draad, voor mobielhangers? En plaksteentjes

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31
draad, voor mobielhangers? En plaksteentjes

Bericht door Siemie » do 28 jun 2007 11:25

Ik heb dit draad gekregen, het is als het goed is wel voor sieraden, maar het is volgensmij geen waxkoord, er zit namelijk als kern een nylon draad in, volgensmij is het hetzelfde draad van mobielkoordjes? Hier een foto, als je goed kijkt zie je het nylon draadje eruit steken:
Afbeelding
Afbeelding

Dus weet iemand waar voor en hoe ik het kan gebruiken?

ik heb ook deze steentjes gekregen, deze zijn er toch voor om in ornamenten enzo te plakken? Alleen hoe weet ik welk formaat het is, moet je dat gewoon opmeten ? (lijkt me moeilijk gaan...)
Afbeelding

alvast bedankt :D

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 28 jun 2007 13:14

die steentjes kan je toch gewoon opmeten? je legt een liniaal op tafel en legt er een steentje naast en dan kijk je gewoon van waar tot waar die komt?
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » do 28 jun 2007 14:15

ok, ze zijn namelijk niet zo groot maar misschien met zo'n schuifmaat lukt het (bedenk ik nu ineens ter plekke)

Gebruikersavatar
Mirjam Borger
Bead Addict
Berichten:2170
Lid geworden op:do 22 sep 2005 20:11
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » do 28 jun 2007 22:00

haha inderdaad, ik dacht ook meteen aan een schuifmaat. Maar ik twijfel of je het draad voor een mobielhanger kan gebruiken, want volgens mij is het draad te dik..

Gebruikersavatar
Siemie
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:vr 26 jan 2007 19:31

Bericht door Siemie » do 28 jun 2007 22:04

De structuur zeg maar is wel hetzelfde als dat van een mobielkoordje, ga even kijken hoe het met de dikte is: mm ietsje dikker, scheelt niet veel. Ik ga morgen wel even kijken of ik het dubbel door m'n telefoon kan halen , is wel een goede opmerking van je :!: Dalijk had ik al allemaal koordjes ervan gemaakt, past het niet :lol:

Gebruikersavatar
Mirjam Borger
Bead Addict
Berichten:2170
Lid geworden op:do 22 sep 2005 20:11
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » do 28 jun 2007 22:06

en dat zou zonde zijn :wink:

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » vr 29 jun 2007 08:51

zulk draad heb ik ook eens gebruikt om een ketting te knopen. Dus je kan het best als waxkoord gebruiken denk.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gesloten