Bruidssieraden nikkelvrij
- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand die binnenkort trouwt, maar een nikkelallergie heeft. Nu zou ze eens willen langskomen om een sieraad te kiezen.
Waarschijnlijk zal het een sieraad op maat worden.
Ik vroeg of ze tegen zilver kon, maar blijkbaar heeft ze te horen gekregen dat ze absoluut geen goud of zilver mag dragen.
Wordt wel moeilijk zo.
Voor ketting en armband had ik al gedacht aan een sluiting met een grote kraal aan de ene kant, en een lusje aan de andere. Ik hou hier niet zo van, maar het lijkt mij de enige oplossing (tenzij ze natuurlijk een erg lange ketting wil)
Maar nu wil ze eventueel ook oorknijpers (dus waar geen gaatjes voor nodig zijn), hoe kan ik dit aanpakken?
En hebben jullie nog andere ideeën voor ketting en armband? En dan bedoel ik de tips die nog niet vaak gegeven zijn, want heb de zoekfunctie al gebruikt.
Groetjes, Katrien
Waarschijnlijk zal het een sieraad op maat worden.
Ik vroeg of ze tegen zilver kon, maar blijkbaar heeft ze te horen gekregen dat ze absoluut geen goud of zilver mag dragen.
Wordt wel moeilijk zo.
Voor ketting en armband had ik al gedacht aan een sluiting met een grote kraal aan de ene kant, en een lusje aan de andere. Ik hou hier niet zo van, maar het lijkt mij de enige oplossing (tenzij ze natuurlijk een erg lange ketting wil)
Maar nu wil ze eventueel ook oorknijpers (dus waar geen gaatjes voor nodig zijn), hoe kan ik dit aanpakken?
En hebben jullie nog andere ideeën voor ketting en armband? En dan bedoel ik de tips die nog niet vaak gegeven zijn, want heb de zoekfunctie al gebruikt.
Groetjes, Katrien
een kraal met lus als sluiting kan wel heel mooi zijn hoor als je het met een neutrale kleur doet.
wat je kan doen is een ketting van kant maken, ik heb daar ooit een enorm mooie ketting mee gezien, gewoon de kralen op het kant rijgen echt heel erg mooi. foto heb ik helaas niet
dat met geen zilver en goud dragen is wel erg vreemd, dat is altijd de ´redding´ geweest voor degene die alergisch was voor nikkel. en als je kant gebruikt moet je toch een klem gebruiken....
maar kant is een hele mooie optie hoor, je kan er echt prachtige dingen mee maken. volgens mij het ik het in de trend creatief gezien
wat je kan doen is een ketting van kant maken, ik heb daar ooit een enorm mooie ketting mee gezien, gewoon de kralen op het kant rijgen echt heel erg mooi. foto heb ik helaas niet

dat met geen zilver en goud dragen is wel erg vreemd, dat is altijd de ´redding´ geweest voor degene die alergisch was voor nikkel. en als je kant gebruikt moet je toch een klem gebruiken....
maar kant is een hele mooie optie hoor, je kan er echt prachtige dingen mee maken. volgens mij het ik het in de trend creatief gezien

Groetjes Marit
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik heb al verschillende sluitingen gemaakt met een lus en een kralen-staafje, als je met kleine kraaltjes werkt is dat heel mooi (misschien wat parelmoerachtig!).
Wat ik wel eens gehoord heb maar dat zou ze van te voren moeten uitproberen als je bijv. de oorbel - knijper bespuit met haarlak. Dit geeft een beschermlaag en misschien dat helpt voor 1 dag. Maar dat zou ze dan een keertje kunnen uitproberen.
Wat ik wel eens gehoord heb maar dat zou ze van te voren moeten uitproberen als je bijv. de oorbel - knijper bespuit met haarlak. Dit geeft een beschermlaag en misschien dat helpt voor 1 dag. Maar dat zou ze dan een keertje kunnen uitproberen.
De Kralenprutser
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Er zit inderdaad geen nikkel in goud en zilver, maar toch ben ik allergisch voor zilver (en gelukkig niet voor goud en niet voor 'gewone' metalen onderdelen!). Vreemd is het wel, zou ook niet weten wat bij goud en zilver de allergie veroorzaakt.Gerjanne schreef:Zit nikkel in goud en zilver? nee toch?

Groetjes, Ilona
- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik weet het niet want ik heb geen allergie, wat ik wel weet dat je het ook kunt aflakken.
Mijn moeder heeft een horloge en is allergisch voor het metaal, de zaak waar ze hem heeft gekocht heeft de achterkant afgelakt met blanke lak en dat plakt natuurlijk niet. Ja,...
je moet het wel goed laten drogen.
Mijn moeder heeft een horloge en is allergisch voor het metaal, de zaak waar ze hem heeft gekocht heeft de achterkant afgelakt met blanke lak en dat plakt natuurlijk niet. Ja,...

De Kralenprutser
Iloontje schreef:Er zit inderdaad geen nikkel in goud en zilver, maar toch ben ik allergisch voor zilver (en gelukkig niet voor goud en niet voor 'gewone' metalen onderdelen!). Vreemd is het wel, zou ook niet weten wat bij goud en zilver de allergie veroorzaakt.Gerjanne schreef:Zit nikkel in goud en zilver? nee toch?
Tja je hebt natuurlijk meer allergieën dan alleen nikkelallergie. Wel lastig lijkt me.
Groetjes Gerjanne
sieraden maken is mijn uitlaatklep
sieraden maken is mijn uitlaatklep
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
- Wesda Bijoux
- Bead Starter
- Contacteer:
je kan ook een leuke bruidsketting maken met verschillende parels die allerlei maten hebben en die met nylon draad haken dan kan je hem zowel kort dragen als lang , kort gewoon een paar keer om de nek doen en lang gewoon los, je hebt dan geen slotjes en andere metalen voorwerpen nodig., een knoopje erin beetje lijn erop en klaar 
Een dag niet gekraald, is een dag vroeg naar bed!!
- Angelaa
- Bead Intelligent
- Contacteer:
die ketting met kant stond ook een keer in de "trendcreatief" maar in welke weet ik niet.dekker schreef:een kraal met lus als sluiting kan wel heel mooi zijn hoor als je het met een neutrale kleur doet.
wat je kan doen is een ketting van kant maken, ik heb daar ooit een enorm mooie ketting mee gezien, gewoon de kralen op het kant rijgen echt heel erg mooi. foto heb ik helaas niet![]()
Groetjes, Angela
Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.
Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.