Ketting oudere vrouw

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:
Ketting oudere vrouw

Bericht door Lindje » do 18 jan 2007 11:40

Hallo,

Mij werd gevraagd om een ketting te maken voor een vrouw van rond de 70 jaar. Het moet een ketting worden voor op een gebreide, gebroken witte trui. De kleur van de ketting moet (gebroken) wit en zwart zijn. Ook moet de ketting geregen zijn. Heeft iemand een leuk patroon, foto's of sites waar ik ideeën kan opdoen? Ik vind het best moeilijk.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » do 18 jan 2007 11:58

misschien een chique geregen ketting met parels in zwart en gebroken wit. Met zilveren kralen ertussen,
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » do 18 jan 2007 12:38

Mijn moeder is 86 jaar en ik heb al heel veel kettingen voor haar gemaakt. Ze heeft het liefst een ketting van parels of andere ronde kralen. Ook mag de ketting niet te strak om de hals zitten (choker). Al te lange kettingen vind ze ook niet prettig.

Ik zou het wat eenvoudig houden en inderdaad een ketting maken van zwart, gebroken wit en dan zilver of goud ertussen. Oudere mensen vinden goudkleurig vaak mooi.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 18 jan 2007 16:59

Tijdens een kerstmarkt werd mij vraag gevraagd om kettingen die over de hals kunnen door de oudere mensen.. terwijl mijn oma ( die zeventig wordt) en haar vriendinnen juist helemaal weg zijn van dit soort kettingen
in alle kleuren en maten. Ik denk trouwens ook dat het afhangt van de hals van de trui ( ronde, boot-, V-hals??)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Curieux
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:do 14 sep 2006 21:35
Locatie:Balk

Bericht door Curieux » do 18 jan 2007 17:07

Ik heb voor mijn oma laatst ook een ketting gemaakt, die heel erg op die van Mar-JoYa lijkt, qua rijgpatroon. Die van haar was echter rood en iets langer. Ze had het zelf allemaal uitgezocht en ik heb m voor haar gemaakt en ze was er heel erg blij mee!
Ze heeft het liefst een ketting van parels of andere ronde kralen.
Dit denk ik ook! :D
Can you feel the bead...!?

Gebruikersavatar
Lindje
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:wo 11 okt 2006 07:42
Locatie:Bocholtz
Contacteer:

Bericht door Lindje » do 25 jan 2007 12:23

Bedankt voor de adviezen! Ik ga deze week nog wat kralen erbij bestellen en dan ga ik eens aan de slag. Ik denk dat ik inderdaad met parels ga werken.

Trusien
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:wo 15 nov 2006 14:29
Contacteer:

Bericht door Trusien » vr 26 jan 2007 21:11

Misschien als mosterd na de maaltijd, maar hou ook rekening met het slotje.
Niet te klein of rijgmateriaal gebruiken zodat ze de ketting over haar hoofd kan doen.
Dat is mijn ervaring met kettingen voor oudere dames.......

Gesloten