beginners paniek

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Lian
beginners paniek

Bericht door Lian » ma 01 dec 2008 11:53

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier,en tot nu toe heb ik alleen nog maar een paar tas hangertjes gemaakt.

Wat en waar kan ik het best kopen

Gr,Lianne
Laatst gewijzigd door Lian op di 10 aug 2010 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Re: beginners paniek

Bericht door MB » ma 01 dec 2008 12:04

Patroontjes kan je oa op internet vinden, kooppatronen en gratis patronen, ook
op kralen.com staat het één en ander, of bv als je lid bent van een
bibliotheek daar eens wat sieradenboekjes bekijken.
~Groetjes Margriet~

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 01 dec 2008 12:12

ik zou zeggen surf even lekker rond op het forum en lees wat er zoal al is gepost. ;) gebruik de zoekfunctie evt. en zie evt http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; , daar staan ook veel instructies.

MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » ma 01 dec 2008 18:11

Maar waar het beste te kopen is altijd lastig om te zeggen. Gewoon lekker rondneuzen in webshops (zoals creadream e.v.a.). Kijk en vergelijk, dat is wat ik ook altijd doe. Mocht je willen weten of er slechte ervaringen zijn met een webshop, gebruik dan even de zoekfunctie!

Ideeën doe ik op door rond te kijken op het www, maar ook in winkels. Maar vaak heb ik iets in mijn hoofd of leg een 'zooitje' kralen bij elkaar :wink:

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » di 02 dec 2008 07:45

Kijk vooral veel in winkels, of in webshops waar ze sieraden naar jouw smaak verkopen. Je kunt dan vaak goed zien hoe iets in elkaar zit, misschien kun je zelfs proberen om iets na te maken.
Verder zijn er in de verschillende webwinkels doe-het-zelf-pakketten te koop, daar zit vaak een stap voor stap beschrijving bij...
En boekjes natuurlijk, kijk naar tv-sterren, bepaal eerst wat je leuk vind...
Irene van der Maas

Lian

Bericht door Lian » di 02 dec 2008 12:36

Bedankt voor de reactie’s,ik zal me er eerst maar eens in gaan verdiepen.
Ik heb wel nog een vraag.Als ik een ketting maak met nylon draad,deze zal niet zo sterk zijn heb ik begrepen,wat moet ik dan gebruiken.Is dat dan gecoat staaldraad of word het daar stijf van?

:byebye Lianne

MariekeV
Bead Producer

Bericht door MariekeV » di 02 dec 2008 19:20

lianne M schreef:Bedankt voor de reactie’s,ik zal me er eerst maar eens in gaan verdiepen.
Ik heb wel nog een vraag.Als ik een ketting maak met nylon draad,deze zal niet zo sterk zijn heb ik begrepen,wat moet ik dan gebruiken.Is dat dan gecoat staaldraad of word het daar stijf van?

Ik gebruik bijna altijd bij het rijgen gecoat staaldraad. Dit is gewoon stevig. Maar ik vind het verder niet stijf hoor, ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet :wink:

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » di 02 dec 2008 19:50

lianne M schreef:Bedankt voor de reactie’s,ik zal me er eerst maar eens in gaan verdiepen.

Hoi Lianne,

Ik gebruik ook meestal gecoat staaldraad. Het soepelst valt de dikte 0,38. Het is ook verkrijgbaar in 0,45, maar dat vind ik een beetje te stijf. Hoop dat je er wat aan hebt.
In ieder geval veel plezier met kralen!! En uuhh, pas op, het is verslavend. :mrgreen:

Ik voeg nog even wat toe: Die dikte van 0,45 is wel weer fijn voor korte kettingen met zweeftechniek, dus het ligt er idd aan wat je ermee wilt doen. Succes, hoor!!

Groetjes, Simone

Lian

Bericht door Lian » wo 03 dec 2008 11:31

Hoi Hoi,

Dank je wel voor de info,hier kan ik wat mee.
:banaan: Gr,Lianne

Gesloten