Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
poppemieke
Bead Believer

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » wo 10 nov 2010 19:15

Bedankt! Dat is nu eens echt een nuttige reactie :D Dus jij zou dan een mix van die ijsparels en glasparels per charm doen? Ik eerlijk gezegd ook. Als ik goed tel kunnen er aan elke kant van het roosje maar twee of drie kraaltjes of zo, afhangend van welke grootte van oorhaak ik neem, dus dan zou ik een roosje in het midden, en dan zowel links als rechts eerst een glasparel, dan een ijsparel en dan terug een glasparel doen. Kwestie van het mezelf niet al te moeilijk te maken :) Heel erg bedankt! Hier ben ik blij mee :)

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » wo 10 nov 2010 21:38

Zou het ook lukken met aan elke zijde slechts één glasparel en één ijsparel? Dus een bloem in het midden en 4 parels per charm? Anders kom ik net niet toe met één streng parels en wordt alles te duur :(

Bij nader inzien, zelfs maar één parel aan elke zijde? (en dan het kleinste oorhaakje aangezien er maar een bloem en twee pareltjes aanhangen dan). Het komt echt veel duurder uit dan ik had verwacht :(

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » do 11 nov 2010 18:59

Het geldprobleem is opgelost. Nu heb ik nog één bedenking. De fimoklei-bloemen zijn +/- 20 op 12 mm, dat is dus zo'n 2 cm. Gaat dit niet te groot zijn? De andere parels zijn ongeveer 8 mm (eventueel 10mm kan ook) en de oorhaak die ik wil gebruiken is zo'n 28 op 25 mm.

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 11 nov 2010 19:14

Poppemieke,

Het gaat er wel om wat jijzelf het mooiste vindt.
Als de kralen te groot zijn kan je ook links van het bloemetje een ijsparel doen en rechts een glanzende.
Heb je de bloemetjes al gekocht, anders kun je misschien kleinere vinden als je deze te groot vindt?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » do 11 nov 2010 19:33

Nee, ik heb ze nog niet gekocht. Bedankt voor je snelle reactie trouwens!
Ik heb snel in een Word-documentje eens een cirkel getekend van ongeveer 2,8 cm (dit is de oorhaak die ik dan zou gebruiken), met daarop een cirkel van zo'n 2 cm (dit stelt dan het bloemetje voor dat natuurlijk uit bloemblaadjes bestaat en niet volledig rond is, maar dan heb je een idee van de omtrek) en dan vier cirkeltjes van zo'n 1 cm (dit zijn dan de glasparels). Ik heb al gezocht naar andere fimobloemetjes en ik vind er ook wel, maar niet zo mooi als deze :D Wat vind jij als je de omtrekken ziet?
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (14.22 KiB) 1605 keer bekeken

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 11 nov 2010 20:03

Ziet er goed uit, zoiets 'zag' ik ook, maar ik ben bezorgd over de dikte van de steel van het glas, die moet er ook nog in kunnen. Ik heb geen idee hoe je ontwerp zich verhoudt wat betreft de binnenruimte van je charm en de dikte van de steel.

Als dat een probleem wordt kom je toch weer uit bij wat al eerder genoemd is: Kettelen.
Een stiftje erdoor en een oogje maken en aan je ringetje hangen. Dat zie ik met fimo bloempjes niet zo makkelijk in.
Ik heb geen idee of alle wijnglazen dezelfde dikte steel hebben. Wij drinken geen alcohol en als er eens een flesje wijn is, gaat het in een limo glas :-DD

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » do 11 nov 2010 20:14

Daar heb ik ook al over nagedacht. Mijn vriend is ervan overtuigd dat het moet lukken. Desnoods kan ik wel een "ringmaat" groter nemen. Die zijn zo'n 35x30mm. Heb'k ook eens geprobeerd in Word:
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (14.78 KiB) 1589 keer bekeken
Tussen haakjes, ik keek daarnet even op je site en die ziet er echt prachtig uit! Ik sta vol bewondering! :(L)

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 11 nov 2010 20:25

Dank je :flowerysmile:
Je vriend zal wel meer kijk op de maten hebben. Volg hem maar.

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » do 11 nov 2010 20:43

Bedankt voor al je hulp! Je vindt het dus in verhouding wel kloppen? De bloem is niet té groot in vergelijking met de rest?

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » vr 12 nov 2010 09:14

Ik vind de verhouding in maat wel ok, maar ik begrijp dat de bloemetjes van onder smaller zijn dan van boven en vraag me nog steeds af hoe die vallen op de voet van het glas.
Er is mischien iemand zijn hier op het forum die al eens met die bloemetjes gespeeld heeft en die dat weet.
Vraag het anders eens in een nieuw topic, om de aandacht te vragen van dames die weleens met de bloemetjes hebben gespeeld maar dit topic niet volgen.

jewel76
Bead Lover

Bericht door jewel76 » vr 12 nov 2010 12:03

Hoi,

ik heb even een foto gemaakt van mijn winecharms.
Ze zijn gemaakt van wire (dus niet van die speciale wijncharms ringen) met Swarovski kralen.

Aangezien Swarovski in heel veel kleuren verkrijgbaar is kan je hier heel veel combi's van maken, dus makkelijk te onderscheiden met 28 mensen.

Succes met het maken.

Gr. Jewel
Bijlagen
DSCN3656.JPG
winecharms Jewel
DSCN3656.JPG (35.11 KiB) 1537 keer bekeken

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » vr 12 nov 2010 13:54

Leuk!!!

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » vr 12 nov 2010 14:53

@Frutsel: Bedankt voor al je tips! Ik zal over de bloemetjes een ander topic aanmaken. Al had ik zelf niet echt het idee dat ze gemakkelijk zouden omdraaien. Bovendien staan de wijnglazen vooral gewoon op tafel he, het zijn geen heftige wilde kerstfeestjes hoor :wink:
@jewel76: Dat ziet er echt supermooi uit! Alleen ben ik echt een leek, dus ik denk dat memory wire te hoog gegrepen is voor mij. En over de Swarovski: ik vind Swarovski ook supermooi maar ik denk dat het te duur zal uitkomen. Voor die gewone glas- en ijsparels die ik nu wil gebruiken heb ik me al in bochten moeten wringen om eruit te komen met de kosten. (ik weet dat ik er blijf over doorgaan maar ik moet gewoon echt op de centjes letten :( )

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » vr 12 nov 2010 21:56

Ik denk dat de grotere maat beter is, je kunt overigens die fimobloemetjes ook wel op een nietstift rijgen en dan kettelen denk ik.
groetjes ikke
Afbeelding

poppemieke
Bead Believer

Bericht door poppemieke » za 13 nov 2010 01:51

Zoals gezegd, ik ben een echte leek :) Bedoel je dan dat de bloemetjes eigenlijk een soort hangertjes zouden zijn? Ik zie niet echt voor me wat je bedoelt. Dat is te wijten aan mijn totaal gebrek aan creativiteit. Maar als je idee een oplossing kan zijn om de verhouding tussen de grootte van de charm en de grootte van het bloemetje, wil ik er zeker meer over horen :D

Gesloten