Hoi,
Van Sandra kreeg ik een tip naar een pagina waar onderstaand patroon op stond. Het zag er simpel (nou ja .....) uit, maar ik krijg het begin niet goed, ik zie overal draden buitenom en het ronde patroon wil niet lukken. Ik dacht creatief te zijn door de kralen in patroon op een speldenkussen te prikken en vervolgens te rijgen, maar ook dat lukt niet goed.
http://www.picdo.net/fichiers/2009/8/29 ... iperle.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft iemand nog een tip voor me
Help ?! Hoe begin ik
Re: Help ?! Hoe begin ik
Degene waar je nu naar verwijst heb ikzelf nog nooit gemaakt, maar ik denk dat het met nylondraad moet. Ik heb namelijk wel ronde bal geregen en die begint hetzelfde als deze. Dus nylondraad gebruiken, en goed strak trekken.
Hoi Sandra,
ik heb het inmiddels alweer 4x uitgehaald en opnieuw begonnen, misschien heb ik het verkeerde formaat of soort kraal. De binnenste ring is nu wel gelukt en strak, ik had verwacht dat het daarna makkelijker zou worden, maar dat is niet zo. Juist de rand daarom heen krijg ik niet strak. De binnenste ring zijn bicones van 8 mm, de rand erom heen wilde ik maken van parels van 8 mm en de buitenste kralen opnieuw bicones van 8 mm. Ik krijg het niet strakgetrokken en als dat even wel is en ik laat het los, dan floepen de kralen weer alle kanten op.
Deze hanger moet ook met 2 draden geregen worden, misschien is dat gewoon te moeilijk.
ik heb het inmiddels alweer 4x uitgehaald en opnieuw begonnen, misschien heb ik het verkeerde formaat of soort kraal. De binnenste ring is nu wel gelukt en strak, ik had verwacht dat het daarna makkelijker zou worden, maar dat is niet zo. Juist de rand daarom heen krijg ik niet strak. De binnenste ring zijn bicones van 8 mm, de rand erom heen wilde ik maken van parels van 8 mm en de buitenste kralen opnieuw bicones van 8 mm. Ik krijg het niet strakgetrokken en als dat even wel is en ik laat het los, dan floepen de kralen weer alle kanten op.

Deze hanger moet ook met 2 draden geregen worden, misschien is dat gewoon te moeilijk.
Ik moet zeggen hij ziet er niet makkelijk uit. Je kunt anders eerst die andere proberen, waar ik naar verwees. Die is niet 3d, gewoon met 1 draad, dat scheelt veel. Ook kun je zoeken naar geheel ronde 3d patroon, die begint met hetzelfde techniek. Ik denk dat die weer net makkelijker is, en als je die dus onder de knie heb is het makkelijker om weer met deze te beginnen.
En misschien heeft iemand anders nog tips...
Ooh wacht, ik zie nu dat jij hele andere maten gebruikt. Anders eerst daarmee proberen? Het zou best kunnen dat het met 3 a 4 mm wel heel goed te doen is maar met 8 mm te lastig gaat, alsof het onmogelijk is.
En misschien heeft iemand anders nog tips...
Ooh wacht, ik zie nu dat jij hele andere maten gebruikt. Anders eerst daarmee proberen? Het zou best kunnen dat het met 3 a 4 mm wel heel goed te doen is maar met 8 mm te lastig gaat, alsof het onmogelijk is.
In het patroon zijn ook facetkralen gebruikt ipv. bicones/toupies. Daar zit wel een vorm verschil in, en dat kan de oorzaak zijn dat het niet strak komt te zitten. Facetkralen zijn meer langwerpig en hebben iets van een olijfvorm.
Als U werk maakt van Uw hobby.