lang sluiting-gedeelte, niet mooi!! hoe oplossen?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:
lang sluiting-gedeelte, niet mooi!! hoe oplossen?

Bericht door madebyme » wo 16 jul 2008 23:37

hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben steeds armbanden aan het maken, maar waar ik steeds tegenaan loop, is dat het sluitinggedeelte zo lang wordt en dat ik dat niet mooi vind. Hoe doen jullie dat? Soms heb je wel een sluitinggedeelte van 2 cm (ongeveer): kalot-ring-sluiting-ring-kalot. Ik vind dat jammer van het sieraad. Bij elastiek heb je dat dus niet, maar niet bij alle sieraden vind ik elastiek mooi, bv bij swarovski. (Niet stijlvol.)
Ook bij jasseron-armbanden vind ik dat niet mooi (ben ik nu mee bezig, is af, maar kan geen foto's uploaden hier.)

Hoe los ik dat op?

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » do 17 jul 2008 05:18

als je jaseron gebruikt kun je een schakel van de jaseron meteen aan het slotje doen in plaats van een ring en kalot.

als ik draad gebruik voor een armband dan neem ik die in kleur van het slot en doe ik hem een paar keer door het oogje van het slot een paar keer knopen en dan door wat kralen terug.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » do 17 jul 2008 08:03

Ik gebruik bijna geen kalotjes meer. Ik maak een oogje aan het draad zelf. Daar gelijk het slotje aan, dus maak ook geen gebruik van ringetjes. Om dat mooi af te werken doe ik om de knijpkralen een knijpkraalverberger en als het sieraad echt stevigheid nodig heeft, dan doe ik zelfs een draadverberger om het lusje! Hele mooie en stevige afwerking!
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 jul 2008 08:04

anders juist zoeken naar mooie kapittelslot, die echt gezien mag worden? vind het ook lastig hoor, heb het ook weleens, maar zoek dan meestal maar naar 'n wat mooiere slotje.

nicky.v25
Bead Believer
Berichten:235
Lid geworden op:vr 28 sep 2007 11:23
Locatie:Oud-Heverlee (België)
Contacteer:

Bericht door nicky.v25 » do 17 jul 2008 08:28

Ik gebruik vaak hele kleine ringetjes, waar het slotje net in past

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 17 jul 2008 10:41

Waarmee je het ook een beetje kan wegmoffelen is een mooi bedeltje aan het slotje bevestigen. Ten eerste gaat je slotje dan niet "naar boven" hangen als je 'm draagt, en het leukt het slotje wat op zodat het gedeelte met het slotje niet meer zo kaal en saai is.
~Audrey~

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Bericht door MB » do 17 jul 2008 11:35

Zoals Flapflap het doet met een bedeltje doe ik het ook, en je
kan ook ipv een glad open ringetje zo'n gedraaid open ringetje
gebruiken.
~Groetjes Margriet~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 jul 2008 11:37

oh dat is inderdaad goed idee ja! geeft een lief effect en hangt dan ook bij het juiste plek.
je kan trouwens ook evt zonder kalotje afwerken, nl dat je lusje maakt, vastzet met knijpkraal en de resterende draad wegrijgt in de kraal. scheelt weer de ruimte die een kalot inneemt.
dit is wat ik bedoel:
Afbeelding

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » do 17 jul 2008 13:35

frieda van dam schreef:als je jaseron gebruikt kun je een schakel van de jaseron meteen aan het slotje doen in plaats van een ring en kalot.
liefs frietje :wink:
hier had ik ook aan gedacht, maar dan met gewone ringen: als ik nu een schuif/klik-slot gebruik met 2 rijen, dan kan ik die rechtstreeks aan de 2 rijen van de jasseron zetten.
Jasseronringen passen er dan toch niet meer bij?

jij bedoelt misschien een enkele rij jasseron, met bv gekettelde kralen eraan.
Laatst gewijzigd door madebyme op do 17 jul 2008 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » do 17 jul 2008 13:38

Sandra schreef:oh dat is inderdaad goed idee ja! geeft een lief effect en hangt dan ook bij het juiste plek.
je kan trouwens ook evt zonder kalotje afwerken, nl dat je lusje maakt, vastzet met knijpkraal en de resterende draad wegrijgt in de kraal. scheelt weer de ruimte die een kalot inneemt.
hier zat ik ook aan te denken maar was een beetje te moe om het uit te denken, lijkt me wel een goed idee. Zo'n kalot maakt het wel onnodig lang. Heb nu 1 armband af met jasseron, die heeft wel kalotten, maar ik dacht eraan om daar dan een veiligheidskettinkje aan te zetten, of hem gewoon opnieuw aanelkaar te zetten :wink: .
Ben ook al opzoek naar mooie slotjes... :)

tessa, hoe bedoel je dat met draadverberger aan het lusje? Hoe ziet dat eruit?
Laatst gewijzigd door madebyme op do 17 jul 2008 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » do 17 jul 2008 13:43

flapflap schreef:Waarmee je het ook een beetje kan wegmoffelen is een mooi bedeltje aan het slotje bevestigen. Ten eerste gaat je slotje dan niet "naar boven" hangen als je 'm draagt, en het leukt het slotje wat op zodat het gedeelte met het slotje niet meer zo kaal en saai is.
Bedoel je dat het slotje kan gaan draaien? Denk niet dat ik het helemaal goed begrijp.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 jul 2008 13:56

Nou, dat wat het meest zwaar is hangt vaak automatisch onder je pols, als je bv achter bureau zit. als je zwaar bedeltje aan je slotje hangt, hangt het slotje dus sneller onder je pols. normaal zijn de kralen zwaarder waardoor slotje steeds weer boven je pols komt.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » do 17 jul 2008 14:11

Sandra schreef:Nou, dat wat het meest zwaar is hangt vaak automatisch onder je pols, als je bv achter bureau zit. als je zwaar bedeltje aan je slotje hangt, hangt het slotje dus sneller onder je pols. normaal zijn de kralen zwaarder waardoor slotje steeds weer boven je pols komt.
Oké.. ik had niet door dat ze dat bedoelde.
thnx.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 17 jul 2008 20:28

madebyme schreef:
Sandra schreef:Nou, dat wat het meest zwaar is hangt vaak automatisch onder je pols, als je bv achter bureau zit. als je zwaar bedeltje aan je slotje hangt, hangt het slotje dus sneller onder je pols. normaal zijn de kralen zwaarder waardoor slotje steeds weer boven je pols komt.
Oké.. ik had niet door dat ze dat bedoelde.
thnx.
Inderdaad :D Bedankt, Sandra!
madebyme schreef:tessa, hoe bedoel je dat met draadverberger aan het lusje? Hoe ziet dat eruit?
Deze bedoelt ze:
Afbeelding
http://www.kralenkwarts.nl/zilveren-dra ... -2163.html
Armande heeft ze hier in het sterling zilver maar andere webshops hebben ze ook in gewoon metaal (goedkoper).
~Audrey~

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » vr 18 jul 2008 14:07

jeetje wauw, dat ziet er mooi uit,dat kende ik nog niet. hoe groot is zo'n dingetje in het echt?
Bedankt voor jullie hulp, leuk, zoveeel ideeen, ook voor anderen.
-------------
Ik vind het er mooi uitzien op die site die je noemde (daar staat een voorbeeld).

Gesloten