Wine charms met memory wire

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Wine charms met memory wire

Bericht door nienkesieraden » wo 20 okt 2010 20:13

Hey, ik heb een vraagje, Ik heb kleine maat memory wire (ringmaat) en wil er wine charms van maken. Dus ik heb voor elk glas een winding afgeknipt en wilde de uiteindjes met een tangetje ombuigen (net als bij een kettelstiftje) maar het is zo sterk dat ik dat neit voor elkaar krijg.
Heeft iemand tips of andere ideen, om de uiteindjes van memory wire voor wine charms mooi af te werken?
Groetjes!

kvandijk59
Bead Discoverer
Berichten:23
Lid geworden op:do 28 aug 2008 23:13
Locatie:Zoetermeer

Re: Wine charms met memory wire

Bericht door kvandijk59 » wo 20 okt 2010 22:28

Misschien dat het lukt met twee tangetjes: in de ene hand een platbektang en in de andere hand een rondbektang. Met de platbektang hou je de memory wire goed vast een klein stukje van het einde van de winding vandaan en met de rondbektang .. juist ja, maak je in het laatste stukje van de winding een oogje. Zo lukt het mij meestal wel. Succes! :)

Groetjes Karin.

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Re: Wine charms met memory wire

Bericht door HappyGirl » do 21 okt 2010 08:58

Ik heb soms ook weleens moeite om de uiteinden met een tangetje te buigen, maar het lukt me uiteindelijk toch. Ik heb inmiddels kraaltjes gevonden met zeg maar aan één zijde een gaatje, ze zijn klein en ook in de metaal/zilverkleur van de wire. Zou super zijn voor de afwerking, maar moet ze nog testen.

Groetjes Marja
Don't worry about money
the best things in life are free.

Gesloten