schoenen pimpen?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:
schoenen pimpen?

Bericht door claudy » do 01 jul 2010 13:46

Ik heb een paar schoenen gekregen van iemand die ze niet meer draagt en zij denkt dat ze voor mij ideaal zijn omdat ik vanaf morgen speciale zooltjes moet gaan dragen.

Nu is mijn probleem dat ik verschrikkelijk brede voeten heb en blij moet zijn met elk paar schoenen dat me lekker zit. Ik ga duidelijk niet voor elegantie met schoenmaat 42 extra breed ;-)

Dit paar gekregen schoenen zit me erg lekker maar zijn heel lomp; een grote brede voorvoet met maar een heel kort veterdeel (waardoor het net klompen lijken zeg maar)

Heeft iemand enig idee of en hoe ik leren schoenen kan pimpen? Kan ik iets met kraaltjes borduren en dan op leer plakken? Met wat voor lijm? Hoe kan ik het schoon houden? Iemand nog andere tips?

Groetjes,

Claudy
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: schoenen pimpen?

Bericht door scubadoo » do 01 jul 2010 14:54

Misschien met hotfix steentjes?
Best een leuk idee om schoenen te pimpen. Misschien kun je er ook gaatjes in maken en leren vetertjes erdoor rijgen, daar kunnen eventueel ook weer kraaltjes aan. Ik ben benieuwd wat je nog meer voor tips krijgt.

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: schoenen pimpen?

Bericht door Saga Suus » do 01 jul 2010 19:19

Voor het scrappen gebruik ik een crop-a-dile tang om ringetjes (die je in allerlei kleuren en vormen hebt, bloemen, hartjes, enz.) en deze gaat ook door dun leer, misschien een idee in combi met de hot-fix?

woukelinde
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:di 08 mar 2011 19:17

Re: schoenen pimpen?

Bericht door woukelinde » vr 26 aug 2011 16:52

mischien een mooie grote platte leren bloem op naaien met de kabouterkleren steek dat die zo half aan de zijkant en half over het midde loopt [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: schoenen pimpen?

Bericht door nienkesieraden » vr 26 aug 2011 20:20

of een soort cuff op je schoen maken. stoff stuff erop of leer, en dan cabs enzo, soort baan onder het veterdeel, zodat het deel odner de veters niet zo groot meer lijkt en dus de schoen minder lomp./ Snap je wat ik bedoel?

Gesloten