Bruidsketting zwevend

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:
Bruidsketting zwevend

Bericht door Lindje » wo 30 apr 2008 08:32

Hallo,

Ik mag voor een collegaatje haar bruidsketting ontwerpen. Erg leuk! :lol: Ze heeft aangegeven dat ze een zwevende ketting wil op 5 draden met veel bling bling. Ik heb een stukje stof gekregen van de jurk: champagnekleur met over de hele jurk verspreid toefjes zilveren glitter. Welke kralen staan hier leuk bij? Ik dacht zelf al een aantal parels, maar met de bling bling kom ik niet echt verder.... Alvast bedankt voor alle tips!!

Groetjes Linda

Gebruikersavatar
Merel Sophie
Bead Interested
Berichten:112
Lid geworden op:zo 24 feb 2008 19:32
Locatie:Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Merel Sophie » wo 30 apr 2008 10:34

Er zijn ook champagnekleurige parels, supermooi zijn die! Die heb je in allerlei maten. Zou je bijvoorbeeld 6 mm en 4 mm af kunnen wisselen.
En verder...swarovski? (hangt er ook even vanaf hoeveel de ketting mag kosten natuurlijk) Succes ermee! Wel een superleuke opdracht.
Ik mag ook een bruidsketting maken, vind het wel spannend!

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » wo 30 apr 2008 19:14

Wat een leuke spannende opdracht!!!
Parels zijn vaak wel erg mooi, inderdaad!
Succes beiden!

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » wo 30 apr 2008 21:21

Merel Sophie schreef:Er zijn ook champagnekleurige parels, supermooi zijn die! Die heb je in allerlei maten. Zou je bijvoorbeeld 6 mm en 4 mm af kunnen wisselen.
En verder...swarovski? (hangt er ook even vanaf hoeveel de ketting mag kosten natuurlijk) Succes ermee! Wel een superleuke opdracht.
Ik mag ook een bruidsketting maken, vind het wel spannend!
Champagnekleur en swarovski bicones (of rond) lijkt me een prachtige combi inderdaad :D Succes!!
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » do 01 mei 2008 12:05

en als ze een glitter jurk heeft staan stardust kralen erg mooi denk ik.
Gewone ronde kralen die mooi bij staan bij andere pareltjes
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 01 mei 2008 19:36

Ik denk dat Swarovski in de kleur Golden Shadow supermooi zal staan! Die kleur is heel sjiek! 8)
Kralenkip....

Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:

Bericht door Lindje » vr 02 mei 2008 17:18

Bedankt voor alle ideeen. Nu heb ik weer meer inspiratie :D
Ik vind de stardust kralen erg mooi. Verder denk ik inderdaad de champagne parels en swarowski. Ik dacht misschien nog aan een strassballetje, maar ik weet niet of het dan te druk wordt... Ik zal haar maandag eens alle kralen laten zien. Kijken wat ze ervan vindt.
Op welke draad zal ik de ketting het beste kunnen maken? Ik gebruik normaal Gecoat draad. 0,38mm, maar ik ben bang dat er knikken in komen. Ik dacht zelf misschien om de 0,45 mm ervoor te pakken...

Gebruikersavatar
Mirjam Borger
Bead Addict
Berichten:2170
Lid geworden op:do 22 sep 2005 20:11
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » vr 02 mei 2008 19:04

Leuke opdracht zeg! :D Met 0,38 mm heb je inderdaad wel meer kans op knikken, maar ik vind het wel mooier. Vooral voor een bruidsketting, want dan is de draad mooi subtiel en vallen de mooie kralen beter op :D

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 05 mei 2008 10:17

bij http://www.eeks-kralen.nl/catalog" onclick="window.open(this.href);return false; heb je heel leuk champagne kleurig gecoat staaldraad
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:

Bericht door Lindje » wo 11 jun 2008 21:10

Ik heb zowat bijna alle kralen in huis: verschillende vormen parels, swarovski, stardust. Ik ben nog aan het wachten op de strasbolletjes.
Maar nu vroeg de bruid of ik in de nek/op de rug ook nog een soort van lusje wil maken met kralen. Ze heeft dit ergens gezien en vond dit erg leuk. Ikzelf heb zoiets nog nooit gezien. Heeft iemand hier misschien een foto van? Ik vraag me af hoe dit plat tegen de rug blijft liggen? Ik heb jullie tips hard nodig!! Dacht ik net bijna klaar te zijn, maar helaas :roll:

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 12 jun 2008 11:47

Je kanb ook een verlengkettinkje eraan zetten achteraan en daar kralen aan kettelen.

Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:

Bericht door Lindje » wo 09 jul 2008 17:21

De ketting is nu eindelijk af, dus hier mag een slotje op. Bedankt allemaal voor de hulp!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 09 jul 2008 18:09

Lindje schreef:De ketting is nu eindelijk af, dus hier mag een slotje op. Bedankt allemaal voor de hulp!
Doe ik, maar zie graag (als hij er nog niet staat ;)) een foto bij show je eigen creaties natuurlijk :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten