Maar liefst zes jaar geleden had ik dit idee al eens en heb ik er ook over gepost. Om allerlei redenen is het toen niet doorgegaan. Maar goed, we zijn nu zes jaar verder en het idee zit opnieuw in m'n hoofd, hopelijk kunnen jullie mij helpen

Ik wil voor kerst wine charms maken voor de grootouders van mijn vriend, en voor zijn tantes/ooms en nichten/neven. Tijdens kerst is het de gewoonte dat iedereen bij zijn grootouders samenkomt (lees: we zijn met 28 mensen). Een heel gedoe om alle glazen uit elkaar te houden dus. Voor de grootouders wil ik dan ook een set maken zodat ALLE mensen hun eigen glas kunnen herkennen. Mijn eerste idee was om dat met letterkralen te doen, maar er zitten sommige lange namen tussen (langste is denk ik 9 letters), en ik betwijfel of dat wel doenbaar is, omdat ik door het surfen op de site hier heb gemerkt dat voor wine charms meestal "memory wire" wordt gebruikt ter grootte van een ring, wat in mijn ogen echt niet groot is en maar net rond de steel van een wijnglas past. Daar kan dus zeker geen naam van 9 letters rond. Mss moet ik dan toch met kleuren werken (al denk ik dat 28 kleuren ook al moeilijk wordt, om alles een beetje bij elkaar te laten passen).
Bijkomend wil ik dan ook nog voor de anderen aan elk koppel een "setje" geven van mss 6 of 8 wine charms, niet met de naam dan natuurlijk, maar zodat zij het thuis ook kunnen gebruiken als er bezoek is.
Kortom: ik maak het mezelf graag moeilijk

Mijn specifieke vragen zijn dus:
1) Werken met namen of kleuren voor de grootouders? (Initialen zijn ook niet echt een optie, soms zijn er al 4 mensen met dezelfde beginletter en dezelfde familienaam).
2) Is het beter om de memory wire te gebruiken en zelf oogjes eraan te maken (als je weet dat ik het nog nooit gedaan heb), of neem ik beter zoiets als dit: http://www.sayila.be/picture.asp?Picture=21229.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (sorry als ik reclame maak, is absoluut niet de bedoeling).
3) Ik heb al op heel wat kralensites gesurft met als gevolg dat ik volledig overweldigd ben door het gigantische aanbod. Ik dacht bijvoorbeeld voor de kleinere setjes om deze kubusjes te gebruiken in verschillende kleuren (ze zijn beschikbaar in 12 kleuren dus keuze genoeg): http://www.sayila.be/picture.asp?Picture=22650.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;, maar die kosten € 0,75 per stuk, wat serieus zal oplopen als ik voor 5 koppels minstens 6 charms wil maken

4) Voor de creatievelingen onder jullie: ik zoek dus echt specifieke mogelijkheden, bv. dat kraaltje met dat pareltje en dan nog zo'n pareltje.
Hopelijk begrijpen jullie mijn vragen. Ik ben echt zo overweldigd dat ik besef dat ik waarschijnlijk heel verward overkom

Alvast heel erg bedankt!