vraagtekenvormketting???

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
bommeltje
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:zo 24 sep 2006 14:11
Locatie:Oisterwijk
vraagtekenvormketting???

Bericht door bommeltje » wo 26 sep 2007 20:38

Hoihoi

ik weet niet of ik dit bij het goede onderwerp plaats maar ik heb een vraag.
Ik wil graag een simpele ketting maken. Het is zeg maar zo'n spiraalketting die open is (zoiets als een add a bead armband)maar dan niet dat de uiteinden naar elkaar wijzen, maar dat het een "vraagtekenvorm" is. Nu is mijn vraag of ik dit met wiredraad moet doen of met iets anders? ik heb werkelijk waar geen idee. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 27 sep 2007 17:31

Ik kan me echt niets voorstellen bij wat je bedoeld :oops: heb je een plaatje wat een beetje een idee kan geven :?:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » do 27 sep 2007 19:42

Ik heb er eentje gemaakt met memory wire (anderhalve cirkel). Het terugbuigen voor het naar beneden vallende deel was niet makkelijk, pas bij de 5e poging was het naar mijn zin. Dus koop een paar cirkels want als de buiging terug knakt ipv mooi rond loopt, kun je weer opnieuw beginnen.

Succes!

Gebruikersavatar
bommeltje
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:zo 24 sep 2006 14:11
Locatie:Oisterwijk

Bericht door bommeltje » vr 28 sep 2007 12:43

ik heb wel een plaatje, maar geen idee meer waar die vandaan komt. Dus sorry als ik iemand tegen het been schop, het is niet mijn bedoeling. Maar zoals deze vorm van de ketting is zou ik hem ook ongeveer willen hebben. Zou het ook met bijv. een spang kunnen? Ik roep maar wat.

In ieder geval alvast bedankt.

Groetjes Eveline


m@rlies

Bericht door m@rlies » vr 28 sep 2007 13:15

Dat kan heel makkelijk met memory wire (zo heet dat volgens mij). Door de zwaartekracht komt het vanzelf zo in model en het is zo stevig dat het niet vervormd.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 28 sep 2007 19:38

Wow, leuke uitvoering zeg, kan me voorstellen dat dat inspireert :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
bommeltje
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:zo 24 sep 2006 14:11
Locatie:Oisterwijk

Bericht door bommeltje » vr 28 sep 2007 21:59

maar dan ben ik weer zo dom... welke maat memory wire zou ik dan moeten hebben? of is er dat maar in 1 maat? en tips welke shops het beste zijn?

Thanx Eveline

Gesloten