Broche maken

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Suzanne1804
Bead Fan
Berichten:307
Lid geworden op:wo 13 aug 2008 13:55
Locatie:Geertruidenberg
Broche maken

Bericht door Suzanne1804 » do 22 jan 2009 10:23

Hallo mede-forummers! :)

Ik heb een vraagje. Gisteren heb ik broche-spelden gekregen van iemand, zoals onderaan op het plaatje te zien is.
Mijn vraag is: hoe kun je hier nu met kralen een leuke broche van maken?
Ik ben een echte leek op dit gebied :P

Afbeelding

Groetjes,
Suzanne

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Broche maken

Bericht door Sandra » do 22 jan 2009 10:36

Volgens mij zijn ze vooral bedoeld voor bv speciaal rijgwerk, iets gehaakt, iig een object die je er dan aan bevestigt. Zeg maar dat je de broche-speld niet hoort te zien.
Ik heb 'n keer dit geregen, staat in 'n best of bead and button boek, misschien kan je het ook als pdf op http://www.beadandbutton.com" onclick="window.open(this.href);return false; vinden:
Afbeelding
Daar zou je dan zo 'n broche achter kunnen bevestigen.

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Broche maken

Bericht door Monique Westerlink » vr 23 jan 2009 09:34

Je kan op veel manieren met deze brochespelden rijgen. Als je maar een redelijk platte ondergrond hebt dan lijm je de speld er naderhand op.

Je kan met kunststof blaadjes en bloemetjes werken. Je legt dan een basis voor je neer en lagen die op elkaar kunnen. Je lijmt de onderste laag er met een lijmpistool op, dan de volgende enz. Je kan de ruimtes die nog niet volgenoeg zijn opvullen met parels, kralen of plakstenen.

Je rijgt op een leerveter van circa 5 cm. een aantal leerschuivers en lijmt de 1e en laatste vast. Lijm de brochespeld op de onderkant en beplak de leerschuivers eventueel met stenen.

Lijm een groot ornement op de brochespeld (nv. munt) en beplak deze met stenen of kleiener ornamenten.

Maak een rijgwerkje met kralen op nylondraad. Lijm er een brochespeld op.

Gebruikersavatar
Suzanne1804
Bead Fan
Berichten:307
Lid geworden op:wo 13 aug 2008 13:55
Locatie:Geertruidenberg

Re: Broche maken

Bericht door Suzanne1804 » za 24 jan 2009 12:14

Dank jullie wel! :)
Ik ga straks eens even worstelen met die brochespelden.

Gesloten