Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Sandra » wo 17 nov 2010 08:42

Ikzelf weet niet of 10 mm zal passen, heb geen wine charm, ik denk van niet. Je kan desnoods even een cirkel tekenen ter grootte van wine charm en daar een uitgeknipte cirkeltje van parel overheen leggen, krijg je ook 'n idee of het past. Als je de parels echt mooi vindt kan je ze desnoods kopen en als het niet past ergens anders voor gebruiken. ;)

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Algante » wo 17 nov 2010 09:21

poppemieke schreef: Maar liefst zes jaar geleden had ik dit idee al eens en heb ik er ook over gepost. Om allerlei redenen is het toen niet doorgegaan. :D (...) heb gemerkt dat voor wine charms meestal "memory wire" wordt gebruikt ter grootte van een ring, wat in mijn ogen echt niet groot is en maar net rond de steel van een wijnglas past. Daar kan dus zeker geen naam van 9 letters rond. (...) Ik dacht bijvoorbeeld voor de kleinere setjes om deze kubusjes te gebruiken in verschillende kleuren
Het 'probleem' van teveel letters heb je niet meer, dus je kunt eventueel (toch) gebruik maken van memory wire voor ringen, zit je ook niet met het open- en dichtbuigen van het oogje. Memory wire voor ringen bestaat in meerdere doorsnedes, ik vind ze op bjvoorbeeld eBay (even snel) zelfs op 1/4 inch (2,54 cm).
Frutsel schreef: de grotere rocailles (heten die zo?). Die zijn te koop in kleurmix in de hobbyzaak, in een doosje of kokertje en voor een paar euro heb je er een boel.
Heel goed idee, vind ik! CreaDream heeft trouwens hele mooie en leuke Miyuki kubusjes (3x3mm) in 10 kleuren (of eigenlijk 9, eentje is uitverkocht).


Zet hem op! Je hebt er al zoveel tijd in gestoken, forumleden hebben uitbundig meegeleefd, laat het lukken (deze keer :D )
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » wo 17 nov 2010 10:25

Ik word er helemaal tureluurs van (om het op zijn Nederlands te zeggen :wink:).
Ik heb nu niet veel tijd maar ik zal deze namiddag de site van Creadream nog eens doorzoeken, op zoek naar vervangingen voor die supermooie glas- en ijsparels.
En @Sandra: Ik snap dat jij wilt verkopen natuurlijk, maar dit is een eenmalig project :D LOL :wink:

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » wo 17 nov 2010 22:21

Ok, ik heb de site eens volledig uitgeplozen (is dat een Nederlands woord? :D) en dit zijn de enige dingen die in het oog springen:
- zoekterm "kunststof parels rond": die heb je in verschillende maten: 6mm, 8mm en 10mm. Denken jullie dat één van die maten zou passen op de ring of is het echt een verloren zaak? :)
- zoekterm "miyuki rocaille": heel veel kleurencombinaties! Ik denk ook dat het geen probleem is om ze te laten passen op een wine charm. Alleen vraag ik me af of het mooi is: een best wel grote bloem (+/- 20x12mm) (eventueel geketteld als jullie denken dat dat mooier is, zoals Lavilia gedaan heeft in haar voorbeeldje ongeveer) met zo'n kleine kraaltjes? Of denken jullie dat het best wel mooi kan zijn samen? (Heel handige en duidelijke uitleg op je site trouwens over die rocailles Sandra!)
Bij het Tsjechisch glas zitten ook mooie dingetjes, maar ik vind niet echt de kleuren die ik wil. Mijn voorkeur gaat uit naar één van de twee bovenstaanden, als het past op de wine charm en als de verhouding niet te verschillend is volgens jullie. Die rocailles zijn best wel goedkoop dus ik kan er veel gebruiken per charm, misschien ziet het er dan toch wel mooi uit?

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » do 18 nov 2010 17:27

Nog iemand die mij wil helpen met het laatste duwtje in m'n rug? :)

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Lavilia » do 18 nov 2010 18:08

De facetkraaltjes die ik gebruikt heb in mijn voorbeeldje zijn 6 mm en ik heb mijn voorbeeld gebogen op 0,8 of 1,0 mm zilverdraad. De maat 6 mm kan dus goed met een geketteld roosje (het roosjes paste ook niet op het kromme draad dus hoe dat eruit ziet weet ik niet, maar ik denk dat dat vrij iel is. Hetzelfde geldt denk ik voor de miyuki rocailles. Ik ben trouwens naar aanleiding van dit topic ook winecharmsetjes aan het maken voor kerst bij mijn schoonouders (zal een foto maken als ze klaar zijn)
groetjes ikke
Afbeelding

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » vr 19 nov 2010 00:49

Wat bedoel je met "Hetzelfde geldt voor de miyuki rocailles"? Bedoel je dat het juist wel of juist niet mooi zou zijn volgens jou?
En wat leuk dat jij nu ook wine charms aan het maken bent! Die van jou ga ik nooit kunnen verslaan, al goed dat mijn schoonfamilie de jouwe nooit te zien zal krijgen :wink: :D

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Lavilia » vr 19 nov 2010 07:24

Ik heb ze ook nooit eerder gemaakt hoor [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] Ik denk dat miyukirocailles te iel zijn.
groetjes ikke
Afbeelding

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » zo 21 nov 2010 16:35

Update: Dan stond ik eindelijk op het punt om te bestellen ... hebben ze twee van de bloemetjes niet meer in voorraad :( Ik heb nu een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ze terug verwacht worden. Hopelijk zijn ze van plan om ze opnieuw aan te kopen en duurt het niet te lang :( Het plan was trouwens om toch rocailles te gebruiken, die van 11/0 en de aandacht vooral naar het bloemetje te laten gaan. Mijn vriend vond dat ik het bloemetje eerst maar op de wine charm zelf moest proberen te rijgen, en als dat niet lukte kon ik nog altijd kettelen. Maar goed, alles staat nu dus op pauze ...

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Lavilia » zo 21 nov 2010 19:27

Jeetje wat een tegenvaller. Ik hoop dat ze gauw weer komen!
groetjes ikke
Afbeelding

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » vr 26 nov 2010 20:29

Alles werd deze avond besteld en betaald! Joehoe!!!! Nu maar afwachten en hopen dat alles snel geleverd wordt :D Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Gebruikersavatar
miran66
Bead Designer
Berichten:917
Lid geworden op:vr 23 mar 2007 22:25
Locatie:Maastricht

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door miran66 » do 02 dec 2010 12:11

En alles gekregen, we zijn natuurlijk heel erg benieuwd hoe ze eruit gaan zien.

Heb je nu memory wire besteld of oorbellen voor de charm zelf?

Aangestoken door jullie reacties heb ik deze zitten fröbelen
Bijlagen
09.JPG
09.JPG (218.15KiB)3853 keer bekeken
Groetjes Miran

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » do 02 dec 2010 17:37

Deel 1 (die van Creadream) is vandaag gearriveerd :D Daarin zitten de rocailles (ze zijn inderdaad heel fijn lol, maar wel supermooi!) en de kettelstiftjes.
Ik vind ze echt super, ik hoop alleen dat ze gaan passen op de wine charms (geen memory wire dus, ik heb wine charms besteld). Daar zit ik dus wel een klein beetje over in. En over de grootte van de bloemetjes, want er zal toch een opvallend grootteverschil tussen de twee zijn. Al kan dat misschien net de charme zijn: dat de bloemetjes extra uitkomen door hun grootte en dat de rocailles de bloemetjes gewoon meer benadrukken.
Maar de kleurtjes van de rocailles zijn alvast schitterend dus ik ben tot nu toe heel tevreden. Heel erg bedankt dus Sandra!
@miran66: die zien er echt super mooi uit! Heel goed gedaan! Ben je van plan om ze ook cadeau te geven aan iemand voor Kerst of zo of is het gewoon voor jezelf?

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Frutsel » do 02 dec 2010 18:42

Móói Miran(da?).

Leuk geworden zo bij elkaar!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
miran66
Bead Designer
Berichten:917
Lid geworden op:vr 23 mar 2007 22:25
Locatie:Maastricht

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door miran66 » do 02 dec 2010 21:56

Ik heb ze vandaag kado gedaan aan mijn jarige moeder en ze vond ze erg leuk, maar ik zou het ook eens willen proberen op de kant en klare "oorbellen" want ik vindt de afwerking v.d. memory wire toch niet helemaal mooi.
Frutsel schreef:Móói Miran(da?).

Leuk geworden zo bij elkaar!
Officieel miranda, maar miran is makkelijker :wink:
Groetjes Miran

Gesloten