Afrikaanse kralen gekregen: ideeën?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Vendelle
Bead Interested
Berichten:168
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 09:52
Locatie:Eindhoven
Afrikaanse kralen gekregen: ideeën?

Bericht door Vendelle » za 31 mei 2008 06:07

Een van mijn collega's heeft van haar man twee strengen kralen uit Afrika gekregen. Zij heeft mij gevraagd om er iets mee te maken. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik ben meer een rocaille-typje en dat zijn deze kralen bepaald niet. Daarom zoek ik ontwerptips, andere kralen die goed bij deze kralen zouden passen, tips, trucs, eigenlijk alles wat jullie aan gedachtes en ideeën hebben bij het zien van de kralen. Hieronder zijn foto's van de kralen. De eerste foto zijn kralen van been, de tweede foto zijn glaskralen. Alvast bedankt voor de eventuele tips!

klikken = groter

Afbeelding

Afbeelding

Extra informatie: het gaat om verschillende kettingen met eventueel armbanden. Ik heb 39 benen kralen en 55 glazen kralen.

De stijl van mijn collega is niet supersjiek, maar wel stijlvol zeg maar. Ze draagt eigenlijk nooit hele lange kettingen, maar ik zou haar moeten vragen of ze dat eventueel wel wil, dat weet ik zo niet (ik zie haar dinsdag weer).
Laatst gewijzigd door Vendelle op za 31 mei 2008 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » za 31 mei 2008 08:07

MOeten de kralen bij elkaar in een sieraad verwerkt worden? De eerste passen heel mooi bij natuurlijke kleuren en materialen. Zoals hout en schelp.

De glaskralen zijn lichter en daar zou je andere lichte kleuren bij kunnen doen.
Het is lastig want je verteld er niet bij wat het moet worden en waar je collega van houdt. Een lange ketting, een korte een grove of een chique...misschien kan je dat nog vertellen of vragen aan je collega.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Bericht door T@mara » za 31 mei 2008 08:12

Die bovenste zou je kunnen knopen met waxkoord en daarbij nog wat andere leuke houten kralen gebruiken.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 31 mei 2008 10:07

Dat was mijn idee ook, knopen met waxkoord (allemaal dan). Ik weet niet hoeveel je hebt maar mischien een extra lange ketting? Zo 1 die meerdere malen om de hals past?
~Audrey~

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » za 31 mei 2008 10:55

Ik vind de kralen zo verschillend, dat ik er ook twee verschillende dingen van zou maken.

Knopen met waxkoord is inderdaad erg leuk. Bij de eerste kralen zou ik ook simpele houten of benen kralen doen.

De tweede set, dat zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Misschien een lariat met onderaan deze kralen??

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » za 31 mei 2008 11:00

ik zou er een BT armband mee maken...leuk op bruin koord...lekker juist door elkaar en in dezelfde tintjes wat grote rocailles bij combineren.
What's life whithout beads

Vendelle
Bead Interested
Berichten:168
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 09:52
Locatie:Eindhoven

Bericht door Vendelle » za 31 mei 2008 12:19

Oeps, ik ben er inderdaad nogal wat vergeten bij te vertellen. Het hoeft niet 1 ding te worden, meerdere dingen mag ook. Het gaat met name om kettingen, maar een setje van ketting met armand zou ook kunnen. Verder heb ik geen beperkingen opgekregen, al denk ik zelf dat ik niet al te veel dingen bij de benen kralen moet hangen, want die zijn al erg zwaar van zichzelf.

Bedankt voor alle ideeën tot nu toe, als jullie er nog meer weten hoor ik het graag. Ik ga dit weekend ook nog eens rondkijken bij kralenwinkels (wel vooral online), misschien dat ik iets bijpassends zie.

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » za 31 mei 2008 17:00

Hebbeb jullie wel een prijs afgesproken? Soms kreeg je met zulke dingen de reactie: Jaahh, ik heb zelf de kralen aangeleverd..
Altijd goed om even in de gaten te houden :wink: ook weet je dan of én welke bijmaterialen je kan gebruiken. Schelpkralen zijn over het algemeen redelijk prijzig ( of even bij creadream kijken dan kost het weer minder)

Zelf zou ik knopen en dan idd met de schelpkralen en zachte tinten glaskralen
Groetjes van jolanda

Gesloten