Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Bericht door Sandra » zo 01 jun 2008 14:25

Ik heb soms kralen, die vind ik ZO mooi, daar moet dan wel iets speciaals mee gemaakt worden....maar geen idee wat, en geen tijd wat te verzinnen...dus blijft het in het bakje liggen.....en voor je het weet ben je jaren verder en vind je het niet eens meer zo mooi. :doh: :roll:

Iets maken wat bij specifieke kleding past lukt wel, of een techniek uitproberen en daar mooie kralen bij zoeken. Maar mooie kralen zien en bedenken wat daarmee te maken vind ik altijd erg lastig, soms lukt het wel maar niet snel. ;)

Nu is mijn vraag: hebben jullie dat ook? Of trucjes om toch wat te verzinnen?

Ben even nieuwsgierig of er meer zijn met een creativiteit-block als het om HELE mooie kralen gaat. ;)

Heb wel al bedacht minder zuinig erop te zijn, dus als ik iets bedenk gewoon gebruiken, en niet denken van misschien is er wel iets wat nog mooier zou zijn, ik laat het maar liggen. :roll: :lol:

Gebruikersavatar
Kralenjuf
Bead Interested
Berichten:118
Lid geworden op:zo 18 nov 2007 20:25
Locatie:Haarlem

Bericht door Kralenjuf » zo 01 jun 2008 16:23

Hééél herkenbaar!

Niet zo zuinig doen, werkt bij mij in ieder geval wel. Al heb ik nogal de neiging als ik iets heel mooi vind er veel van te kopen :oops:
Ik zorg er tegenwoordig ook voor dat ik voldoende basismateriaal in huis heb. Het idee dat ik gewoon weer opnieuw kan beginnen als ik het resultaat toch niet zo mooi vind, helpt me vaak over de drempel van "gewoonweg" beginnen. Ik heb ook wel eens een bestaande ketting gedemonteerd, omdat juist die mooie kraal nóg mooier in een nieuw bedachte crea zou staan. Niets is definitief, zeg maar.

Als je geen zin of tijd hebt om te wachten, als je kralen van ongeduld hun bakje uit willen springen, dan zit er bij mij niets anders op dan alle kralendozen (40+) om me heen te verzamelen, te openen en dé kralen erboven te houden. Soms kom ik dan vreselijke combi's tegen die me echter wél op ideeen brengen.

En als dat allemaal niet werkt, zit er niets anders op dan ze inderdaad gewoon te laten liggen (ja, soms jaren) tot het juiste moment zich aandient. Ook ik heb gehad dat ik ze na een tijd niet meer zo mooi, of in ieder geval niet meer zo bijzonder vond, maar na die fase ik heb zeker al een aantal keer ervaren dat er dan ineens een nieuw inzicht, idee, brainwave, inspiratiemoment is en dan valt alles ineens op zijn plek :D
Daarom kan ik ook nooit afstand doen van kralen, je weet maar nooit ...

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » zo 01 jun 2008 22:29

Ik herken dat ook wel hoor, soms dan krijg ik tóch ineens een brainwave, en vaak blijkt dat idee het dan niet eens helemaal te zijn maar dan ben ik er eenmaal mee bezig en dan ga ik wat meer combi's uitproberen.

Ik probeer hele mooie kralen vaak wel met bijvoorbeeld maar 1 soort andere kralen te combineren, zodat je crea niet te druk wordt en de kralen mooi uit blijven komen.
~Audrey~

Gebruikersavatar
Aanitaa
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 29 jul 2008 10:25
Locatie:Almelo

Re: Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Bericht door Aanitaa » do 28 aug 2008 09:17

Haha, dat heb ik ook.

Daarnaast heb ik gewoon moeite om kleuren te combineren wat het nog lastiger maakt.

Ik bedenk me meestal maar dat ik een ketting gewoon weer uit elkaar kan halen als ik hem niet zo geslaagd vindt. Dan ben je wel wat vrijer in het experimenteren.

Greetzells, Anita
Liefs, Anita

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Bericht door Joanelle » do 28 aug 2008 14:14

Oh, wat herkenbaar!
Ik kreeg van mijn ouders een zakje jade kralen uit Canada (wel nep volgens mij, maar wel van steen en heel mooi) in allerlei vormpjes... Ik vond alle kralen zó mooi dat alleen rijgen ze echt teniet zou doen. Na lang wikken en wegen heb ik besloten ze allemaal "in te pakken" met rocailles (zoals cabs) en dan de kralen met hun "lijst" eromheen in een halssierraad te verwerken. Ben al bij kraal 5... :)
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Bericht door Irene van der Maas » ma 01 sep 2008 20:24

Hele mooie kralen komen het meest tot hun recht als je er hele 'gewone' kralen naast plaatst, dan komen ze nog veel meer naar voren, anders vallen ze zo weg.
Irene van der Maas

christina pearlina
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:ma 25 aug 2008 11:33

Re: Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Bericht door christina pearlina » ma 15 sep 2008 14:34

Ik zoek bij mooie kralen "iets" in dezelfde kleurtoon en ik kijk ook naar het kleurenwiel wat er mee kan gecombineerd worden. Hopelijk kan je daar wat mee aanvangen... Christina Pearlina

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Bericht door estherwijma » za 25 okt 2008 19:09

Hej!

Ik heb vaak met mooie kralen die ik zomaar koop, omdat ze mooi zijn, dat ik ga zitten en bedenk wat er leuk bij staat...vervolgens wellen de ideetjes zo in mij op...heerlijk gewoon!!! Niet teveel nadenken is dus mss een tip, maar goed...eerlijk is eerlijk, het werkt helaas niet altijd zo :wink:
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

Succes in ieder geval!

gr esther
Groetjes Esther

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Hoe bedenk je wat te maken met de ALLERMOOISTE kralen

Bericht door Harmonyke » zo 26 okt 2008 11:52

Als ik heel mooie kralen koop ergens, ga ik in mijn boeken gaan neuzen wat ik ermee zou kunnen doen. Zo koop ik regelmatig eens een nieuw boek in de Veritas of zo. En dan zie ik een creatie er tussen staan die ik wel mooi vindt, maar ga ik die helemaal gaan anders doen dan maar in mijn smaak.

Ik denk er niet te veel over na en begin gewoon, je kan toch steeds opnieuw beginnen als je het niet geslaagd genoeg vindt. Doe ik sinds kort regelmatig
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gesloten