Ideeen gevraagd voor zeven kettingen

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Marieketting
Bead Fan
Ideeen gevraagd voor zeven kettingen

Bericht door Marieketting » do 28 mei 2009 11:46

Na de zomervakantie gaan mijn kinderen een groep verder op school. Ter gelegenheid daarvan is het bij ons op school het gebruik dat de kinderen afzonderlijk de juffen 'iets' geven, dat kan varieren van een mooie tekening tot een flesje doucheschuim. Ik heb bedacht dat ik voor de juffen een kettinkje wil maken. Een vriendin van me (haar kinderen zitten in dezelfde groepen) maakt voor de juffen al prachtige parelarmbandjes. Grote parels geketteld en aan de ringetjes ertussen trosjes kleine parels, erg leuk. Eerst wilde ik daar kettingen bij maken, maar aangezien het om zeven juffen gaat, wordt dat én een enorm werk én een prijzige aangelegenheid.
Ik ben nu op zoek naar een ketting die niet zo heel erg ingewikkeld in elkaar te knutselen is. Wie heeft er tips/ideeen? Of weet iemand een ketting waarbij niet zo veel parels worden gebruikt.
Alle ideeen zijn welkom.
Alvast bedankt.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Ideeen gevraagd voor zeven kettingen

Bericht door Sandra » do 28 mei 2009 11:56

Leuk idee! Wat parels betreft kan je evt naar http://www.creadream.nl/sieradenwedstrijd_parels.php" onclick="window.open(this.href);return false; kijken, allemaal parel-creaties waarvan sommigen ook niet superveel werk is. Verder kan je evt kunststof parels kopen, dan is de ketting niet zwaar en is de prijs niet zo hoog.

Kikkertje
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » do 28 mei 2009 14:36

Je kan ook het middelste deel van de ketting met parels doen en het gedeelte in de nek met veter afwerken. Zeven juffen? Dan heb je nog wat te doen!
Groetjes, Marjan

Kralenannie
Bead Designer

Bericht door Kralenannie » do 28 mei 2009 14:54

Je kan ook parelbolletjes maken met daar doorheen 1, 2 of 3 staaldraadjes of waxkoord. Simpel maar toch leuk :wink:
Groetjes, Anita

Saga Suus
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Saga Suus » vr 19 jun 2009 14:29

Als je een zwevende ketting maakt heb je niet zoveel parels nodig.

marindasnippe
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door marindasnippe » vr 19 jun 2009 16:55

of een veterketting met daaraan wat parels?

Gesloten