindelijke Kerstcadeau. :banaan: :applaus:
Ik ben ook benieuwd naar het totale plaatje :D
Groetjes Ellen.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » do 23 dec 2010 19:28

Bedankt :) Ik ben nog volop bezig (nogal perfectionistisch dus ondertussen al m'n vriend opnieuw naar de Blokker gestuurd om nog zo'n linnen doek te kopen zodat 'k het nog eens opnieuw kan doen :wink: ).

DZG
Bead Designer
Berichten:868
Lid geworden op:zo 08 nov 2009 19:16
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door DZG » vr 24 dec 2010 13:18

Bij het lezen van de kettelstiften dacht ik het volgende: waarom niet zorgen dat het oogje aan de achterkant zit, en je aan de voorkant een haakje omhoog maakt? Zo kun je de winecharms er direct afhalen, en kost dat ook geen extra tijd.

Misschien te laat deze tip, en ik hoop voor je dat je alles al netjes in orde hebt gemaakt voor de presentatie van je geweldig leuke cadeau!

Heb er bewondering voor dat je zo zonder ervaring toch zoiets leuks gemaakt hebt.

Groetjes Bianca

Gesloten