Na de zomervakantie gaan mijn kinderen een groep verder op school. Ter gelegenheid daarvan is het bij ons op school het gebruik dat de kinderen afzonderlijk de juffen 'iets' geven, dat kan varieren van een mooie tekening tot een flesje doucheschuim. Ik heb bedacht dat ik voor de juffen een kettinkje wil maken. Een vriendin van me (haar kinderen zitten in dezelfde groepen) maakt voor de juffen al prachtige parelarmbandjes. Grote parels geketteld en aan de ringetjes ertussen trosjes kleine parels, erg leuk. Eerst wilde ik daar kettingen bij maken, maar aangezien het om zeven juffen gaat, wordt dat én een enorm werk én een prijzige aangelegenheid.
Ik ben nu op zoek naar een ketting die niet zo heel erg ingewikkeld in elkaar te knutselen is. Wie heeft er tips/ideeen? Of weet iemand een ketting waarbij niet zo veel parels worden gebruikt.
Alle ideeen zijn welkom.
Alvast bedankt.
Ideeen gevraagd voor zeven kettingen
- Marieketting
- Bead Fan
Re: Ideeen gevraagd voor zeven kettingen
Leuk idee! Wat parels betreft kan je evt naar http://www.creadream.nl/sieradenwedstrijd_parels.php" onclick="window.open(this.href);return false; kijken, allemaal parel-creaties waarvan sommigen ook niet superveel werk is. Verder kan je evt kunststof parels kopen, dan is de ketting niet zwaar en is de prijs niet zo hoog.
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Je kan ook het middelste deel van de ketting met parels doen en het gedeelte in de nek met veter afwerken. Zeven juffen? Dan heb je nog wat te doen!
Groetjes, Marjan
- Kralenannie
- Bead Designer
Je kan ook parelbolletjes maken met daar doorheen 1, 2 of 3 staaldraadjes of waxkoord. Simpel maar toch leuk 

Groetjes, Anita
- Saga Suus
- Bead Producer
- Contacteer:
Als je een zwevende ketting maakt heb je niet zoveel parels nodig.
- marindasnippe
- Bead Dreamer
- Contacteer:
of een veterketting met daaraan wat parels?