Speenketting

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10
Speenketting

Bericht door Love-beadies » do 04 feb 2010 12:27

Weet iemand of er nog speciale richtlijnen zijn voor het maken van een speenketting?
Bijvoorbeeld een specifieke lengte of hoe je dat koord moet knopen zodat je de speen er goed aan vast kan maken.

Ik wil natuurlijk geen speenketting weggeven die straks uit elkaar valt als de baby die speen in zijn mond heeft ;) is nog gevaarlijk ook.
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Talitha
Bead Designer
Berichten:896
Lid geworden op:do 28 jan 2010 16:53

Re: Speenketting

Bericht door Talitha » vr 05 feb 2010 22:59

Hoi Ilona

Ik heb een keer gelezen dat er voor de lengte een vereiste is, maar ik kan het dus niet terugvinden. De gemiddelde lengte zit rond de 20-21 cm ik zou hem dus niet langer maken.
Als je in de winkel een speenketting koopt, staat er altijd een waarschuwing bij dat je het nooit in het bedje mag gebruiken. En alleen onder toezicht maar dit geldt natuurlijk altijd bij baby's en kleine kinderen.
Mocht ik iets vinden zal ik het hier neer zetten.

succes
Geef elke dag de kans
de mooiste van je leven
te worden.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Speenketting

Bericht door Mar-JoYa » za 06 feb 2010 12:06

De Binkers zijn getest en geproduceerd volgens de door de EU vastgestelde veiligheid normen die gelden voor een speenkoord. Dat houd o.a. in dat de Binkers speenkoorden 22 cm lang zijn, de vastgestelde maximale veilige lengte voor een speenkoord!
http://winkel.babyenkind.nl/binkers-speenkoord.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie heel veel sites waar vermeld wordt dat ze aan de eisen van de EU voldoen, maar wat die eisen dan zijn :lol:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Re: Speenketting

Bericht door Bieketjuh » vr 12 feb 2010 19:20

Ik denk dat je Eu normen alleen gaat terug vinden in wetteksten en die zijn meestal gebaseerd op .. zie verordering 1019/2004 en .. Het valt voor een leek niet echt mee om daar aan uit te kunnen. Ik zou ze dan zeker niet maken voor de verkoop want die babyartikelen worden gecontroleerd door verantwoordelijke europese organismen. en moest er iets meegebeuren zou je nog aangeklaagd kunnen worden. En 'gebruik op eigen risico' lijkt me niet echt bepaald de beste verkoopstechniek. Veel succes er nog mee.

Gesloten