Ketting maken bij armbandje (wordt zo duur...)

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Joane
Bead Starter
Berichten:73
Lid geworden op:do 26 jul 2007 20:21
Ketting maken bij armbandje (wordt zo duur...)

Bericht door Joane » za 15 dec 2007 22:43

Ik heb een aantal setjes gemaakt van armband + oorbellen. Als ik er een ketting bij wil maken door hetzelfde rijgpatroon te volgen als bij de armband, heb ik behoorlijk veel kralen nodig. Dan wordt de ketting meteen zo duur! :oops: Hoe doen jullie dat?
Bedankt voor de tips!

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » zo 16 dec 2007 10:33

wat voor patroon of kraaltjes heb je gebruikt dan?
X Sanne
:flirt:

Joane
Bead Starter
Berichten:73
Lid geworden op:do 26 jul 2007 20:21

Bericht door Joane » zo 16 dec 2007 14:25

Ik gebruik vooral veel kralenkapjes en tussenkraaltjes en dan soms halfedelsteenkralen. Bovendien houd ik niet van korte kettingen, dus die van mij worden zo'n beetje 65 cm... :?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 16 dec 2007 14:30

is het niet een idee mooie stukjes zilveren ketting er tussen te kettelen? dus je rijgtt wat kralen en bevestigt het draad aan de ketting? het is dan wel rustiger, maar de kralen zijn meer verspreid dus goedkoper.

Ikzelf maak overigens niet zulke lange kettingen, en enkele keer dat ik gewoon rijg ipv speciale techniek vind ik het niet zo erg als het wat prijziger is, maar ik maak het dus niet zo vaak. Het scheelt wel als je aan het eind van de ketting gewone goedkope kralen gebruikt. Of kettelen, zodat je minder kralen nodig heb, of bv zwevend.

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » zo 16 dec 2007 15:22

je kunt ook alleen de voorkant met het patroontje rijgen, en dan het stuk in de nek met bijvoorbeeld jasseron, of gewoon een enkel geregen draadje of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » ma 17 dec 2007 21:49

Het ook leuk om in het midden met kralen te werken en deze vast te maken aan een sierring (baliring of boeiring) met knijpkralen. Door deze ring kan een suéde veter of leerveter geregen worden. Dubbelvouwen en afwerken met een leerklem. Er kan eventueel ook nog een sierkraal over de dubbele veter geschoven worden maar deze moet dan wel een groot gat hebben. Dit kan voor lange en korte kettingen gebruikt worden.

Gesloten