roccaille mix

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:
roccaille mix

Bericht door Saskia » zo 06 jul 2008 21:24

Ik heb van iemand een hele lange ketting gekregen , geregen met allemaal kleine roccailles. Zo'n mix met alle kleurtjes door elkaar. Ze had die samen met haar, inmiddels overleden, moeder geregen en vroeg mij er iets anders van te maken wat ze kan dragen. Nu heb ik avonden zitten uitzoeken en 4 kettingen gemaakt in wit/zwart, rood, oranje/geel en groen/blauw. Alleen is het niet wat ik wil. Ik weet niet echt wat ik aanmoet met die kleine kraaltjes. Iemand een idee of site om eens wat inspiratie op te doen (niet te moeilijk want ik ben niet zo van de kleine kraaltjes en priegelwerk). Mag met andere nieuwe materialen erbij maar ik weet het gewoon niet :?

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 06 jul 2008 21:27

Meerdere draden rijgen, die opdraaien, en er een mooi groot (sier)slot aan doen? Of een mooie hanger aan meerdere geregen draden hangen?
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Evelien-81
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:vr 28 mar 2008 20:42
Locatie:kop van noord-holland

Bericht door Evelien-81 » zo 06 jul 2008 21:29

Ik ben persoonlijk niet zo weg van die kleine roccailles als je die alleen maar gebruikt. In combinatie met grotere kralen vind ik ze wel mooi. Op het moment ben ik een armband aan het maken met allerlei verschillende kleuren. Dit is jasseron, wordt een soort bedelarmband effect. Omdat de gaatjes van de kralen te groot zijn gebruik ik rocailles op de nietstift. Zo krijg je een heel vrolijk geheel.

Bedoel je zoiets, of begrijp ik je verkeerd?

(als de armband af is plaats ik hier wel even een foto)

Gebruikersavatar
jinin
Bead Discoverer
Berichten:48
Lid geworden op:wo 28 mei 2008 21:49

Bericht door jinin » zo 06 jul 2008 22:33

Heb je genoeg om er een ketting van te haken? Kun je haken? Geeft een erg leuk effect.
Je rijgt de kralen op nylon en dan telkens in iedere lus 5, 6, 7, 8 roccailles mee haken. De hoeveelheid kralen die je mee haakt bepaal je zelf aan de hand van hoe groot en dus hoe vol je de lussen wilt maken. Ik ben er zelf enthousiast over gehaakte kettingen. Succes! Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Als je het enigszins kunt redden zou ik er geen kralen aan toe voegen, gezien het verhaal achter deze ketting. En al helemaal geen grotere of andere kralen. Dan zou ik eerder kiezen voor roccailles in dezelfde kleuren om het aan te vullen zeg maar.
groetjes jinin

'wees waakzaam over je gedachten; ze zijn het beginpunt van je handelen'

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 07 jul 2008 07:24

La Bigiotteria di Esther schreef:Meerdere draden rijgen, die opdraaien, en er een mooi groot (sier)slot aan doen?
Daar dacht ik ook meteen aan. Of op een spiraalarmband rijgen?
~Audrey~

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 07 jul 2008 10:29

Ik dacht ook direct aan haken. Of spiralen gebruiken inderdaad.

Succes!!

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 07 jul 2008 21:17

Peyote freeformen!

Of kijk eens op mijn priegelsite 8)
http://melissavandijk.com/nl_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Saskia » di 08 jul 2008 22:06

Bedankt voor alle ideetjes. Ik ga er zeker mee aan de slag! Liefst zou ik twee kettingen ervan maken en niks toevoegen. Idd om het idee waarom ze deze kralen wilde gebruiken.
Haken vind ik altijderg leuk maar ik moet nog eens uitvinden hoe ik een mooie volle ketting krijg. Ik kom nooit verder dan een lange streng gehaakt en dan een paar bijelkaar doen :?
Ga de site ook zeker even neuzen. Als ik eruit ben zal ik het resultaat showen uiteraard ;)

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » wo 09 jul 2008 07:20

http://www.sieradenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7939 hier staat een duidelijke beschrijving met foto's hoe je het strak kan haken
groetjes ikke
Afbeelding

Gesloten