hulp nodig met een stijl

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)
hulp nodig met een stijl

Bericht door Bieketjuh » do 06 mar 2008 18:10

Ik weet niet of er onder jullie fans zijn van, the rasmus, apocalyptica, nightwish.. Een vriendin van mij is dus erg fan van deze groepen, nu wou ik voor haar verjaardag een sieraad maken, maar zelfs na lang zoeken kan ik me nog totaal geen voorstelling maken van het soort sieraden dat zij mooi zou vinden. (ze draagt er namelijk nooit, alleen het armbandje dat ik vorig jaar voor haar maakte) Als het te moeilijk zou zijn om een sieraad te maken, wil ik ook wel een sleutelhanger maken maar dan liefst toch liefst in zo'n soort stijl.

Ik weet het, een moeilijke vraag, maar ik heb vertrouwen in jullie!

Alvast heel erg bedankt
groetjes Bieke

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » do 06 mar 2008 18:42

wat voor soort kleding draagt ze? veel zwarte kleding of gewoon van alles en nog wat? ik denk dat je daar vooral naar moet kijken, de kleur een beetje afstemmen op de kleding die ze draagt.... dat zou ik doen

en ik zou haar vragen wat ze leuk vind als we een keer samen in de stad zijn en sieraden zien hangen :wink:
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » do 06 mar 2008 19:05

Ze klinkt als een gothic. Die vallen meestal op de sieraden die hier staan:
http://www.gothicstyle.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Metaal, kant, donkere kleuren, edelstenen, pendelkristallen, pentagrammen, doodshoofden, slangen, keltische knopen, etcetera.

Al hangt het natuurlijk van de persoon af, niet iedereen is het zelfde.

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » do 06 mar 2008 19:18

Ze draagt gewone kleren, wel in haar stijl, maar niet overdreven in 1 richting. Maar bedankt voor meedenken, zo krijg ik een beter overzicht van wat zij mooi zou kunnen vinden.

@dekker, het probleem is dat ze zegt da de juwelen die zij mooi vind, niet te vinden zijn in een winkel

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Bericht door Joanelle » do 06 mar 2008 19:22

Ik denk dat een choker wel in de smaak valt, zoiets als:
Afbeelding

Ik heb ergens nog wel een soortgelijk patroontje liggen (netting technique) die ik je kan toesturen...

En als je liever met grotere kralen werkt... Vooral zilver en zwart gebruiken, misschien een hanger eraan met een mooie paarse of zwarte halfedelsteen, draken, kruizen etc.
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » do 06 mar 2008 20:37

Ik denk inderdaad dat een choker zoals hierboven wel in de smaak valt, en je kan ook een waardebon voor een bestelling aan haar geven, dat je het sieraad volledig op haar aanwijzingen maakt
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » vr 07 mar 2008 01:18

Ik zou iets doen met zwart en zilver, zit je altijd goed :wink:
~Audrey~

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » vr 07 mar 2008 11:56

Ik denk dat ik iets gevonden heb, nadat ik gezocht heb op 'gothic'.

http://www3.sympatico.ca/wolfegang.grim ... othic.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze site staan eenvoudige chokers in een 'middelmatige' gothic stijl. Ik hou het liefst een beetje soberder omdat het anders helemaal 'you hate it, or you love it' wordt. En als ze er weg van is, wil ik gerust nog wel iets opbestelling voor haar maken!

Jullie zijn super bedankt en als ik hem eindelijk af heb (het zal nog wel eventjes duren) en als ik niet vergeet om er een foto van te nemen, zal ik hem hier zeker en vast posten!

Gesloten