Ketting maken met Swarovski-parels

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem
Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Harmonyke » vr 24 okt 2008 19:36

Hoi,

Ik heb bij Tiny's te Kortrijk, een DNA-spiraal leren maken. Deze is gemaakt met Swarovski parels van 4mm en rocailles. Ik heb heb nu de opdracht gekregen een volledig ketting van 45cm te maken met het DNA-spiraal motief, maar ik weet echter niet hoeveel ik moet bestellen van swarovski-parels om voldoende te hebben. Heb 2 kleuren nodig en zit maar te twijfelen en te doen. Weet iemand ongeveer hoeveel 4mm Swarovski-parels ik nodig zou hebben?

Het DNA-spiraal kun je vinden op de site van HobbySelect.

Hopelijk kan iemand me helpen.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Bieketjuh » za 25 okt 2008 10:24

Kun je niet uittellen hoeveel je er nodig hebt voor x aantal cm en dan vermenigvuldigen tot het aantal centimeters van de uiteindelijke lengte?

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Harmonyke » za 25 okt 2008 16:37

Bieketjuh schreef:Kun je niet uittellen hoeveel je er nodig hebt voor x aantal cm en dan vermenigvuldigen tot het aantal centimeters van de uiteindelijke lengte?
Heb net met 100 Crystal AB 2x en 100 sand opal AB 2x, een stukje van 13,5cm gemaakt. Pfff, moet er dus nog bij bestellen. Want er zijn nog in het totaal 400 op komst. En vrees dat het nog niet genoeg is, want slotje moet nog eens een bolletje van dezelfde kralen worden. Met de vorige bestelling erbij, ligt mijn ma al aan 53euro Swarovski-parels en dus nu nog 150 erbij. Wat een geluk dat het bij Bricolart goedkoop is voor het moment.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Bieketjuh » za 25 okt 2008 16:44

Amaai ja, ik dacht wel dat het een kostelijk zaakje zou worden. Maarja als de klant betaald en jij er plezier van hebt, dan is het een win-win situatie!

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Harmonyke » za 25 okt 2008 16:52

Bieketjuh schreef:Amaai ja, ik dacht wel dat het een kostelijk zaakje zou worden. Maarja als de klant betaald en jij er plezier van hebt, dan is het een win-win situatie!
Heb net de volledige bestelling gedaan, de ketting kost op zich 89euro. Amai, gelukkig betaald mijn mama alles netjes terug. Ga er ook eentje voor mezelf maken, want hij schitterd zo schoon.

Zal als alles af is, hem dan hier plaatsen met hoeveel parels er juist in de ketting zitten en misschien als ik er over heb maak ik nog een paar oorbellen.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Haematodipsia » zo 26 okt 2008 09:56

Goed dat je eruit bent! Maar ik denk dat het eenvoudiger is als je het over kralen hebt. Parels is echt zoiets dat in Belgie gezegd wordt maar het is helemaal verkeerd. Parels zijn een soort kralen en ik denk dat jij heb over bicones hebt?

De prijs bij bricolart valt mee maar als je het aandurft in het buitenland te kopen zijn er nog goedkopere adresjes.

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Harmonyke » zo 26 okt 2008 11:08

Haematodipsia schreef:Goed dat je eruit bent! Maar ik denk dat het eenvoudiger is als je het over kralen hebt. Parels is echt zoiets dat in Belgie gezegd wordt maar het is helemaal verkeerd. Parels zijn een soort kralen en ik denk dat jij heb over bicones hebt?

De prijs bij bricolart valt mee maar als je het aandurft in het buitenland te kopen zijn er nog goedkopere adresjes.
Gaat inderdaad over bicones. En moesten Swarovski zijn, dus de mail van bricolart gezien en beginnen kopen.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door MiekeN » zo 26 okt 2008 13:04

Harmonyke schreef:Hoi,

Ik heb bij Tiny's te Kortrijk, een DNA-spiraal leren maken. Deze is gemaakt met Swarovski parels van 4mm en rocailles. Ik heb heb nu de opdracht gekregen een volledig ketting van 45cm te maken met het DNA-spiraal motief, maar ik weet echter niet hoeveel ik moet bestellen van swarovski-parels om voldoende te hebben. Heb 2 kleuren nodig en zit maar te twijfelen en te doen. Weet iemand ongeveer hoeveel 4mm Swarovski-parels ik nodig zou hebben?

Het DNA-spiraal kun je vinden op de site van HobbySelect.
Hopelijk kan iemand me helpen.

:shock: waar dan, als ik vragen mag? :-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Eminence
Bead Lover
Berichten:413
Lid geworden op:wo 02 jan 2008 13:06
Locatie:Kuurne
Contacteer:

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Eminence » zo 26 okt 2008 14:25

Op deze pagina staat een foto! Natuurlijk zonder werkbeschrijving!

http://www.hobbyselect.be/default.asp?id=73&mnu=73" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf maakte ik dit model met glasparels, swarovski's en rocailles. Ook een leuk resultaat en wat minder kostelijk! Je kan hem zien op: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=14&t=33729" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes
Lieselot

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Harmonyke » zo 26 okt 2008 18:39

Je moet gaan kijken bij de cursuslijst van hobbyselect in kortrijk. Heb intussen mijn creaties die ik gemaakt heb opnieuw of afgewerkt in het DNA-spiraal gepost

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=14&t=33731" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je erin geintresseerd bent, ik heb het DNA-spiraal op papier staan.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Ellen » zo 26 okt 2008 20:01

De beschrijving van zo'n ketting staat ook op:
http://www.hoemaaktuhet.com/home.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Onder patronen, kettingen en dan rolletje van Cristalina!
Suc6 voor de liefhebbers :wink: :!:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door MiekeN » di 28 okt 2008 20:59

Ellen schreef:De beschrijving van zo'n ketting staat ook op:
http://www.hoemaaktuhet.com/home.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Onder patronen, kettingen en dan rolletje van Cristalina!
Suc6 voor de liefhebbers :wink: :!:
Zo ken ik je weer, Ellen! ;)
Dank je wel!!!

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Ketting maken met Swarovski-parels

Bericht door Ellen » di 28 okt 2008 22:29

[quote="MiekeN"
Zo ken ik je weer, Ellen! ;)
Dank je wel!!!

:-)
MiekeN[/quote]

:?: :?: :wink: Leuk :D :D
Groetjes Ellen.

Gesloten