wire

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:
wire

Bericht door MiekeN » zo 23 mar 2008 22:37

Ben ik weer! :-)

Ik heb van een van mijn kinderen een doos met "Natural Gemstones" gekregen. Prachtige stenen van pakweg een vierkante centimeter, maar... zonder gat! En nou wil ik dus eens het wiren eens proberen maar heb geen idee welk soort 'ijzerdraad' ik daarvoor moet gebruiken.

Daar ik er dus echt geen verstand van heb, bij deze de vraag: welk merk, welke dikte, welke... uhhh... -weet ik veel- draad moet ik hebben om deze stenen 'in te pakken' en er een hanger van te maken? O... en waar koop ik het?

Als ik jullie toch niet had!

:-)))
MiekeN

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 24 mar 2008 11:15

creadream heeft wiredraad ook in verschillende kleuren.
Ik zou aanraden om 0.6 mm te gebruiken. Dit is niet te dik om mee te werken maar wel goed stevig.

http://www.violetmoon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft veel verschillende wire creaties op haar site, kijk daar eens en misschien doe je wel inspiratie op.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Mirjam Borger
Bead Addict
Berichten:2170
Lid geworden op:do 22 sep 2005 20:11
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » ma 24 mar 2008 14:54

Eva heeft ook een site waarop erg mooie wire creaties staan
http://evasieraden.blogspot.com/

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » di 25 mar 2008 09:20

Mirjam Borger schreef:Eva heeft ook een site waarop erg mooie wire creaties staan
http://evasieraden.blogspot.com/
Ik mocht vorig jaar een van Eva's creaties ontvangen en draag dat geregeld met liefde! Ik weet als geen ander hoe mooi dat is!

Het gaat me nu echter letterlijk om merknamen, winkels e.d... ik zie bijv bij Pipoos wel draad hangen, maar is dat wat er gebruikt wordt? En waar kan ik, als beginner, het beste mee beginnen?

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 25 mar 2008 09:41

ik persoonlijk zou je als beginner gewone verzilverde draad of messing aanraden, mocht je de smaak echt te pakken hebben en het goed onder de knie hebben dan kan je evt op echt zilver overstappen, dat doen de meeste wirejunks volgens mij wel. Misschien is het ook een idee bij een tuinenzaak goedkope messing te halen, om dingen uit te proberen, dus niet om final sieraad mee te maken.
De verzilverd draad wat je het meest ziet is van het merk make me, ik dacht dat pipoos die heeft en die heb ik dus ook.

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » di 25 mar 2008 10:47

mooi! Dan kom ik dus snel eens bij je struinen, San! :-)

:-)
MiekeN

Gesloten