ketting voor oma met iets van kleinkinderen

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Goudvis
Bead Starter
Berichten:82
Lid geworden op:di 21 feb 2006 09:53
ketting voor oma met iets van kleinkinderen

Bericht door Goudvis » ma 19 nov 2007 22:24

Zouden jullie met me mee willen denken? Ik wil graag een ketting maken voor mijn schoonmoeder die op het moment heel veel op onze twee kinderen past. In de ketting wil ik 'iets' van haar kleinkinderen verwerken, bijvoorbeeld hun geboortesteen (maar ik schrok erg van de prijs van edelsteenkralen), sterrenbeeld, bedeltjes die met de kinderen te maken hebben enz.
Wat ik zelf niet zo mooi vind, is met letterkralen de namen van de kinderen verwerken, dus dat is geen optie.
Wie heeft een leuk idee?

Gebruikersavatar
Ilsy81
Bead Dreamer
Berichten:552
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 20:28

Bericht door Ilsy81 » ma 19 nov 2007 22:41

Hoi,
Een paar tips:

-misschien hebben je kinderen een thema waar ze gek van zijn. Mijn neefje is al vanaf heel klein gek van lieveheersbeestjes. Dus dan bijv een bedeltje met een "beesssje" (een soort bedelketting)
-de kinderen zelf (bestaande/gekochte) glaskralen laten beschilderen (met glasverf, die normaal wordt gebruikt op servies enz (van talens) . Die kan je afbakken in een gewone oven en is dan krasvast.
-je zou de ketting in 2 delen kunnen maken (asymetrisch) Met bijv een roze en blauwe kant en in het midden aan de voorkant een bedel?
-of de kids klei-kralen laten maken? Van Fimo of zelfhardende klei?
-van de geboortesteen is ook "split" te koop, dat zijn onregelmatig gevormde stukjes steen. Vaak veel goedkoper dan grote edelsteenkralen.

hopelijk heb je er iets aan.
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

miesjelle112
Bead Interested
Berichten:149
Lid geworden op:do 16 aug 2007 19:00
Contacteer:

Bericht door miesjelle112 » ma 19 nov 2007 22:53

Of van die sieraden kistjes kopen en daarin een klein plukje haar van je kinderen doen...
Zoals bij Sayila en dan 'kist' invullen bij de zoekfunctie:
http://www.sayila.nl/shopmenusearch.asp ... hbykeyword" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Nynke
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 18 nov 2007 09:14
Locatie:Leeuwarden

Bericht door Nynke » di 20 nov 2007 09:25

Ik zou denk ik ook voor bedeltjes gaan, gecombineerd met kralen. Je kan ook een zwevende ketting maken met edelsteenkralen, dan heb je er veel minder nodig dan wanneer je zou rijgen, dan is het misschien qua prijs nog wel te doen.
Wingardium leviosa!

TheAnt
Bead Discoverer
Berichten:35
Lid geworden op:ma 12 nov 2007 11:35

Bericht door TheAnt » di 20 nov 2007 11:19

Ipv een ketting misschien een armbandje dan kun je er ook meerdere dingetjes aanhangen, zowel sterrenbeeld als lievelingsbeestje en bv hoofdje jongen/meisje. Je zou dan ook dmv een bedeltje wel de letters van je kindjes kunnen doen maar dan alleen de eerste letter. Laat je weten hoe en wat het geworden is. Vindt het nml een erg leuk idee. :D

Bedenk net fotolijst erbij? Of wordt het dan te... :wink:

Gebruikersavatar
Nancy79
Bead Dreamer
Berichten:532
Lid geworden op:ma 01 mei 2006 10:45
Locatie:Delft
Contacteer:

Bericht door Nancy79 » di 20 nov 2007 20:02

Ik meen me te herinneren dat ze bij http://www.ozizo.com toentertijd bedeltjes hadden waar je hele kleine fotootjes in kon verwerken...
Groetjes Nancy

Gebruikersavatar
Goudvis
Bead Starter
Berichten:82
Lid geworden op:di 21 feb 2006 09:53

Bericht door Goudvis » di 20 nov 2007 22:02

Leuk leuk leuk, ik krijg er helemaal zin in! Bedankt voor het meedenken tot dusver, andere ideeen blijven welkom!

Mijn idee op dit moment is om een jasseronketting te maken met allerlei dingen die met de kinderen te maken hebben eraan geketteld. Ik heb nog nooit met jasseron gewerkt en ik denk dat mijn schoonmoeder het mooi zal vinden.

Zelf kralen verven of kleien, daar zijn ze nog een beetje te klein voor, maar een toepasselijke bedel moet te vinden zijn. Een geboortesteen-kraal is ook te kettelen. Ik vind een boekje met haar of een bedeltje met foto ook erg leuk. Een fotolijstje erbij zou ook kunnen, maar ik richt me eerst maar eens op de ketting. Bovendien hangt het hele huis al vol met de kleinkinderen!

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » di 20 nov 2007 22:27

Goudvis schreef:Een fotolijstje erbij zou ook kunnen, maar ik richt me eerst maar eens op de ketting. Bovendien hangt het hele huis al vol met de kleinkinderen!
Ze bedoelt denk ik een fotolijstje als bedel aan je ketting, zoals deze bv.
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Goudvis
Bead Starter
Berichten:82
Lid geworden op:di 21 feb 2006 09:53

Bericht door Goudvis » di 20 nov 2007 22:46

Oh zo! Nee ik geloof dat ik dat wel leuk vind...

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 20 nov 2007 23:37

Je hebt ook van die kleine hangertjes van edelsteen, die zijn ook niet duur. Bij Bijoux Brigitte hebben ze die volgens mij ook, webwinkels weet ik effe niet uit mijn hoofd...
~Audrey~

Tweety
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:zo 06 feb 2005 21:50

OzizO bedelarmband 13/1/08

Bericht door Tweety » zo 13 jan 2008 23:15



Ik denk dat je deze armband van OzizO bedoelt!

Gesloten