Ede;lstenen of andere suggesties
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Een vriendin van me in Amerika haar man gaat sterven. Over niet al te lang. Dat wisten we allemaal al en nu hebben we bedacht dat ze een "prayer necklace" gaat krijgen. Hiervoor sturen haar vriendinnen van hier en in Amerika materiaal naar 1 persoon, die maakt er een ketting van. Zodat in die ene ketting van ons allemaal iets zit.
Nu vind ik het te simpel om een kralenbak open te trekken en er iets uit te halen.
Ik heb wel edelstenen. Iemand een suggestie voor kleur of soort?
Heeft iemand zoiets al eens gemaakt, en hoe ging dat? (Ik stuur alleen mijn spulletjes, het aan een veter (!) rijgen doet een ander.
Menselijkerwijs gesproken hebben we nog geen bloedspoed, ik sta open voor ideeën.
Dank je voor het meedenken.
Een vriendin van me in Amerika haar man gaat sterven. Over niet al te lang. Dat wisten we allemaal al en nu hebben we bedacht dat ze een "prayer necklace" gaat krijgen. Hiervoor sturen haar vriendinnen van hier en in Amerika materiaal naar 1 persoon, die maakt er een ketting van. Zodat in die ene ketting van ons allemaal iets zit.
Nu vind ik het te simpel om een kralenbak open te trekken en er iets uit te halen.
Ik heb wel edelstenen. Iemand een suggestie voor kleur of soort?
Heeft iemand zoiets al eens gemaakt, en hoe ging dat? (Ik stuur alleen mijn spulletjes, het aan een veter (!) rijgen doet een ander.
Menselijkerwijs gesproken hebben we nog geen bloedspoed, ik sta open voor ideeën.
Dank je voor het meedenken.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Re: Ede;lstenen of andere suggesties
Mooi idee. Is het niet een idee iets af te spreken, bv wat haar favoriete kleur is, en wat voor soort ketting het wordt? Zodat het wel allemaal zelfde kleurstijl is....en eventueel bepaalde maten....Ik weet niet of prayer necklace ook echt een specifieke soort ketting is? Of weet je al op wat voor manier ze het wilt gaan maken?
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Nou, Sandra, alles kan dus. Dat maakt het per se niet simpeler.
Het moet wel allemaal op een leren veter, in dit geval, dat is de enige 'richtlijn'.
Haal je engels even boven en kijk hier even, ik kreeg die link ook - ik had er nog nooit van gehoord. http://www.prayerbdzs.com/cat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het moet wel allemaal op een leren veter, in dit geval, dat is de enige 'richtlijn'.
Haal je engels even boven en kijk hier even, ik kreeg die link ook - ik had er nog nooit van gehoord. http://www.prayerbdzs.com/cat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb een tijdje geleden een ketting gemaakt voor de moeder van mijn vriendin die is overleden. Ik heb de amethist gebruikt die ook bij rouwverwerking schijnt te ondersteunen. Als je hier kijkt zie je precies wat de werking is van welke stenen en kan je bijvoorbeeld zoeken op rouwverwerking of iets anders.http://www.edelstenenenmineralen.nl/ede ... rking.html
Succes ermee! Ik vindt het iig een onzettend mooi idee en gedachte. Sterkte allemaal.
Succes ermee! Ik vindt het iig een onzettend mooi idee en gedachte. Sterkte allemaal.
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie
Ik weet niet hoeveel vrienden eraan mee doen, maar ik denk automatisch aan 'n soort veterketting met dan dus meerdere strengen, waar je dan 'n hele mooie kraal of bedel aan kan hangen. Of je doet dat 'n paar vrienden hele mooie kraal kopen (die als hanger wordt gebruikt) en de andere kleinere, waarmee de ketting wordt gemaakt...
Lang geleden had ik van veel forumleden een mooie blauwe kraal gekregen, was zo 'n leuke verrassing! Dit heb ik er toen mee gemaakt:

moet alleen zeggen dat het vooral in vitrinekast blijft, vind het te druk voor doordeweeks / bij casual kleeding...
Het idee van edelstenen is ook goed idee. Of misschien iets met mooie bedels zoals engel?
Lang geleden had ik van veel forumleden een mooie blauwe kraal gekregen, was zo 'n leuke verrassing! Dit heb ik er toen mee gemaakt:

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
moet alleen zeggen dat het vooral in vitrinekast blijft, vind het te druk voor doordeweeks / bij casual kleeding...
Het idee van edelstenen is ook goed idee. Of misschien iets met mooie bedels zoals engel?
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Dat is een hele mooie, Sandra. We zijn met ons zessen. En ik moet het nog opsturen daarheen dus heel veel tijd heb ik niet.
En nog iemand uit Duitsland...
Ze heeft een paar keer aangegeven dat onze kralen om een veter moeten passen [i]dus let op de diameter[/i]. Dan gaat ze niet met stiften aan de gang, maar dat kan ik wel natuurlijk
En dan kan je nog altijd zo'n dingetje nemen waar Pand*ra ook zijn bedeltjes aan heeft hangen, hoe heet zo'n ding?
Ik heb wel een paar ideetjes:
Metalen bedeltje aan zo'n ding van een knotje wol, want dat ben ik
(wie heeft dat?)
Kattekop waarin iemand het aantal "1000" of als er plaats is "1000 poezekusjes" ingraveert (wie heeft dat voor me en kan netjes graveren?)
Kralenbal van amethyst vanwege de rouw of van rhodoniet of lapis vanwege 'vriendschap". Dat heb/kan ik zelf....
En nog iemand uit Duitsland...
Ze heeft een paar keer aangegeven dat onze kralen om een veter moeten passen [i]dus let op de diameter[/i]. Dan gaat ze niet met stiften aan de gang, maar dat kan ik wel natuurlijk

En dan kan je nog altijd zo'n dingetje nemen waar Pand*ra ook zijn bedeltjes aan heeft hangen, hoe heet zo'n ding?
Ik heb wel een paar ideetjes:
Metalen bedeltje aan zo'n ding van een knotje wol, want dat ben ik

Kattekop waarin iemand het aantal "1000" of als er plaats is "1000 poezekusjes" ingraveert (wie heeft dat voor me en kan netjes graveren?)
Kralenbal van amethyst vanwege de rouw of van rhodoniet of lapis vanwege 'vriendschap". Dat heb/kan ik zelf....
Mss is een medaillonnetje iets met een foto?
Je kunt ook een bedeltje kopen in de vorm van een doosje waar een briefje in kan met je wens/gebed; een prayerbox.
Groetjes Els,
- estherwijma
- Bead Monster
Wat een mooi idee om zo'n sieraad voor jullie vriendin te maken zeg...
Groetjes Esther
Ik vind het een heel mooi gebaar
en zo te lezen wat er de bedoeling van is
lijkt het mij niet belangrijk in combi met andere kleuren
maar juist een kraal die voor jou een special gevoel mee krijgt
en dat je met die woorden de ketting deelt
Margaret
en zo te lezen wat er de bedoeling van is
lijkt het mij niet belangrijk in combi met andere kleuren
maar juist een kraal die voor jou een special gevoel mee krijgt
en dat je met die woorden de ketting deelt