zo een kralensliert voor aan een tuttertje

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07
zo een kralensliert voor aan een tuttertje

Bericht door Kiki » di 12 dec 2006 21:49

muis26 schreef:Ik zou hem ook met waxcord knopen, en dan tussen de kralen ook nog een knoop leggen. Als het koord dan toch zou breken, vallen in ieder geval niet alle kralen eraf, maar hooguit eentje.
Ook in 1 kraal kan zo'n kleintje stikken. Waarom maak je niet een leuke gsm string voor de nieuwbakken mama?
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 12 dec 2006 22:43

Puck schreef:Naast het feit dat het inderdaad niet veilig is (ook hier spreekt een leidster van kdv), vindt ik het ook helemaal niet handig. Kleintjes doe je meerdere malen een slab om voor een voeding en ze gaan heel vaak naar bed waardoor hij dus om en af, om en af, om en af enzmoet. Kortom, niet veilig en niet handig..

Groetjes Puck
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens: mijn zoontje gooide steeds z'n speen weg zodat ik 100 keer op een dag de speen kon oprapen, schoonmaken en weer terug geven... en opnieuw... en opnieuw...
Ik vond die speenkoordjes wel erg handig: je zet met zo'n klem het koordje vast aan het jasje of wat dan ook.

Maar vervolgens gingen dus inderdaad de kralen afgeven van het sabbelen... en ja, ik had die van de HEMA die eerder in deze post wordt genoemd! Daarvan zou je toch anders verwachten hè????
Dus heb ik er toen maar 1 gekocht bij Prenatal, helemaal van stof. Daar kon 'ie geen kwaad mee verder, en die heeft 'ie heel lang gebruikt (eigenlijk nog steeds :oops: )


Ik zou zelf het risico niet nemen met kralen, omdat je toch nooit 100% zeker weet dat het geen kwaad kan, maar misschien kan je iets maken van stof? Vilt, of katoen, en dan eventueel nog ongeverfd, daar kan je ook leuke dingen van maken lijkt mij.
Succes verder :wink:
~Audrey~

Catja
Bead Fan
Berichten:397
Lid geworden op:do 22 dec 2005 08:39
Locatie:Delft

Bericht door Catja » wo 13 dec 2006 08:03

Ik zou het ook niet doen (moeder van inmiddels 2 grote jongens 18 en 20)
Het is echt gevaarlijk
En bij kinderen moeten wij als volwassenen nu eenmaal proberen zoveel mogelijk gevaar uit te sluiten.
Je zou het jezelf ook nooit vergeven als het niet goed gaat. En kleintjes stoppen nu eenmaal alles in hun mond wat ze tegen komen hoor.

Maak er een voor aan de luiertas is inderdaad een heel goed idee.

Neem de raad van de oudere dames aan hier.
Groetjes Catja

sannyke
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:di 05 sep 2006 14:47
Locatie:Merksem

het kan wel hoor maaaaaaar

Bericht door sannyke » wo 13 dec 2006 20:03

ow jeetje ik heb een nichtje van drie en heb daar grote kralentutkoord met winny the pooh op de achterste stuk gemaakt.
1. je kan die koord best aan doen als je er bij bent een koord is niet voor het bed
2. niet te lang maken want dan kan het verstikkingsgevaar geven
3. zorg dat je kralen hebt die niet met gekke dingen zijn bewerkt ow en wat je zeker niet mag vergeten vraag even aan de mama wat zij er van denkt er bestaan ketingen genoeg met kralen.Je moet bij zulke dingen alleen er even over nadenken en dat doe je want je vroeg aan iedereen hier wat je het beste kan doen.Ow en ja ik heb een dochter en die is dertien nu dus heb ook ervaring en heb twee kids opgevoed van mijn vriend.En wat je altijd voor dat kindje kan geven en das eigelijk meer voor mama is een sleutelhanger met mooie kralen voor de babyzak .
:) groetjes sanny
Ik ben een keertje naar hier komen kijken en het lijkt me fijn om hier ideeen en zo te kunnen bekijken en tips die ik heb aan de andeerre mensen te kunnen geven.

vee
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:do 16 nov 2006 15:24
Locatie:hoogstraten

Bericht door vee » do 14 dec 2006 20:33

bedankt voor de vele tips...
maar ik moet wel 1 ding bekennen...
ik ben niet achterlijk hoor.

groetjes vee

vee
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:do 16 nov 2006 15:24
Locatie:hoogstraten

Bericht door vee » do 14 dec 2006 20:38

ik weet dat jullie dit allemaal goed bedoelen.
maar het is niet omdat ik 22 ben dat ik niets van kinderen weet.
mijn moeder is onthaalmoeder, dus ik zit al van mijn geboorte tussen de kindjes.
dus ik weet wel wat er allemaal kan gebeuren met die schatjes.
toch bedankt voor de 'goede' tips.

groetjes

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 14 dec 2006 21:02

vee schreef:bedankt voor de vele tips...
maar ik moet wel 1 ding bekennen...
ik ben niet achterlijk hoor.

ik weet dat jullie dit allemaal goed bedoelen.
maar het is niet omdat ik 22 ben dat ik niets van kinderen weet.
mijn moeder is onthaalmoeder, dus ik zit al van mijn geboorte tussen de kindjes.
dus ik weet wel wat er allemaal kan gebeuren met die schatjes.
toch bedankt voor de 'goede' tips.

groetjes
Hoi vee,
Ik denk niet dat ook maar één van de 'goede' tipgevers denkt dat je achterlijk bent hoor... :wink:


Groetjes,
Lissie

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » do 14 dec 2006 21:05

ik hoop dan ook ondanks die goede tips je iets anders gaat maken

en als je moeder onthaalmoeder is moet je zeker weten dat zoiets niet veilig is

en voor verdere discussie te voorkomen sluit ik dus dit topic
er zijn genoeg reacties geweest over het feit dat je dit beter
niet kan maken
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gesloten