glazen vogeltjes.

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
els hopman
Bead Believer
Berichten:289
Lid geworden op:vr 08 aug 2003 23:01
Locatie:in ieder geval in Nedreland
glazen vogeltjes.

Bericht door els hopman » di 30 jan 2007 12:15

Ik kreeg 6 glazen vogeltjes met de opmerking"Daar kan jij vast wel iets mee doen!!"
Niet dus, ik pieker me suf. Het probleem is dat het ijzerdraadje onder de vogeltjes zit, zat het erboven dan had ik de vogeltjes gebruikt als bedel of hanger.
Ze zijn van glas, handgeblazen.
en ongeveer 2x1,5cm groot.
Wie heeft er een idee en/of kan ze gebruiken?
Afbeelding

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 30 jan 2007 12:22

Misschien voor een winecharm? Dan wel strak erom heen zodat het niet beweegt :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » di 30 jan 2007 12:27

Ik weet niet precies hoe je dat bedoeld met het ijzerdraadje, maar ik neem aan dat er twee draadjes onder zitten die je dan in elkaar kunt draaien?

Misschien kun je dan eerst een armband of ketting maken, en het vogeltje dan OP het sieraad bevestigen door de ijzerdraadjes om het sieraad te wikkelen, dus dat het lijkt alsof ie op je armband of ketting zit zeg maar.

Of het vogeltje op een kraal lijmen met 2componenten lijm. Als je een vierkante of rechthoekige platte kraal neemt dan zal het minder snel draaien, en het vogeltje dan op het platte vlak onderaan plakken. Je kunt de kraal dan in een armband of ketting meerijgen.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » di 30 jan 2007 15:32

Ik vind het wel prachtige vogeltjes hoor! Ik zou ze mooi niet wegdoen als ik jou was! Er komt vast wel een idee naar boven wat je bevalt!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 30 jan 2007 16:07

Leuk zeg, ze doen me denken aan die glazen letterbak-beestjes van vroeger.

Misschien kan je het draadje om het lijfje heen naar boven buigen, of met een stukje dunne wire dat je eraan vast maakt? Dan kan je ze alsnog als bedel gebruiken (leuk voor oorbellen ofzo, ze lijken me wel wat te kwetsbaar uit voor een armband).
~Audrey~

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » di 30 jan 2007 17:19

Of op een diadeem.
groetjes ikke
Afbeelding

Jose86
Bead Believer
Berichten:260
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 10:10
Locatie:Eersel

Bericht door Jose86 » wo 31 jan 2007 11:40

Ik zou ze op een diadeem doen inderdaad! Daar dacht ik meteen aan! :D

Gesloten