Bruidssieraden nikkelvrij

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:
Bruidssieraden nikkelvrij

Bericht door katskralen » wo 21 mar 2007 18:48

Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand die binnenkort trouwt, maar een nikkelallergie heeft. Nu zou ze eens willen langskomen om een sieraad te kiezen.
Waarschijnlijk zal het een sieraad op maat worden.
Ik vroeg of ze tegen zilver kon, maar blijkbaar heeft ze te horen gekregen dat ze absoluut geen goud of zilver mag dragen.
Wordt wel moeilijk zo.

Voor ketting en armband had ik al gedacht aan een sluiting met een grote kraal aan de ene kant, en een lusje aan de andere. Ik hou hier niet zo van, maar het lijkt mij de enige oplossing (tenzij ze natuurlijk een erg lange ketting wil)

Maar nu wil ze eventueel ook oorknijpers (dus waar geen gaatjes voor nodig zijn), hoe kan ik dit aanpakken?

En hebben jullie nog andere ideeën voor ketting en armband? En dan bedoel ik de tips die nog niet vaak gegeven zijn, want heb de zoekfunctie al gebruikt.

Groetjes, Katrien

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 21 mar 2007 19:25

Vreemd hoor, eigenlijk zijn alle goud en zilver onderdelen en zelfs de gewone onderdelen nikkelvrij! En dan heb je ook nog chirurgisch staal.

Oorbellen zonder iets van metaal gaat niet lukken, plastic wil je toch al helemaal niet .
Groetjes Els,

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » wo 21 mar 2007 19:39

een kraal met lus als sluiting kan wel heel mooi zijn hoor als je het met een neutrale kleur doet.

wat je kan doen is een ketting van kant maken, ik heb daar ooit een enorm mooie ketting mee gezien, gewoon de kralen op het kant rijgen echt heel erg mooi. foto heb ik helaas niet :?

dat met geen zilver en goud dragen is wel erg vreemd, dat is altijd de ´redding´ geweest voor degene die alergisch was voor nikkel. en als je kant gebruikt moet je toch een klem gebruiken....

maar kant is een hele mooie optie hoor, je kan er echt prachtige dingen mee maken. volgens mij het ik het in de trend creatief gezien :wink:
Groetjes Marit

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » wo 21 mar 2007 20:33

Ik heb al verschillende sluitingen gemaakt met een lus en een kralen-staafje, als je met kleine kraaltjes werkt is dat heel mooi (misschien wat parelmoerachtig!).
Wat ik wel eens gehoord heb maar dat zou ze van te voren moeten uitproberen als je bijv. de oorbel - knijper bespuit met haarlak. Dit geeft een beschermlaag en misschien dat helpt voor 1 dag. Maar dat zou ze dan een keertje kunnen uitproberen.
De Kralenprutser

Gerjanne
Bead Believer

Bericht door Gerjanne » do 22 mar 2007 10:16

Zit nikkel in goud en zilver? nee toch?
als je rijgtechnieken gebruikt hoef je helemaal geen metaal gebruiken, o nee, hoe doe je het dan over je hoofd. Ja dan toch een lusje. Je hebt gelijk het is zeker een lastig klus.
Groetjes Gerjanne

sieraden maken is mijn uitlaatklep

flapflap
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door flapflap » do 22 mar 2007 15:29

Ik weet dat je de zoekfunctie al hebt gebruikt, maar je kan altijd nog kiezen voor een kunststof sluiting, daar zijn ook al topics over geweest.
~Audrey~

Iloontje
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Iloontje » do 22 mar 2007 18:54

Gerjanne schreef:Zit nikkel in goud en zilver? nee toch?
Er zit inderdaad geen nikkel in goud en zilver, maar toch ben ik allergisch voor zilver (en gelukkig niet voor goud en niet voor 'gewone' metalen onderdelen!). Vreemd is het wel, zou ook niet weten wat bij goud en zilver de allergie veroorzaakt.
Afbeelding

Groetjes, Ilona

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 22 mar 2007 19:09

Ja, er zal toch wel een of andere stof in zitten waar je niet tegen kunt.
Heb je al eens geprobeerd de sieraden (oorbellen) af te spuiten met haarlak?
De Kralenprutser

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 22 mar 2007 19:26

Kunststof sluiting had ik idd ook al gedacht, maar aangezien het voor een huwelijk is, vind ik dat niet chique genoeg.
Maar de dame moet eerst nog langskomen, dus ik heb nog tijd hoor. Bedankt voor het meedenken!

Iloontje
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Iloontje » do 22 mar 2007 19:43

karin v h schreef: Heb je al eens geprobeerd de sieraden (oorbellen) af te spuiten met haarlak?
Gaat dat niet heel erg plakken?
Afbeelding

Groetjes, Ilona

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 22 mar 2007 19:52

Ik weet het niet want ik heb geen allergie, wat ik wel weet dat je het ook kunt aflakken.
Mijn moeder heeft een horloge en is allergisch voor het metaal, de zaak waar ze hem heeft gekocht heeft de achterkant afgelakt met blanke lak en dat plakt natuurlijk niet. Ja,... :lol: je moet het wel goed laten drogen.
De Kralenprutser

Gerjanne
Bead Believer

Bericht door Gerjanne » do 22 mar 2007 22:11

Iloontje schreef:
Gerjanne schreef:Zit nikkel in goud en zilver? nee toch?
Er zit inderdaad geen nikkel in goud en zilver, maar toch ben ik allergisch voor zilver (en gelukkig niet voor goud en niet voor 'gewone' metalen onderdelen!). Vreemd is het wel, zou ook niet weten wat bij goud en zilver de allergie veroorzaakt.

Tja je hebt natuurlijk meer allergieën dan alleen nikkelallergie. Wel lastig lijkt me.
Groetjes Gerjanne

sieraden maken is mijn uitlaatklep

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 22 mar 2007 23:46

Haarlak lijkt me geen goed idee, daarvan gaat het sieraad plakken en verkleuren. Je kunt beter kleurloze nagellak gebruiken.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Wesda Bijoux
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Wesda Bijoux » do 29 mar 2007 21:40

je kan ook een leuke bruidsketting maken met verschillende parels die allerlei maten hebben en die met nylon draad haken dan kan je hem zowel kort dragen als lang , kort gewoon een paar keer om de nek doen en lang gewoon los, je hebt dan geen slotjes en andere metalen voorwerpen nodig., een knoopje erin beetje lijn erop en klaar Afbeelding
Een dag niet gekraald, is een dag vroeg naar bed!!

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » vr 30 mar 2007 21:36

dekker schreef:een kraal met lus als sluiting kan wel heel mooi zijn hoor als je het met een neutrale kleur doet.

wat je kan doen is een ketting van kant maken, ik heb daar ooit een enorm mooie ketting mee gezien, gewoon de kralen op het kant rijgen echt heel erg mooi. foto heb ik helaas niet :?

dat met geen zilver en goud dragen is wel erg vreemd, dat is altijd de ´redding´ geweest voor degene die alergisch was voor nikkel. en als je kant gebruikt moet je toch een klem gebruiken....

maar kant is een hele mooie optie hoor, je kan er echt prachtige dingen mee maken. volgens mij het ik het in de trend creatief gezien :wink:
die ketting met kant stond ook een keer in de "trendcreatief" maar in welke weet ik niet.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gesloten