jasseron? jasser-non!

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
180sonic
Bead Lover
Berichten:481
Lid geworden op:zo 29 apr 2007 21:19
Locatie:Rotterdam

Bericht door 180sonic » za 02 jun 2007 13:39

@ annelies: jij hebt die van ozizo gebruikt he, van 7mm..
maar ik lees op Creadream dat als je een jasseron armband wilt maken waarbij je 1 ringetje overslaat, dat ze je aanraden om 3 of 5 mm jasseron te gebruiken. want bij de 7 mm jasseron lukt het alleen als je 3 ringen overslaat. (volgens hun he) hier heb ik nog geen verstand van :oops: dus moet ik dan weer een 5mm nemen?? :oops:

en welke maat kraal heb je dan gebruikt? ook 7mm?

Gebruikersavatar
Annelies1958
Bead Dreamer
Berichten:517
Lid geworden op:do 08 mar 2007 11:10
Locatie:Leiden

Bericht door Annelies1958 » za 02 jun 2007 19:44

Ik PB je even.
Groetjes, Annelies

Gebruikersavatar
Daantjuhhh
Bead Dreamer
Berichten:719
Lid geworden op:za 06 jan 2007 20:36
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » za 02 jun 2007 22:02

Hi,

Ik heb dezelfde ketting, ook nog eens in goud :S
Maar volgharding bied uitkoms hoor... Ik heb gewoon met een platbektang er in gezeten en die uitelkaar geduwd!! Er is inderdaad heel wat duw en trekkracht voor nodig, maar de aanhouder wint hoor!!
Dichtkrijgen daarna is inderdaad ook weer een crime en heb mezelf dan ook een aantal keer geprikt :(
Whehe...
Ik heb ze verwerkt in een ketting die ik gedeeltelijk had geketteld... minder zwaar zo...

Succes!!
...zoekt een geldboom

stoffeltje
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:vr 29 apr 2005 08:17

Bericht door stoffeltje » zo 03 jun 2007 15:28

Ik gebruik de jasseron van Creadream.
Ik gebruik de 5 mm voor armbanden met 3 of 5 rijen kralen, kraal 4 mm. De 7 mm met kralen van 6 mm en de 9mm met kralen van 8 mm.
Nog nooit problemen mee gehad. Thea

180sonic
Bead Lover
Berichten:481
Lid geworden op:zo 29 apr 2007 21:19
Locatie:Rotterdam

Bericht door 180sonic » zo 03 jun 2007 17:56

@daantje: ik heb het gister nog eens geprobeerd, en het is niet te doen, en zeker niet zonder ze te beschadigen.. ik geef het bij deze op :cry:

ga wel shoppen naar een goede...

bedankt allen voor de tips! en laat dit topic voor "beginners" en leerzaam topic zijn dat je niet blindelinks een jasseron ketting moet kopen :oops:
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Daantjuhhh
Bead Dreamer
Berichten:719
Lid geworden op:za 06 jan 2007 20:36
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » zo 03 jun 2007 18:22

Hai hai...
Ik heb er zojuist weer een open gemaakt, omdat ik dat idee van Siemie wel zag zitten ;) en wil even een kleine correctie plaatsen.. Ik heb dus zo'n platbek met een 'haakje' aan het eind, dat haakje haak ik er dan achter... en dan hard trekken..
Maar idd als jasseron zou ik het ook niet gebruiken denk ik ;)
...zoekt een geldboom

180sonic
Bead Lover
Berichten:481
Lid geworden op:zo 29 apr 2007 21:19
Locatie:Rotterdam

Bericht door 180sonic » zo 03 jun 2007 19:18

Daantjuhhh schreef:Hai hai...
Ik heb er zojuist weer een open gemaakt, omdat ik dat idee van Siemie wel zag zitten ;) en wil even een kleine correctie plaatsen.. Ik heb dus zo'n platbek met een 'haakje' aan het eind, dat haakje haak ik er dan achter... en dan hard trekken..
Maar idd als jasseron zou ik het ook niet gebruiken denk ik ;)
dan ben je dus zo ie zo al sterker als ik, krijg het echt niet voor elkaar.. wel 1 keer, maar erna niet meer.. dus verzinnen verzinnen verzinnen.. wat er dan mee te doen.. ze sluiten ook niet mooi, dus een nylondraad slipt er zo tussendoor :cry:
groetjes nicole

Gesloten