Nieuw en hulp nodig!

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
CuriousBeadsz_x
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:ma 05 jul 2010 19:34
Nieuw en hulp nodig!

Bericht door CuriousBeadsz_x » ma 05 jul 2010 19:41

Hallo allemaal! :mrgreen:

Ik ben nieuw op dit forum en in de kralenwereld. Ik ben druk bezig met het aanschaffen van spulletjes en heb nu vakantie dus ga ook beginnen aan m'n eerste creaties. Nu is mijn moeder bijna jarig en wil ik mijn eerste creatie voor haar maken. Ze is gek van olifanten en ik had daarom het volgende idee:
- jasseronarmband van 5 mm (niet te grof voor haar).
- een kapitelslotje.
- aan het eerste ringetje na het slotje 3 of 5 nietstiften, met aan elke nietstift drie kralen in de kleuren paars, aquablauw en bruin.
- dan 4 ringetjes van de jasseron verder (dus aan de 5e) een bedeltje van een olifant. En zo de gehele jasseron door.

Hoe denken jullie dat dit zal worden?
Als jullie tips hebben voor hoe het beter kan (evt. met foto's! :oops:) dan hoor ik dat graag!

Enne, ik hoop veel op dit forum actief te zijn!


Liefs :byebye
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Nieuw en hulp nodig!

Bericht door Sandra » ma 05 jul 2010 21:40

Klinkt wel goed denk ik! Wel zou ik misschien 1 kraal per stift doen, ipv 3 achter elkaar. Het valt vaak mooier fijntjes als het geen lange stiften zijn. Op http://www.kralen.com/Tips/Voorbeelden/ ... edstrijd=5" onclick="window.open(this.href);return false; kun je wat voorbeelden vinden van mooie armbanden.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Nieuw en hulp nodig!

Bericht door Sandra » ma 05 jul 2010 21:40

PS: of kettel 3 kralen aan elkaar. Door de oogjes tussen de kralen hangt het veel soepeler dan wanneer het 1 lang geheel is. Zie daarvoor bv http://www.kralen.com/Instructies/Kette ... d%202/175/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Nieuw en hulp nodig!

Bericht door Saga Suus » di 06 jul 2010 11:50

Wat ik vaak doe als ik 1 kraal op een kettelstift rijg is aan beide kanten een kleine rocaille om het mooi af te werken. Dit kan in dezelfde kleur, zilverkleur of juist een afwijkende kleur voor een grappig effect.

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Nieuw en hulp nodig!

Bericht door beertje » ma 12 jul 2010 08:15

dit zal best leuk worden dan krijg je een bedel armband
Afbeelding

Gesloten