zo een kralensliert voor aan een tuttertje

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
vee
Bead Starter
zo een kralensliert voor aan een tuttertje

Bericht door vee » zo 10 dec 2006 18:26

hoi iedereen,

de kerst komt eraan, en we hebben met de familie namen getrokken om kadootjes te kopen.
ik ben op 4/12 tante geworden van het schattigste knulletje op de wereld, en met de namen trekken heb ik zijn naam getrokken.
nu ik heb al een kado maar ik wil er nog iets kleins bij.
ik had gedacht zo een kralending (sliert :?: ) voor aan zijn tuttertje.
heeft iemand hier een voorbeeld of foto van??
alle ideeën zijn heel welkom.
alvast bedankt!

tante veerle

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 10 dec 2006 19:58

Ik zou hier heel erg goed mee uitkijken wat je dan gaat maken....wees er zeker van dat het absoluut niet los kan schieten, of dat ieniemienie vingertjes ergens tussen kunnen komen.
Of kralen die afgeven...
Ik vind het heel eng om zoiets te maken.
What's life whithout beads

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » zo 10 dec 2006 20:06

zou ik zeker niet doen

kralen is niks voor kleine kinderen
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 10 dec 2006 20:07

Een tijdje geleden heeft iemand hier zoiets laten zien maar met grote kralen enz. Anders zou ik het ook niet durven. Ik denk dat die het tutterkoord genoemd had, daar kan je misschien eens op zoeken.

bommeltje
Bead Starter

Bericht door bommeltje » zo 10 dec 2006 20:38

een speenketting heet zo iets. je hebt er ook een te koop bij de hema.
volgens mij bedoel je zoiets

http://www.hema.nl/site/HEMA-NL/BABY/As ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes Eveline

vee
Bead Starter

Bericht door vee » zo 10 dec 2006 21:13

ja inderdaad een tutterkoord, dat is wat ik bedoel.
ik wil hem maken met grote kralen zoals die die je in de winkel (bv. die van hema) ziet.
ik ga het eens uitproberen en er goed hard aan trkken om te zien of hij niet loskomt.
want het moet uiteraard wel veilig zijn.

groetjes

Emberlynn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » zo 10 dec 2006 21:18

Jaaa, veiligheid is heel belangrijk, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel. :lol:
Ik heb er eens een gemaakt met waxkoord wat lekker sterk is. (sorry geen foto van)
Groetjes Emberlynn

vee
Bead Starter

Bericht door vee » zo 10 dec 2006 21:23

ja het moet wel veilig zijn.
ik had ook gedacht aan waxkoord of iets dergelijks.
met grote kralen of zo iets.
ik moet wel opzoek naar kralen die niet afgeven en die veilig zijn voor kinderen.
ik denk dat die wel te vinden moeten zijn.
er bestaan wel meer van die dingen in babywinkels dus..
ik ga verder opzoek.

thx

muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » ma 11 dec 2006 16:16

Ik zou hem ook met waxcord knopen, en dan tussen de kralen ook nog een knoop leggen. Als het koord dan toch zou breken, vallen in ieder geval niet alle kralen eraf, maar hooguit eentje.
Groetjes,
Christa

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 11 dec 2006 17:37

muis26 schreef:Ik zou hem ook met waxcord knopen, en dan tussen de kralen ook nog een knoop leggen. Als het koord dan toch zou breken, vallen in ieder geval niet alle kralen eraf, maar hooguit eentje.
Dat is ook een goed idee :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 11 dec 2006 19:32

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben zelf moeder van een 1,5 jarige. Ik hou zelf niet van koordjes of kralenkoorden of lapjes aan een speen, vanwege verstikkingsgevaar. Dus als ik zoiets zou krijgen, zou ik het heel lief vinden, maar ik zou het niet gebruiken.
Hou er ook rekening mee dat die kralenkoordjes in de winkel aan strenge veiligheidseisen moeten voldoen, zoals een stevig koord, niet-giftige verf, geen splinterende kralen, etc. Baby's stoppen echt alles in hun mond.
Misschien kun je een geboorte-kleed o.i.d. maken met kralen, of een leuke kralenketting maken voor in de babykamer aan de muur, of zo'n mobiel met kralen die je boven het bedje kunt hangen waar ze naar kunnen kijken en luisteren als je er tegenaan tikt.
Afijn, wat je ook gaat maken, heel veel succes!

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » ma 11 dec 2006 20:20

Toen mijn nicht haar eerste zoontje kreeg, heb ik voor haar een sleutelhanger gemaakt voor aan de luiertas, met letterkralen voor de naam van het kindje, bedeltjes in baby-thema (speen, speelgoed beertje etc) en kralen in de kleuren blauw en wit. Misschien kun je daar iets mee? Het is toch een leuk en persoonlijk kado, maar niet gevaarlijk voor het kindje.

hadewijch
Bead Chatter

Bericht door hadewijch » ma 11 dec 2006 21:40

Lissie schreef:Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben zelf moeder van een 1,5 jarige. Ik hou zelf niet van koordjes of kralenkoorden of lapjes aan een speen, vanwege verstikkingsgevaar. Dus als ik zoiets zou krijgen, zou ik het heel lief vinden, maar ik zou het niet gebruiken.
Hou er ook rekening mee dat die kralenkoordjes in de winkel aan strenge veiligheidseisen moeten voldoen, zoals een stevig koord, niet-giftige verf, geen splinterende kralen, etc. Baby's stoppen echt alles in hun mond.
Misschien kun je een geboorte-kleed o.i.d. maken met kralen, of een leuke kralenketting maken voor in de babykamer aan de muur, of zo'n mobiel met kralen die je boven het bedje kunt hangen waar ze naar kunnen kijken en luisteren als je er tegenaan tikt.
Afijn, wat je ook gaat maken, heel veel succes!
hier sluit ik me bij aan
maak hem gewoon NIET dit is echt NIET VEILIG
als moeder van een 10jarige zoon spreek ik uit ervaring
je weet maar pas wat een beby of peuter kan uitspoken als je er zelf 1 hebt
en het gebaar is inderdaad wel lief maar zou je graag hebben als er iets gebeurt jij schuldgevoelens hebt :?
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

allema
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door allema » di 12 dec 2006 20:04

ik wil je net als de andere niet ontmoedigen maar als leidster in een kinderdagverblijf moet ik ook zeggen dat het niet geheel zonder risico is.
ik moet zelf ook uitkijken als ik bijvb. een armband omheb met grote kralen want egt ze steken alles in hun mond en zeker iets wat aan de speen zit dus wij halen tegenwoordig alles van de spenen af (doekjes/koortjes ed.)

groetjes sharon

Puck
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Puck » di 12 dec 2006 20:24

Naast het feit dat het inderdaad niet veilig is (ook hier spreekt een leidster van kdv), vindt ik het ook helemaal niet handig. Kleintjes doe je meerdere malen een slab om voor een voeding en ze gaan heel vaak naar bed waardoor hij dus om en af, om en af, om en af enzmoet. Kortom, niet veilig en niet handig..

Groetjes Puck
Afbeelding

Gesloten