voedings armband

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:
voedings armband

Bericht door beertje » ma 13 sep 2010 18:08

hoe maak ik een voedings armband mijn nicht krijgt een baby en deze wou ik voor haar maken maar geen idee hoe het werkt en hoe je zoiets moet maken

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: voedings armband

Bericht door Kralenannie » ma 13 sep 2010 18:50

Als je bij de zoekfunctie "voedingsarmband" intypt krijg je al heel wat topics waar je denk ik wel verder mee komt :wink:
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
Talitha
Bead Designer
Berichten:896
Lid geworden op:do 28 jan 2010 16:53

Re: voedings armband

Bericht door Talitha » za 02 okt 2010 21:03

ik heb eens een hele duidelijke uitleg gelezen van Fia van der Grinten. Zij heeft een website waarin ze precies uitlegt met tekening hoe het moet. Op deze pagina, even naar onderen scrollen. Succes.
http://www.erikvdgrinten.nl/kettelen/vo ... tingen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Geef elke dag de kans
de mooiste van je leven
te worden.

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: voedings armband

Bericht door Kralenbloempje1 » zo 03 okt 2010 15:28

Wat een leuke site is dat zeg! er staan heel veel leuke dingen op, en goed uitgelgd ook. voedingsarmband is ook heel duidelijk uitgelegd, snapte eigenlijk nooit hoe dat gebruikt werdt, maar nu wel.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42

Re: voedings armband

Bericht door rorsach » zo 03 okt 2010 16:20

Erg leuk idee om te geven. :idea: Kijk op http://www.kralenenkralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar staan een paar leuke voorbeelden. Zij werken echter met 1 verplaatsbare bedel. Als je vriendin borstvoeding geeft, kun je beter met 2 bedels werken, 1 voor links en 1 voor rechts voeden. Dan weet je ook gelijk aan welke kant je moet aanleggen. Ik vergat dit namelijk nogal eens. We zien de foto nog wel als hij af is.

groetjes en veel plezier op de kraamvisite.

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: voedings armband

Bericht door nienkesieraden » ma 04 okt 2010 10:56

O wat grappig, die eerste link... helemaal odneraan, de laatste drie armbanden, ik heb bijna precies dezelfde liggen hier thuis. haha

liessie
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:di 02 nov 2010 23:16

Re: voedings armband

Bericht door liessie » di 30 nov 2010 18:18

inderdaad een erge leuke site die eerste link. :lol:
Ik was nieuwsgierig naar wat een voedingsarmbad was, omdat ik er nog nooit van had gehoord. :oops:

Gebruikersavatar
Siekra
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:52
Locatie:Wervershoof
Contacteer:

Re: voedings armband

Bericht door Siekra » di 30 nov 2010 21:37

Ik heb er ook één gemaakt voor mijn schoonzus (die is dus bevallen op 13 september, wanneer dit topic is gemaakt, toevallig)

Mijn snelle versie:

Neem memory wire voor de pols (55-60mm doorsnede)
Bepaal of je 12u of 24u wilt.
Ik werkte met 4 kralen (elke kraal voor een kwartier, sommige mensen doen er 3, dat vind ik persoonlijk niet makkelijk).
Rijg 4 kralen op en dan de getallen van het uur. Weer 4 kralen en de getallen van het uur daarvoor.

Ik werk van 23 terug naar 1, andere vinden andersom prettiger werken, variëren is de sleutel.

(Beetje late reactie op dit topic, maar misschien handig voor de toekomstige lezer)

Gesloten